تاریخچه قالی و فرش در نزد ایرانیان بسیار کهن می باشد و از دیرباز ایرانیان برای پوشش محل نشستن در خانه های خود، از قالی استفاده می کرده اند. قالی ها در ابتدا توسط پشم گوسفندان که به صورت نخ های نازک به نام ریس تهیه می شده اند، بافته می شده و از دسته بافندگی های تخت محسوب می شده است. بافندگی تخت عبارتست از تار و پود هایی که به صورت عمودی و افقی بر روی هم قرار می گیرند و در نهایت یک طرح بافته شده محکم را ایجاد می نمایند. شستن قالی ها یک فرآیند بسیار حساس می باشد که اکثر مردم برای حفظ پاکیزگی محل زندگی خود مخصوصاً در ایام نوروز این عملیات را انجام می دهند.

قالیشویی راگا

پیشینه قالی و قالیشویی

طبق آیین و رسوم گذشتگان، در نزدیکی ایام نوروز، قالی ها و فرش ها را به صورت دستی می شستند و در آفتاب آنها را خشک می کردند. اما با وجود ساختمان های آپارتمانی و افزایش تراکم شهرها، شستن قالی ها به صورت دستی بسیار دشوار شده است. از این رو کارخانه قالیشویی به عنوان یک نهاد مسئول شستن و پاکیزه کردن قالی، پا به عرصه صنعت نهاده است. اما قالی هایی که در گذشته به صورت دست بافت و با استفاده از ابزارهای رنگرزی دستی، تهیه می شده اند، در زمان شستشو نیاز به دقت و تخصص زیادی دارند. زیرا این گونه قالی ها ممکن است در زمان شستشو، بنا به دلایلی، رنگ های خود را از دست بدهند یا حتی از کیفیت بافت قالی نیز کاسته شود. از آنجایی که قالی ها در دنیای امروزی به عنوان یک نماد فرهنگی و تزئینی در ساختمان ها و محل سکونت افراد محسوب می شوند، پس آسیب رساندن به این طرح ها، می تواند منجر به کاهش کیفیت و کارایی آنها شود. وجود دستگاه های مکانیزه و تمام اتوماتیک که قابلیت شستشوی قالی بدون دخالت دست و با نهایت دقت را دارند، می تواند برتری یک کارخانه قالیشویی را نسبت به سایرین، مشخص نماید.

کارخانه قالیشویی

همانگونه که ذکر شد، وجود ساختمان های آپارتمانی، فرآیند شستشوی قالی را توسط دست دشوار کرده است و مکان های مناسب برای خشک نمودن قالی ها را نیز از بین برده است. از این رو افراد به فکر تاسیس کارخانه های قالیشویی در سطح شهر ها کرده اند. از طرفی دیگر شستشوی بعضی از قالی ها نیازمند صرف دقت و تخصص لازم می باشد که هر کس از این تخصص ها برخوردار نمی باشد. همچنین در شهرهای بزرگ نیز، شستشوی قالی توسط آب مصرف شهر و همچنین به دلیل فاضلاب تولیدی از شستشوی قالی، ممنوع شده است و همین امر باعث افزایش کارخانه های قالیشویی شده است. از طرفی فرد یا افرادی که مشغول شستشوی قالی بوده اند، به دلیل اینکه باید مدت زمان زیادی را در آب به سر می بردند، دچار بیماری هایی نظیر ورم و آماس دست و پا می شدند و این موارد همگی منجر به نیاز دنیای امروزی به تاسیس کارخانه های قالیشویی را منجر شده است.

کارخانه های قالیشویی نیز در ابتدا توسط افراد متخصص اداره می شدند و قالی ها را توسط دستگاه های کوچک یا حپتی توسط افرادی شستشو می دادند. این امر نیز منجر به هدر رفتن آب فراوان و تولید فاضلاب زیادی می شده است که امروزه نیازهای بشر منجر به مکانیزه شدن کارخانه های قالیشویی و ایجاد دستگاه های تمام اتوماتیک و مقرون به صرفه شده است. امروزه اکثر کارخانه های قالیشویی توسط دستگاه های تمام اتوماتیک که بسیار ظریفانه و بدون وارد نمودن کوچکترین آسیب به بافت فرش ها، این عملیات را انجام می دهند اداره می شود و انسان ها هیچ دخالتی در فرآیند قالیشویی نمی کنند. از طرفی این دستگاه ها، کمترین میزان آب مصرفی را هدر می دهند و به مراتب کمترین میزان فاضلاب را نیز تولید می نمایند.

قالیشویی راگا1

قالیشویی تهران

شهر تهران که حدود ده درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده است، مسلماً دارای منازل مسکونی و به مراتب قالی ها و فرش های زیادی می باشد. همین امر منجر به ایجاد کارگاه ها و کارخانه های قالیشویی فراوانی در شهر تهران شده است. از طرفی قالی هایی که در شهرهای کوچک یا بزرگ وجود دارند، بیشتر جنبه دکوراسیون و تزئینی را دارند و ممکن است از جنس الیاف بسیار حساسی تهیه شده باشند. به عنوان مثال قالی های ابریشمی یا حتی نخ های الیاف نازک، ممکن است دارای تراکم بالا و کیفیت بسیار خوبی باشند که عدم صرف دقت کافی در شستشوی این گونه قالی ها منجر به آسیب های جدی در بافت این گونه قالی ها می شود. پس بهتر است که در انتخاب یک مکان مناسب برای سپردن قالی ها جهت شستشو، نهایت دقت را صرف کنید و بهترین قالیشویی تهران را برای کارهای خود انتخاب نمایید. همچنین باید در انتخاب یک مکان مناسب برای شستشوی قالی ها، در نظر داشته باشید که ممکن است بنا به دلایل مختلفی اعم از شستشو های مداوم و همچنین کهنه شدن قالی ها، شستشو آنها منجر به پاره شدن یا آسیب رسیدن به آنها شود. پس در انتخاب مکان مناسب نهایت دقت را صرف نمایید.

قالیشویی راگا2

تعرفه قالیشویی

از نظر مشتریان بهترین کارخانه قالیشویی چه در تهران و چه در سایر شهرهای ایران، مکانی است که در سریعترین زمان ممکن عملیات شستشو را انجام دهد و بهترین کیفیت را در خصوص شستشو برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. از طرفی تعرفه های شستشوی این مکان نیز باید در نظر گرفته شود تا بهترین مکان برای شستشوی قالی انتخاب شود. شما عزیزان می توانید برای اینکه قالی های زیبای خود را به صورت تضمینی و با بالاترین کیفیت شستشو نمایید، از کارگاه ما با کمترین تعرفه و بالاترین دقت و تخصص استفاده نمایید و قالیشویی در شهر تهران را به نیروهای متخصص ما بسپارید. تضمین کیفیت و تعرفه کم ما را می توانید در محل کارگاه و به صورت حضوری مشاهده نمایید، یا می توانید کیفیت کار ما را از مشتریان دیگر که تجربه همکاری با ما را داشته اند، کسب نمایید.

سفارشات بعد از ۴۸ ساعت اول و کاور شده درب منزل تحویل داده میشود .

قالیشویی راگا دارای تجهیزات روز میباشد که سرعت کار و کیفیت را دو چندان می کند.

شماره تماس های راگا :

دفتر مرکزی : ۲۲۵۱۰۰۴۱ – ۲۲۵۱۸۰۰۱

شعبه غرب : ۴۴۰۲۴۷۷۱ – ۴۴۰۲۴۸۸۱ – ۸۶۰۱۸۰۴۸ – ۸۸۵۶۹۷۲۸

شعبه شرق : ۷۷۷۳۹۴۴۷ – ۷۷۷۳۹۴۵۰ – ۳۳۸۳۵۰۷۱ – ۳۳۸۰۳۵۷۷

شعبه شمال : ۲۲۳۲۵۹۱۷ – ۲۲۳۱۴۵۱۴

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.