تویوتا کرولا؛ پرفروش‌ترین خودروی تاریخ

 همین عدد کافی است تا به محبوبیت بسیار بالای این خودرو پی ببرید. تویوتا کرولا با حضور خود در بازار اروپا و آمریکا رقابت شدیدی با برندهای مطرح آلمانی و آمریکایی دارد و به عبارتی بازار رقابتی را برای رقبای خود بسیار دشوار کرده است.

اگر بحث سلیقه را در طراحی ظاهری نادیده بگیریم تویوتا کرولا تقریباً تمام ویژگی‌های یک خودروی خانوادگی را دارد. تویوتا در طراحی و ساخت این خودرو سعی کرده تا تمام نیازهای یک خانواده را در کنار مدرنیته و به روز بودن قرار دهد. به همین دلیل در سراسر دنیا این خودرو با معیارهای خریداران خودرو سازگاری کامل دارد. بزرگ‌ترین برگ برنده این خودرو نیز مصرف سوخت پایین و هزینه نگهداری کم است. فاکتورهایی که خریداران به عنوان اولین معیارها برای خرید یک خودرو در نظر می‌گیرند. علاوه بر این محبوبیت جهانی این خودرو باعث شده بازار خرید و فروش تویوتا کرولا دست دوم نیز به حد دلخواه خریداران غنی و پربازدید باشد. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به آخرین نسل از پرفروش‌ترین خودرو تاریخ و ویژگی‌های آن را بررسی می‌کنیم.

تویوتا کرولا 2

طراحی خارجی تویوتا کرولا نسل دوازدهم

تویوتا کرولا در طول 50 سال تولید خود 12 نسل عوض کرد. در هر نسل نیز تغییرات بسیاری در طراحی داخلی و خارجی این خودرو رخ داد. در نسل دوازدهم تویوتا برای پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین مدل خود زبان طراحی جدید در نظر گرفت. این زبان طراحی شباهت‌های بسیاری با تویوتا کمری داشت. این زبان طراحی جدید با تغییراتی مانند چراغ‌های جلو کشیده‌تر، هواکش‌های بزرگ‌تر به منظور تغذیه موتور از هوای بیرون، چراغ‌های بزرگ روشنایی روز و LED در کناره‌های سپر در نمای جلویی می‌باشد. این ویژگی‌ها باعث شد تا ظاهر تویوتا کرولا بیش از پیش اسپرت، خشن و جذاب به نظر برسد و طرفداران این خودرو بیش از پیش از خرید تویوتا کرولا خشنود شوند.

در نمای جانبی تنها چیزی که توجهات را به خود جلب می‌کند رینگ‌های جدید 17 اینچی آلومینیومی و چراغ‌های LED بر روی آینه‌هاست. در نمای پشتی تیغه تزئینی جدیدی بر روی صندوق عقب قرار گرفته است و چراغ‌های عقب نیز شکل مدرن‌تری به خود گرفته‌اند.

تویوتا کرولا 3

طراحی داخلی تویوتا کرولا نسل دوازدهم

در نگاه اول شاید طراحی داخل کابین تویوتا کرولا کمی قدیمی‌تر و ساده‌تر به نظر بیاید. اما در واقع تویوتا برای طراحی کابین این خودرو نیازهای خانواده و سادگی استفاده از ادوات داخلی را در اولویت قرار داده است. شاید بتوان گفت دلیل موفقیت این خودرو در فروش تویوتا کرولا نیز همین سیاست تویوتا در ساخت کابین بوده است.

فضای داخل کابین تویوتا کرولا به سبب کلاس سایز متوسط آن به اندازه کمری بزرگ نیست. اما این خودرو در کلاس خود از فضای مناسبی برای سرنشینان و نیز حمل بار برخوردار است. تکنولوژی‌های داخل کابین این نسل نیز شامل سنسور پارک عقب، کروز کنترل هوشمند، شیشه‌های سولار، پشت سری‌های فعال و هوشمند، سیستم تهویه هوای مطبوع، 8 عدد کیسه هوا و سیستم‌های ترمز و پایداری VCS, TRAC, SST, ABS, EBD, BA می‌باشد. تجهیزات و تکنولوژی‌های داخل کابین در سطح متوسطی نسبت به رقبای اروپایی این خودرو قرار دارند. اما باید به این نکته توجه کنیم که بسیاری از تکنولوژی‌های بلا استفاده در خودروهای لوکس در این خودرو حذف گردیده تا خریداران با خرید تویوتا کرولا صاحب خودرویی اقتصادی‌تر و کاربردی‌تر شوند.

مشخصات فنی تویوتا کرولا نسل دوازدهم

تویوتا در تولید خودروهای سبز و موتور کوچک در جهان بسیار معروف است. پرفروش‌ترین خودرو هیبریدی جهان نیز متعلق به این برند می‌باشد. تویوتا کرولا نسل دوازدهم نیز از موتوری 2 لیتری و 4 سیلندر بهره می‌برد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. حاصل هماهنگی این دو، تولی نیرویی معادل 143 اسب بخار و گشتاور 187 نیوتون متر می‌باشد. بیشینه سرعت این خودرو به 195 کیلومتر برساعت می رسد. مصرف سوخت شهری تویوتا کرولا 9.3 و مصرف سوخت جاده ای آن 5.9 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می باشد.

البته تویوتا هر سال در صدد کاهش مصرف سوخت خودروهایش تغییراتی در آن ها به وجود می‎آورد که باعث بهبود عملکرد موتور آن ها نیز می‎شود. این تلاش ها در افزایش فروش تویوتا کرولا در سال‎های پیاپی یک نسل کاملا مشهود است.

منبع :‌ ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.