آپارتمان‌های پونک؛ از چند تومان تا چند تومان؟

 امنیت بالای محله، دسترسی سریع و راحت به وسایل حمل و نقل عمومی، خیابان‌ها و اتوبان‌های اصلی شهر و از همه مهم‌تر قیمت‌های مناسب خرید خانه در پونک بر محبوبیت این محله تاثیر مستقیمی گذاشته است. می‌خواهیم یک محله‌گردی اساسی در پونک داشته باشیم؛ آن هم به صورت مجازی و حتی قیمت‌ها را هم به صورت مجازی به دست بیاوریم: با کمک سایت دیوار.

از بزگراه حکیم که به سمت شمال می‌رویم، شکل و شمایل ساختمان‌ها عوض می‌شود؛ خیابان‌ها وسیع‌تر و مسکونی‌تر می‌شوند. اینجا، پونک است، یک محله سرسبز، خوش آب و هوا و در عین حال استراتژیک. جالب است اگر بدانید این محله به دو قسمت پونک شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که بلوار میرزا بابایی و خیابان همیلا این دو قسمت را از یکدیگر تفکیک می‌کند. محله پونک به چهاردیواری ختم می‌شود؛ جایی که ارزان‌ترین محدوده این منظقه به شمار می‌آید. از خیابان‌های اصلی پونک می‌توان به سردار جنگل، گلستان یا همان شهید مخبری، سردار جنگل، همیلا، بلوار عدل، طالقانی، کمالی و زیتون اشاره کرد. در تمام این خیابان‌ها مدارس، بیمارستان، درمانگاه و داروخانه‌های فراوانی دیده می‌شود که از این نظر ساکنیم پونک هیچ مشکلی برای امورات روزمره نداشته باشند. اما حالا می‌خواهیم ببینیم قیمت خرید و فروش خانه و آپارتمان در پونک حدودا متری چند میلیون تومان است؟ و اصلا کدام خیابان، ارزان‌تر و کدام خیابان گران‌تر قیمت‌گذاری شده‌اند.

ارزان‌ترین قسمت محله پونک، در بخش شمالی آن یعنی قسمت‌های چهاردیواری است؛ همانطور که پیش‌تر گفته شد. در سایت دیوار خانه‌ای ۶۶ متری به قیمت ۶۲۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد که در میان آگهی‌ها، ارزان‌ترین مورد است. هر متر مربع این آپارتمان ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. این ملک، ۱۶ سال سن دارد، فول امکانات و دارای تراس.  البته در این محدوده نیز آپارتمان‌هایی پیدا می‌شود که بالاتر از ۱۵ میلیون تومان قیمت داشته باشند. برای مثال در دیوار آپارتمانی ۵۰ متری با ۱۰ سال سن ساخت، فول امکانات و با دسترسی عالی به اشرفی در طبقه ۴ یک ساختمان ۱۵ واحدی به قیمت ۷۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ از قرار هر متر ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان.

اما اگر بخواهید گران‌ترین ناحیه پونک را بشناسید، به سراغ همیلا و خیابان‌های اطرافش بروید. به عنوان مثال در سایت دیوار آپارتمانی ۱۰۰ متری، ۱۳ ساله با دو اتاق خواب و با امکاناتی از قبیل پارکینگ، انباری و بازسازی شده و به قول فروشنده«در بهترین لوکشین همیلا»یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد که اگر قیمت هر متر آن را بخواهید بدانید، باید بگوییم می‌شود متری ۱۷ میلیون تومان. البته در این محدوده آپارتمان‌های ارزان‌قیمت‌تری هم یافت می‌شود. برای مثال در میان آگهی‌های خرید خانه و آپارتمان در پونک در سایت دیوار، یک واحد ۹۸ متری، نوساز و در همسایگی اشرفی اصفهانی یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است؛ یعنی حدودا متری ۱۳ میلیون و ۷۷۵ میلیون تومان. از امکانات این آپارتمان می‌توان به ۱۵ متر حیاط خلوت و یک حیاط بزرگ با وسایل بازی و آلاچیق و آب نما اشاره کرد. گران‌ترین خانه‌های آگهی شده در این منطقه تا متری ۲۲ میلیون تومان هم می‌رسند.

منبع : ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.