این کشور طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد

همزمان با تشکیل دولت موقت طالبان و تلاش این گروه برای کسب مشروعیت بین‌المللی، «جپه کفود» وزیر خارجه دانمارک گفت که کشورش طالبان را به رسمیت نخواهد شناخت.

کوفود که به اسلام آباد سفر کرده، در نشست خبری با «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان گفت که همه باید از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه امن تروریست‌ها جلوگیری کنند.

وی افزود: «ما حکومت طالبان را به رسمیت نخواهیم شناخت. چیزی را که امروز در افغانستان می‌بینیم، خیلی وضعیت جدی و اوضاع نگران کننده‌ای است.»

وزیر خارجه دانمارک تاکید کرد: این موضوع مشخص است که اگر افغانستان به مکانی برای فعالیت ترویسم تبدیل شود، همه از آن‌ها آسیب خواهند دید و بنابراین نیاز است تا برای پیشگیری اقدامات لازم صورت گیرد.

پس از گذشت یکماه از اعلام دولت موقت طالبان تاکنون هیچ کشوری آن را به رسمیت نشاخته است.

پیشتر اتحادیه اروپا شروطی مانند تشکیل دولت فراگیر، احترام به حقوق بشر و اطمینان از عدم استفاده از خاک افغانستان برای فعالیت تروریسم را برای رسمیت شناختن طالبان عنوان کرده بود.

این در حالی است که ملابرادر معاون نخست وزیر دولت موقت طالبان، گفت که این گروه می‌خواهد با جهان روابط دوستانه داشته باشد.

معاون نخست وزیر طالبان در نخستین دیدار شماری از سفرای کشور‌های خارجی، از کشور‌های جهان خواست تا سفارت‌خانه‌های خود را در افغانستان بازگشایی کنند.

برادر در دیدار با شماری از سفرای کشور‌های خارجی در کابل، تاکید کرد که حکومت کنونی اراده ضرر رساندن به هیچ کشوری را ندارد و اطمینان داد که افغانستان آینده، خانه امن خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.