قبل از خرید بی ام و، اطلاعات کاملی از نام‎گذاری انواع خودروهای آن داشته باشید

 مرسدس بنز برای این دسته‌بندی‌ها از نام کلاس استفاده می‌کند و بی ام و نام سری را بر روی این دسته‌بندی‌ها قرار داده است. سپس برای نام‌گذاری مدل‌های مختلف از اعداد و حروف خاصی استفاده شده است که دارای قواعد خاصی هستند. اگر می‌خواهید به‌راحتی قبل از خرید بی ام و با شنیدن نام یک مدل از بی ام و اطلاعات زیادی را در مورد آن به‌دست آورید کافی است که با این قواعد آشنا شوید. ما امروز اطلاعات کاملی از نام‌گذاری انواع خودروهای بی ام و را برای شما گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند برای شناخت مدل‌های مختلف این کمپانی بزرگ مورداستفاده قرار بگیرد. 

بی ام و 2

نحوه نام‎گذاری مدل‎های مختلف بی ام و

از خیلی سال پیش یک قاعده کلی برای نام‌گذاری مدل‌های مختلف بی ام و در نظر گرفته‌شده است. طبق این قاعده نام خودروهای  بی ام و از 3 عدد و یک یا دو حرف استفاده می‌شود. اولین عدد نشان‌دهنده سری است و دو عدد بعدی به حجم موتور آن مدل اشاره دارند. برای مثال 320  به معنای این است که این خودرو مربوط به سری 3 بی ام و است و دارای موتور 2.0 لیتری است. البته در حال حاضر استثناهای زیادی برای حجم موتور دیده می‌شود و صرفاً به این دلیل که مدل‌هایی به‌صورت تاریخی در یک سری وجود داشته‌اند نام آن‌ها تغییری نکرده است و با موتور جدید نیز همان نام قدیمی را حفظ کرده‌اند، برای مثال323  مدت‌ها است که به‌جای موتور 2.3 لیتری با موتور 2.5 لیتر به بازار عرضه می‌شود.

معنای حروف استفاده شده در نام‎گذاری بی ام و

اگر قصد خرید بی ام و را دارید حروف قرار گرفته کنار نام‎های بی ام و برای شما معنای خاصی خواهند داشت. معمولا این حروف در انتهای نام مدل بعد از اعداد قرار می‎گیرند و شامل i = بنزینی، d = دیزلی، c = کوپه یا کروک، s = اسپرت، T = واگن/ استیشن، x= چهار چرخ متحرک و چند مورد که کاربرد کمتری دارند، هستند.

بی ام و 3

تمایز نام‎گذاری سری‎های مختلف بی ام و

بی ام و خودروهای سواری سدان، کوپه، گرن کوپه، هاچ‎بک و استیشن خود را در قالب سری های 8 گانه به بازار معرفی می‎کند. در بازار خرید و فروش بی ام و سری 1 شامل خودروهای هاچ‎بک، سری 2 شامل کوپه و کروک و استیشن، سری 3 شامل سدان و استیشن تورینگ و گرن توریسمو، سری 4 شامل کوپه و گرن کوپه و کروک، سری 5 شامل سدان و استیشن تورینگ، سری 6 شامل گرن توریسمو، سری 7 سدان و سری 8 شامل کوپه و کروک است.

بی ام و 4

نام‎گذاری شاسی‎بلند و خاص بی ام و

اگر قصد خرید بی ام و شاسی بلند را داشته باشید باید به سراغ دسته‎بندی X بروید که نشان‎دهنده شاسی‎بلند بودن و 4 چرخ فعال‎بودن خودروهای این دست است. خودروهای رودستر یا اسپایدر که شامل خودروهایی است که به طور سنتی سقف و پنجره نداشته‎اند نیز در دسته بندی Z4 بی ام و قرار می‎گیرند. خودروهای الکترونیکی بی ام نیز با حرف i در ابتدای نام خود مشخص می‎شوند که شامل بی ام و i3 و i8 می شود.

کارخانه خودروهای مسابقه‎ای بی ام و نام‎گذاری آن

بی ام و M کارخانه خودروهای مسابقه‎ای بی ام و است که که زیرمجموعه این کمپانی عظیم محسوب می شود. بعد از موفقیت خودروهای ساخته شده توسط این کمپانی در مسابقات مختلف نمونه شهری آنها نیز وارد بازار شده‎اند و با پیشوند M شناخته می‎شوند. خودروهای این دسته‎بندی در زیرمجموعه دسته‎بندی اصلی قرار می‎گیرند برای مثال M3 یکی از محبوب‎ترین خودروهای این کمپانی بوده که سدان است و به نوعی در زیر مجموعه سری 3 قرار می‎گیرد. یا X3 M که همانطور که مشخص است نسخه M از سری X3 است. خودروهای M دارای ظاهر اسپرتی هستند و از لحاظ تکنولوژی موتور، فنربندی و تعلیق، ترمزها و تریم‎های داخل کابین تفاوت‎های زیادی با مدل معمولی دارند. کیت M که ظاهر خودروهای معمولی بی ام و را شبیه به این خودروها می‎کند به عنوان یک آپشن پرطرفدار در اختیار افرادی که قصد خرید بی ام و را داشته باشند، قرار می‎گیرد.

منبع :‌ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.