تجمع سپرده‌گذاران ادامه دارد
خبر آنلاین- سرمایه‌گذارانی از چهار کشور جهان خواستار خرید پدیده شاندیز شده‌اند، ولی سپرده‌گذاران این شرکت، نگران از سرنوشت سرمایه خود، هر روز دست به تجمع می زنند.

رشته تحصن‌ها و تجمع‌های مالباختگان پدیده شاندیز سر دراز دارد، آن‌ها هر روز صحبت‌هایی می‌شنوند که با سخنان روزهای قبل، متفاوت است. ماه‌ها پس از اینکه قوه قضاییه و شورای عالی شهرسازی و معماری به پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز این شرکت ورود کنند، سرمایه‌گذاران این شرکت هنوز نمی‌دانند چه زمانی به پولی که داده‌اند، می‌رسند.
برخی از آن‌ها می‌گویند سهامی را که خریداری کرده‌اند تا پیش از حضور نهادهای قانونی و نظارتی در پرونده این شرکت، دارای ارزش فوق‌العاده بالایی بوده و برخی از مقامات نیز می‌گویند قیمت این سهام، حباب است و نمی‌توان گفت ارزش واقعی پولی که مردم پرداخت کرده‌اند، اینقدر بالا رفته است.

افزایش تصنعی و حباب وار قیمت سهام پدیده
از جمله این مسئولان، محسنی اژه‌ای سخنگو و معاون اول قوه قضاییه است که گفت: صاحبان این شرکت به صورت تصنعی و حباب‌وار، قیمت سهام را به ناگاه از ۳۰۰ تومن به ۱۲۰۰۰ تومان رسانده‌اند و مردم را بلاجهت امیدوار کرده‌اند.مشکل هر چه باشد و قیمت سهام هر چقدر تعیین شود، چیزی که عیان است، اعتراض تعداد زیادی از سهامداران و سپرده گذاران این شرکت به وضعیت کنونی است. آن‌ها تصمیم گرفته‌اند شنبه هر هفته در مقابل نهادهای دولتی مانند استانداری خراسان رضوی و البته دفتر مرکزی شرکت پدیده شاندیز در خیابان خیام مشهد تجمع کنند تا زمانی‌که تکلیف‌شان روشن شود. آن‌ها به بلاتکلیفی ماه‌های اخیر خود اعتراض دارند و می‌گویند چرا با وجودی که نهادهای قانونی در این پرونده صاحب‌اختیار تام هستند، قیمت سهام و وضعیت املاک و دارایی‌های شرکت را مشخص نمی‌کنند.

با وجودی که مدیران و صاحبان فعلی شرکت پدیده شاندیز سیاست سکوت را پیشه کرده‌اند و گاه گداری با صدور اطلاعیه کوتاه، از طلبکاران می‌خواهند دست از تجمع و اعتراض بردارند ولی اخباری در مشهد دهان به دهان می‌چرخد که نشان می‌دهد شرکت پدیده شاندیز به پنج سرمایه‌گذار ایرانی، ترک، چینی و ایتالیایی قرار است واگذار شود. هر چند کریمی، معاون فرماندار مشهد و مسئول سابق پرونده پدیده در استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفته بود سرمایه گذاران جدید برای خرید این شرکت مشغول رایزنی هستند، ولی تاکنون عملا خبر رسمی درباره تعیین سرنوشت این شرکت، منتشر نشده است. کریمی اخیرا اعلام کرد دیگر درباره پرونده پدیده شاندیز دارای سمت نیست و نمی‌تواند در این باره اظهارنظر کند.هنوز تکلیف شرکتی که اسما حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان ارزش دارد ولی قیمت رسمی و واقعی آن را کسی نمی‌داند، تعیین نشده و سهامداران این شرکت از روی ترس و اجبار، هر هفته تجمع می‌کنند تا وضعیت پولی که پرداخته‌اند، روشن شود.