کمپانی خودروسازی جک؛ فرار از سلطه هیوندا با خودروهای مدرن

 متأسفانه دیدگاهی که نسبت به برند جک و محصولات آن وجود دارد این است که اکثر خریداران، آن را یک خودروساز جدید در بازار می‌شناسند و به همین دلیل خریدوفروش جک در بازار ایران تحت تأثیر این موارد قرار دارد.

جالب است بدانید که محصولات کمپانی خودروسازی جک بسیار متنوع هستند و سابقه آنها به سال‌های دور بازمی‌گردد؛ البته خط تولید خودروهای سواری این برند جدید بوده و هنوز هم در حال پیشرفت هستند. بنابراین در این مطلب می‌خواهیم به بررسی مختصر تاریخچه کمپانی خودروسازی جک بپردازیم و چند مورد از محصولات آن را معرفی کنیم.

کمپانی خودروسازی جک ظهور تا تولید خودروهای سواری

کمپانی خودروسازی جک با یک لوگوی مختصر و مفید به صورت (JAC) در بازار شناخته می‌شود. استارت اولیه این کمپانی در سال ۱۹۶۴ تحت عنوان شرکتی به عنوان هی فی جیانگ هوای زده شد. این اسم خیلی زود و در سال ۱۹۹۷ میلادی تغییر کرده و به نام آن هوئی جیانگ هوای تغییر نام داد. موسسان شرکت خودروسازی، لوگوی خود را با استفاده از حرف اول اسم شرکت یعنی  Jianghuai Automobile Company گرفته‌اند و از این تاریخ به بعد با همین نام نیز در جوامع بین‎المللی شناخته می‌شود.

این شرکت خودروسازی در سال ۲۰۰۱ توانست سهام خود را در بورس اوراق بهادار شانگهای عرضه کند و به‎طور رسمی وارد تولید خودرو شد. نسل اول خودروهای کمپانی خودروسازی جک شامل کامیون‌های تجاری بود که شاید از کیفیت چندان بالایی برخوردار نبودند. در سال‌های بعد و در سال ۲۰۰۷ این کمپانی توانست مجوز تولید خودروهای سواری را از دولتی چین دریافت کند و از این سال به بعد به طور رسمی وارد حوزه تولید خودروهای سواری شد.

یکی از نقاط عطف در حیات کمپانی خودروسازی جک که بسیاری آن را مزیت و بسیاری آن را ایراد می‌دانند، مونتاژ محصولات هیوندای بود. این همکاری که چند سال بیشتر به طول نکشید، باعث شد که تا حدود زیادی تحت تأثیر این کمپانی قرار گیرد و حتی خودروهای تولیدی آن ظاهری همانند خودروهای هیوندای داشته باشند. این موضوع برای کسانی که درزمینه خریدوفروش جک تخصص چندانی ندارند، بسیار دردسرساز شده و نمی‌توانند بین محصولات مختلف این شرکت‌ها تفاوت قائل شوند.

 البته در سال‌های بعد کمپانی خودروسازی جک اقدام به تولید خودروهای سواری شاسی‎بلند و کراس‎اوور کرد که به نوعی یک تحول در فعالیت آنها محسوب می‌شد. از مهم‎ترین خودروهای این شرکت می‌توان به خودروهای خانواده S  و J اشاره کرد که اتفاقاً در ایران هم طرفداران زیادی دارند.

کمپانی خودروسازی جک در ایران

همان‌طور که ذکر شد، حضور خودروهای سواری جک در بازار ایران به سال ۱۳۹۳ برمی‌گردد که مربوط به همکاری آنها با شرکت کرمان‎موتور است. نسل اولیه تولید این شرکت همان خودروهای S۵  بودند که سهم مهمی از خرید جک در ایران را به خود اختصاص دادند. این مشخصات ظاهری و ویژگی‌های فنی باعث شد که قیمت جک در ایران ابتدا با این مدل خودروها سنجیده شود و به‌عنوان نسل اولیه آنها مطرح شود.

جک 2

خودروهای سری S از محصولات کمپانی خودروسازی جک به‌عنوان خودروهای شاسی‌بلند و کراس‎اوور شناخته می‌شوند که کیفیت قابل قبولی دارند و ازلحاظ ظاهری هم در سطح مناسبی هستند. اگرچه متخصصان حوزه فنی معتقدند که در برخی جاهای این خودرو احتمال کپی کاری وجود دارد، اما در نسل‌های بعد این سری شاهد تغییراتی هستیم که نشان‌دهنده توانایی شرکت جک در تولید خودروهای باکیفیت است.

بخش دیگری از بازار خریدوفروش جک به خودروهای سری J اختصاص دارد که خودرو J5 در آنها بیشتر شناخته شدند. این خودرو ازجمله خودروهای باکیفیت کمپانی خودروسازی جک محسوب می‌شود و توانایی بالایی به‌عنوان یک خودروی خانوادگی دارد. اگرچه اخیراً شرکت جک وارد حوزه تولید خودروهای برقی و هیبریدی نیز شده، اما انتظار می‌رود که محصولات شاسی‌بلند و کراس‎اوور حرف زیادی برای حضور در بازار داشته باشد.

در انتها توصیه می‌کنیم که اگر تمایل به خرید محصولات کمپانی خودروسازی جک دارید، می‌توانید قیمت جک  کارکرده و صفر را در سایت دیوار ببینید که مدل‌های متنوعی از آن‌ها گذاشته شده است.

 

منبع : ویرلن

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.