جلوه زیبای کلاسیک‌های بی نظیر بی ام و در جاده‌های ایران

 تاریخچه بی ام و در ایران را که ورق می‌زنیم مدل‌های محبوب و افسانه‌های جهانی نیز به چشم می‌خورند که نشان دهنده حضور فعال بی ام و در همه این سال‌ها در ایران بوده است. حالا می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به این مدل‌های کلاسیک که همچنان طرفداران زیادی دارند و حضور آن‌ها در خیابان‌ها جلوه بی‌نظیری به شهر داده است. با ما همراه باشید تا با این اسطوره‌ها بیشتر آشنا شویم.

بی ام و2

بی ام و 2002؛ پر سرعت و محبوب جوانان

زمانی که خودروهای بزرگ یا شاسی بلند به عنوان محبوب‌ترین خودروهای جهان شناخته می‌شدند یک خودرو کوچک با ظاهری که در آن زمان کمی عجیب هم بود توانست طرز فکرها را عوض کند. بی ام و 2002 با موتور قدرتمند توربو و توان 170 اسب بخاری در جاده‌ها می تاخت و به دلیل طراحی کوچک و جمع و جوری که داشت رانندگی با آن بسیار آسان بود و هر کسی می‌توانست این خودرو سریع را کنترل کند. رنگ‌های جذاب و شکل و شمایل متفاوت خودرو را به این ویژگی‌ها اضافه کنید تا متوجه شوید که با محبوب دل جوانان دو نسل ایران رو به رو هستید.

فروش بی ام و 2002 در ایران بالاتر از انتظارها در آن زمان بود و به نوعی نام بی ام و را بر روی زبان ایرانیان انداخت. خودروی کم نقصی که امروزه هم به عنوان یک خودرو کلاسیک پر سرعت محبوبیت بسیار زیادی دارد و هم اکنون نیز در شهرهای مختلف نمونه‌های بازسازی شده و سالم و سرحالی از آن‌ها را می‌توان یافت. قیمت بی ام و 2002 با بالا رفتن قیمت سایر خودروها افزایش پیدا کرده است و حالا قیمتی در حد بعضی از خودروهای صفر وطنی دارد.

بی ام و3

بی ام و e21؛ خودرو کلاسیک خانوادگی بی ام و در ایران

نسل اول سری 3 بی ام و در مدل‌های 315، 316، 318، 320 و 323 به بازار عرضه شد. تقریباً همه این مدل‌ها در نیمه اول دهه 50 وارد ایران شد. همه این خودروها با اتاق e21 به بازار عرضه شده بودند که امکانات خوبی داشتند و با ظاهر جذاب و موتورهای متنوع توانسته بودند سلایق بسیاری از مردم ایران را پوشش دهند. فروش بی ام و e21 آنقدر خوب بود که توانست برای اولین بار به همه سطوع جامعه ایران در آن زمان لذت داشتن یک خودرو اروپایی خوب را بچشاند. در این بین مدل 320 به دلیل موتور قدرتمند، ظاهری جذاب در کنار رانندگی لذت بخش در دهه 50 و 60 به یک خودرو محبوب در ایران تبدیل شده بود. بر خلاف بی ام و 2002، خرید بی ام و 320 و به طور کلی e21 ها برای افرادی که به دنبال یک خودرو رسمی‌تر بودند نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شد و حالا علاوه بر جوانان ایرانی خانواده‌ها نیز با داشتن بی ام و احساس خوشبختی می‌کردند. در حال حاضر قیمت بی ام و ۳۲۰ کمتر از 20 میلیون تومان است.

بی ام و4

بی ام و e30؛ جذاب، قدرتمند و سریع!

یکی از بهترین خودروهای ساخته شده به دست بشر، یک افسانه واقعی درون پیست اتومبیل رانی و یک اسطوره در خیابان‌های ایران. کلمات برای توصیف بی ام و M3 با اتاق e30 واقعاً کافی نیستند. چهره دلربای این خودرو در اواسط دهه 80 میلادی باعث می‌شود هر رهگذری حسرت داشتن آن را داشته باشد. در زمانی که خودروهای سریع و اسپرت معمولاً کوپه یا کروک بودند و ظاهری آیرودینامیک با خطوط خمیده داشتند، بی ام و با همکاری شرکت زیر مجموعه خود که در مسابقات اتومبیل‌رانی فعالیت می‌کرد یک خودرو با نام M3 را به بازار عرضه کرد.

 فروش بی ام و M3 خیلی زود به فراتر از پیش‎بینی‎ها رسید. در ایران نیز خرید بی ام و M3 آرزوی اول و آخر جوانان عشق سرعت بود، اما تنها این جوانان نبودند که عاشق بی ام و M3 شده بودند و به دلیل حالت سدان d که خودرو داشت خانواده‌ها نیز استقبال خوبی از این خودرو کرده بودند. قیمت بی ام و e30 در حال حاضر حدود 30 تا 60 میلیون تومان است و می‌توانید آگهی‌های فروش بی ام و m۳ و e۳۰ را در سایت دیوار مشاهده کنید.

منبع : ویرلن

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.