ورزشگاه نقش جهان به چینی‌ها واگذار می‌شود

در شرایطی که تکمیل ورزشگاه نقش جهان به یکی از دغدغه‌های سازمان تربیت بدنی و علاقه‌مندان به ورزش اصفهان مبدل شده، خبرهایی در خصوص احتمال واگذاری این پروژه به مهندسان چینی به گوش می‌رسد. به گزارش خبرگزاری برنا، باتوجه به طولانی شدن زمان بهره‌برداری از پروژه ملی نقش جهان‌، خبرهای رسیده از سازمان تربیت بدنی حکایت از آن دارد که شاید ادامه کار تکمیل این ورزشگاه به مهندسان چینی واگذار شود.

برای این واگذاری مذاکرات ابتدایی انجام شده و احتمال اینکه تعداد زیادی از مهندسان چینی در اصفهان مشغول به کار شوند، زیاد است. شایان ذکر است این روزها روابط ورزشی خوبی میان ایران و چین حاکم است و حتی چندی پیش نیز سفیر چین در تهران دیداری با علی سعیدلو، رییس سازمان تربیت بدنی داشت.

کار خاصی در ورزشگاه نقش‌جهان صورت نگرفته است

پس از آمدن سعیدلو به سازمان تربیت بدنی، کار تکمیل پرژه ملی نقش جهان به جد پیگیری شد، اما با این وجود علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد معتقد است که در چند ماه اخیر کار خاصی در این ورزشگاه بزرگ صورت نگرفته است.

مدیرکل تربیت بدنی استان اصفهان می‌گوید: تنها راه زودتر به بهره‌برداری رسیدن پروژه نقش جهان این است که مسوولیت ساخت ورزشگاه به استان اصفهان واگذار شود و برای تکمیل پروژه نیز مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفت. اما ازسوی دیگر پاسخ مسوولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به گلایه‌های ابرقویی‌نژاد بسیاری از ابهامات پروژه نقش جهان را برطرف می‌کند.

مسوولان شرکت توسعه در خصوص آخرین وضعیت ورزشگاه نقش جهان می‌گویند: چند هفته قبل ترکاشوند مدیرعامل شرکت برای بازدید از آخرین وضعیت ورزشگاه به استان اصفهان سفر کرد و دیداری نیز با مقامات ارشد استانی داشت. در جلسه ترکاشوند و معاون استاندار اصفهان شرکت توسعه آمادگی‌اش را برای واگذاری این پروژه ملی به استان اصفهان اعلام کرد و حتی نامه‌نگاری‌های لازم را نیز انجام داد. متاسفانه تا به امروز استانداری به نامه‌نگاری‌های شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پاسخ نداده و مشخص نیست که آنها واقعا خواستار واگذاری ورزشگاه به استان اصفهان هستند یا خیر!

شایان ذکر است مسوولان شرکت توسعه مدعی هستند که در همان جلسه خود با معاون استاندار اصفهان اعلام کردند که این ورزشگاه را تنها حاضرند در اختیار استانداری قرار دهند نه بخش دیگری! نقش جهان از پروژه‌های ملی است که کلنگ احداث آن ۱۷ سال قبل به زمین خورد.