چرا باید به لیست پویش «همه برای ایران» رای بدهیم

پویش «همه برای ایران» در این مسیر یکی از اندیشه‌های موجود است که با رویکرد توجه به بخش خصوصی واقعی و برای بهبود مسیرهای اتاق حرکت خود را آغاز کرده است. این پویش نه تنها برای انتخابات که برای آینده اداره اتاق گفتمانی را تعریف کرده و قصد دارد تا در تعامل با همه اندیشه‌ها و بهره گیری از متخصصان و فعالان دردکشیده اقتصاد خصوصی ایران، نسبت به شفاف سازی در این حوزه اقدامی تازه را شکل دهد.

بهره گیری از متخصصان واقعی بخش خصوصی، فارغ از شهرت و انتصاب به افراد خاص که در بدنه فعالیت‌های اقتصادی حضور دارند یکی از وعده‌های انتخاباتی این پویش است که با چاشنی دردآشنایی در اقتصاد خصوصی همراه شده است.

با توجه به اهمیت آشنایی بخش خصوصی واقعی ایران که در انتخابات نهمین دوره شرکت خواهد کرد، در این گزارش دیدگاه‌های برخی از نامزدان لیست پویش «همه برای ایران» را گردآوری کرده‌ایم که می‌خوانید: 

صدرنژاد: «ایران برای همه» بعد انتخابات گفتمانش را رها نمی‌کند

توحید صدرنژاد نامزد نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران و رییس صنایع بازیافت ایران درباره خط و مشی اتاق بازرگانی بعد از انتخابات این اتاق اظهار کرد: پویش همه برای ایران یک گفتمان عمومی دارد و یک بخش خاص  اما آنچه که پویش همه برای ایران را به عنوان یک جریان تازه تاسیس ماندگار مطرح می کند این است که گویش می‌خواهد افرادی وارد اتاق شوند که سبقه ای تشکلی داشته  و در فضایی باشند که همکاران خودشان تاییدشان کنند.

او ادامه داد: در ادوار گذشته شاهد بودیم که افراد به صورت منفرد در انتخابات شرکت می‌کردند و رای می‌آوردند و وارد اتاق می شدند اما نیازهای بنگاهی خود را پیگیری می کردند نه نیازهای آن صنف و در مرحله بالاتر مسائل ملی.

وی تاکید کرد: پویش ایران برای همه  تاکید می کند که افرادی انتخاب شوند که از نظر تایید همکاران صنف خودشان و از نظر دولتی نبودن مورد تایید باشند؛ این خواست عمومی اگر تحقق پیدا کند وزن تشکل ها در هیات نمایندگان اتاق بالا می رود و این باعث می شود که کیفیت کار اتاق کاربردی شود.

او افزود: اتاق مرتب می خواهد درباره مسائل عمومی صحبت کند. این یک توزیع را نیاز دارد که حضور تفکرهایی مثل تفکری که در پویش ما حاکم است این توزیع را به وجود می آورد.

صدرنژاد در پایان درباره اینکه چه افرادی بهتر است به عنوان نمایندگان واقعی خصوصی ها در اتاق بازرگانی انتخاب شود، گفت: این‌ها ملاک خیلی قابل مشخص و قابل تعریف است و امیدواریم پویش با ادامه فعالیتش بعد از انتخابات این را به گفتمان تبدیل کند.

موسی آقایی لنکرانی: نباید فعالیت‌ بخش خصوصی‌ در حاشیه قرار بگیرد

موسی آقایی لنکرانی نامزد نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران در خصوص خط و مشی اتاق بازرگانی تهران در دوره بعد از انتخابات این اتاق بیان کرد: اتاق بازرگانی اتاق غیرسیاسی و غیردولتی باید باشد اما یک نوع عارضه در میان آمده که نباید فعالیت‌های بخش خصوصی‌ در حاشیه قرار بگیرد و بیشتر سهم‌خواهی از سوی خصولتی ها پیگیری شود.

او افزود:به نظر می رسد اتاق بازرگانی برای جذب اعتبارات و منابع، باید روش هایی در پیش بگیرد که بتوان در کارهای عمومی مشارکت داشت و زمینه ادامه فعالیت برای شرکت ها و بخش خصوصی ایجاد شود.

وی با اشاره به آسیب های فعالان بخش خصوصی در اقتصاد دولتی و تغییرات در دوره بعدی گفت: مشکل بخش خصوصی این است که، فعالیت این بخش همیشه بر پایه بودجه دولتی بوده و الان که بودجه دولتی به شدت کاهش یافته، کسب و کار این بخش آسیب دیده است.

وی در رابطه با ویژگی افرادی که می توانند نمایندگان واقعی خصوصی ها در اقتصاد آینده کشور باشند، گفت:مدیران از هرجایی که بتوانند کار را هدایت کرده و زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی آماده کنند، خوب است.

سیروس کوهی: اتاق به شدت سیاسی شد

سیروس کوهی نامزد نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران و عضو پویش همه برای ایران هم در خصوص آینده اتاق گفت: این اتاق به شدت سیاسی شده و از آنجایی که پارلمان بخش‌خصوصی است، به آن غیردولتی می‌گویند اما اگر غیردولتی است پس این ۲۰ نفر دولتی داخل اتاق چه کار می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ظرف سازان آلمان آلومینیوم درباره خط و مشی اتاق بازرگانی تهران در دوره آتی بیان کرد: اتاق بازرگانی در سال‌های گذشته انتظارات ما را برآورد نکرد و در واقع رضایتی نداشتیم. برنامه ما این است که توجه ویژه به بخش صنایع کوچک و متوسط که می‌شود گفت ۹۰ درصد آنها در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند، صورت گیرد؛زیرا در ۴۰ سال اخیر  توجهی به این قشر نشد.

عضو هیات مدیره شهرک صنعتی پایتخت درباره آسیب هایی که به جایگاه فعالان بخش خصوصی وارد شده گفت: اتاق بازرگانی یعنی پارلمان بخش خصوصی و همه باید خصوصی باشد. در حال حاضر ۶۰ نفر عضو داریم که ۴۰ نفر انتخابات بخش خصوصی و باز ۲۰ نفر دولتی است که از نظر من کاملا مغایر بخش خصوصی است.

وی افزود: ما نمی گوییم که اعضای اتاق با دولتی‌ها ارتباط نداشته باشند، ولی باید از حق و حقوق بخش خصوصی در هر حوزه ای چه صنعت، بازرگانی، معدن دفاع کرده و مشکلات و موانع کسب و کار را برطرف کنند.

وی تاکید کرد: نمایندگان بخش خصوصی باید فیلتر شوند. بعضی افراد ۴۰ سال است که در اتاق هستند و عملکرد روبه رشدی مشاهده نشده است از این رو همه باید بدانند که تمام کسانی که کارت بازرگانی دارند، می توانند در انتخابات مشارکت داشته و رای دهند. امیدوارم دوستان، با شناخت کافی رای دهند.

دهقانی : کت بخش‌خصوصی بر تن بازنشستگان دولت نمی‌نشیند

رویا دهقانی نامزد نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران و عضو پویش همه برای ایران نیز گفت: در دوره‌های گذشته برخی از اعضای اتاق دولتی بودند زیرا پس از بازنشسته شدن این افراد روی کت دولتی خود، لباس بخش خصوصی کرده و به‌عنوان نماینده بخش‌خصوصی با دیدگاه‌های دولتی به اتاق راه پیدا ‌کردند.

وی ادامه داد: دولت در چندین سال گذشته در تمام مراحل ثبت تا تصویب و اجرای بخشنامه‌های شتابزده باعث ضربه و صدمه به بخش‌خصوصی شده اما دیگر نباید این موضوع به ضرر خصوصی‌ها و بنگاه‌های تولیدی تمام شود زیرا با ایجاد بخش‌خصوصی واقعی می‌تواند یک نهاد قوی را تشکیل داد که مطالبه‌گر باشد.

دهقانی با اشاره به اینکه باید سیاست‌های فعلی اتاق بازرگانی دستخوش تغییرات شود، خاطرنشان کرد: باید شایسته سالاری در اولویت قرار بگیرد زیرا نمایندگان واقعی اصناف و تشکل‌های بخش خصوصی حضورشان از اهمیت بسزایی برخوردار هستند .

نغمه حدیدی: فرصت‌ عادلانه حق تمام بنگاه‌های ‌خصوصی است

نغمه حدیدی نامزد نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران و عضو پ.یش »همه برای ایران» هم با اشاره به شرایط اعضای اتاق بازرگانی تهران در دوره های گذشته گفت: فرصت های ایجاد شده برای بنگاه های اقتصادی به صورت یکنواخت و عادلانه اجرایی نشد و از این رو باید این سیستم در دوره جدید اتاق بازرگانی تهران، اصلاح شود.

،عضو هیت علمی انیستیتوپاستور ایران و مدیرعامل شرکت دانش بنیانGMP  با اشاره به نیازهای اتاق برای دوره آتی اظهارکرد: این پویش سعی داشته که به صورت کاملا مستقل و با چهره جدیدی گام در عرصه رقابتی بگذارد تا با استفاده از تجربه، استقلال، مشورت و ... با کمک دیگر اعضا بتوانند اتاق بازرگانی با رویکرد جدیدی را پدید آورند که شرایط و فرصت‌های موجود را به صورت عادلانه و یکنواخت بین بنگاه‌های بزرگ و کوچک ایجاد کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، هدف این پویش تمرکز بر افزایش فضای اقتصاد مبتنی بر دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها بوده که تاکنون اتاق بازرگانی به این مسائل چندان ورودی نداشته است.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه افراد فعال در حوزه استارت‌آپ باید وارد حوزه اقتصاد شوند، اظهارکرد: متاسفانه افراد مشغول در این حوزه کارت بازرگانی نداشته و اتاق باید به عنوان حامی بخش‌خصوصی این قشر را تشویق به تجاری سازی و استفاده از شرایط موجود اقتصاد کند.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده حقیقی بخش خصوصی باید توجه ویژه‌ای به تجارت و فعالیت در حوزه‌های بیشتری در بخش امنیت، سلامت، غذا و دارو داشته باشند.

دیگر نامزدان  پویش «همه برای ایران» در گزارش پیشین چه گفته اند:

وحیدهوشنگ‌نژاد: اتاق نباید صدای تیم خاص باشد

جلال مقصودی: تحول در ساختار اتاق ضرورت است

محسن ملایی: خصولتی‌ها با تن‌پوش خصوصی‌ها به نفع دولتی‌ها

آرش نیک پی سالک ده : افراد وام‌دار نمی‌توانند پرچم‌دار شوند

رضا همایی :اتاق در یخبندان پیش رو محافظ بنگاه‌های خصوصی شود

فرشید شکرخدایی: خصوصی‌ها در پشت سد بتنی خصولتی‌ها هستند

سعید اشتیاقی :اتاق بازرگانی نیازی به خصولتی‌ها ندارد

پیمان دفتری: اتاق مطالبه گر، نتیجه‌گرا و عملگرا نباید آرام بگیرد

سیدعلی رضوی: اعضای جدید باید فارغ از نام‌ها و برندها باشند

سید محسن صفایی: ساختار اجرایی  اتاق دگرگون‌ شود

 

فهرست نامزدهای پویش همه برای ایران:

نامزدها در گروه بازرگانی:

وحید هوشنگ‌نژاد (کد انتخاباتی ۲۷۴)

سید توحید صدرنژاد (کد انتخاباتی ۲۱۳)

یحیی آل‌اسحق (کد انتخاباتی ۱۳۲)

آرش نیک‌پی سالک‌ده (کد انتخاباتی ۲۶۸)

نغمه حدیدی (کد انتخاباتی ۱۵۹)

ویدا سینا (کد انتخاباتی ۱۹۵)

سادینا آبائی (کد انتخاباتی ۱۲۴)

سعید اشتیاقی (کد انتخاباتی ۱۲۹)

پیمان دفتری (کد انتخاباتی ۱۷۵)

رضا همایی (کد انتخاباتی ۲۷۳)

سید احمد مقیمی (کد انتخاباتی ۲۵۷)

 

نامزدها در گروه صنعت:

فرشید شکرخدایی (کد انتخاباتی ۴۶۵ )

سید محسن صفایی (کد انتخاباتی ۴۷۱ )

سید علی رضوی (کد انتخاباتی ۴۵۸ )

سیروس کوهی (کد انتخاباتی  ۴۸۵)

مهدی بستانچی (کد انتخاباتی ۴۲۷ )

محسن ملایی (کد انتخاباتی ۴۸۹ )

علیمردان شیبانی (کد انتخاباتی ۴۶۸ )

رویا دهقانی کهنکی (کد انتخاباتی ۴۵۲)

 

نامزدها در گروه معدن:

قدیر قیافه (کد انتخاباتی ۶۱۹ )

سیدموسی آقایی لنکرانی (کد انتخاباتی ۶۱۲)        

 

نامزد در گروه کشاورزی:

۱-جلال مقصودی (کد انتخاباتی ۸۳۶)

۲- روشنعلی یکتای قرابایی( کدانتخاباتی ۸۴۳)

 

 

 

 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.