دلایل اهمیت سئو در طراحی سایت

 اگر در حال حاضر از یک وب سایت برای عرضه ی خدمات یا محصولات خود بهره می برید، احتمالا نام سئو به گوش شما رسیده است و یا اینکه به طور شخصی یا از طریق یک کمپانی معتبر، اصول سئو را برای سایت خود رعایت می کنید. توجه داشته باشید که طراحی سایت تنها قدم اول برای ورود به بازار پر رونق اینترنتی است و شما بدون اینکه اصول سئو را رعایت کنید و در صفحه ی اول گوگل قرار بگیرید، نمی توانید از وب سایت خود بهره ای ببرید و عملا یک وب سایت بی مصرف ایجاد کرده اید. شما زمانی میتوانید از خدمات سئو استفاده کنید که پیش زمینه های آن را داشته باشید در غیر این صورت هزینه خود را تلف کرده اید.

سئو1

مردم زمانی که می خواهند در مورد موضوعی اطلاعات کسب کنند یا اینکه کالایی را پیدا کنند، از موتور های جستجو استفاده می کنند. در دورانی زندگی می کنیم که اینترنت به صورت گسترده در اختیار اکثر افراد جامعه قرار دارد و افراد علاوه بر سیستم های کامپیوتری خود، بر روی گوشی های موبایل هوشمند خود نیز به اینترنت متصل هستند. شما هر زمان که اراده کنید می توانید در مورد محصول یا موضوع خاصی اطلاعات کسب کنید. حال در این بین سایت هایی که از رنکینگ بالای سئو برخوردار هستند، در صفحه ی اول گوگل برای کاربران به نمایش در می آیند. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، معمولی یا بزرگ که قصد دارید محصولات یا خدمات خاص خود را به مشتری نمایش دهید، باید بر اساس فاکتور هایی که گوگل آنها را مشخص کرده است اقدام به طراحی سایت خود کنید تا رتبه ی سئو سایت شما بالا برود و در صفحه ی اول گوگل به نمایش در آیید.

مهمترین دلایل اهمیت سئو در سال های اخیر

به این شکل نیست که همواره سئو برای تمام مشاغل و کسب و کار ها مهمترین فاکتور باشد و شما مجبور باشید با دقت فراوان به آن بپردازید. زمانی که خدمت یا محصول شما کاملا شفاف و مشخص باشد و تنها مربوط به قشر محدودی از افراد جامعه شود، دیگر نیازی نیست تا با تلاش فراوان خود را به صفحه ی اول گوگل برسانید. برای مثال زمانی که شما برای دولت کار می کنید یا محصول خاصی دارید که تنها در بیمارستان های خاص مورد استفاده قرار می گیرد، شاید بتوان گفت که سئو در اولویت امور مهم شما قرار ندارد.

سئو2

مثال هایی که مطرح شدند تنها موارد خاصی هستند و در اکثر مشاغل و کسب و کار ها شما باید در حین طراحی سایت و پس از آن، سئو را برای سایت خود پیاده سازی کنید. بعضی مدیرا بر این باورند که اگر کالا یا خدمتی که ارائه می دهند از کیفیت بالا برخوردار باشد، دیگر نیازی به دیده شدن در صفحات اینترنت ندارند و مشتری ها به شخصه آنها را پیدا خواهند کرد. این افراد از ابزار های مدرن کسب و کار بی اطلاع هستند و گمان می کنند که می توانند با شیوه های قدیمی، در بازار مدرن قرن 21 دوام بیاورند. اگر قصد دارید منتظر باشید که شاید شخصی شما را پیدا کند و محصول یا خدمت شما را خریداری کند، احتمالا در حال حاضر از رقیبان خود بسیار عقب افتاده اید. اگر در حال حاضر از یک وب سایت استفاده می کنید و به اهمیت طراحی سایت و سئو نیز پی برده اید، یک قدم از رقیبان خود جلو هستید. به نتایج تحقیقاتی که در مورد سئو صورت گرفته و دلایل کلیدی بهره بردن از آن که در ادامه مطالعه خواهید کرد، به خوبی دقت کنید.

افراد هر لحظه از موتور های جستجو استفاده می کنند و به احتمال زیاد قصد دارند یک خرید انجام دهند. مسلما وقتی در گوگل عبارت "جی پی اس آهنربایی خودرو" را جستجو می کنید، قصد خرید آن را دارید .

موتور های جستجو اولین قدمی است که در ارتباط با جستجو های اینترنتی از آن بهره برده می شود. بر اساس تحقیقات، 89 درصد خریداران از موتور های جستجو برای خرید بهره می برند.

بر اساس تحقیقات، وب سایت هایی که در صفحه ی اول موتور های جستجو قرار دارند، 91 درصد ترافیک اینترنت را به خود اختصاص می دهند. در واقع حتی صفحه ی دوم هم از رقابت اصلی بسیار دور است که نشان دهنده ی اهمیت بالای سئو است.

چگونه وبسایت ما در جستجوی گوگل نمایش داده شود؟

پیش از اینکه قصد داشته باشید که رتبه ی سئو سایت خود را افزایش دهید، باید مطمئن شوید که در نتایج موتور جستجوی گوگل که یکی از پر استفاده ترین موتور های جستجو در جهان است، حضور دارید.

در چند خط آینده به بررسی این می پردازیم که در جستجوی گوگل نمایش داده شویم، نه اینکه چگونه در صفحه اول گوگل باشیم. پس از طراحی سایت، در ابتدا مطمئن شوید که وب سایت شما در گوگل لیست شده باشد. برای اینکه مطمئن شوید، دمین خود را در گوگل سرچ کنید. اگر لیست صفحات وب سایت خود را دیدید، بنابراین گوگل وب سایت شما را در لیست خود قرار داده است. در غیر اینصورت باید اقدام کنید و وب سایت خود را ایندکس کنید.

حال باید بدانید که گوگل تنها وب سایت هایی را نمایش می دهد که مرتبط با کلمات کلیدی مورد جستجو باشند. پس مطمئن شوید که محتوای صفحات شما با کلمات کلیدی مورد جستجو مرتبط باشند. در غیر اینصورت احتمال اینکه گوگل شما را نمایش ندهد وجود دارد.

این نکته را فراموش نکنید که وبسایت شما اگر در صفحه ی اول حضور ندارد، به معنای عدم حضور در لیست گوگل نیست. ممکن است شما در صفحه ی 2 باشید و یا در صفحه ی 82 و یا جایی در این بین. رعایت اصول سئو تعیین کننده ی حضور شما در صفحه ی اول گوگل یا سایر موتور های جستجو است.

سایت خود را به صورت طبیعی به صفحه اول برسانیم

همواره بهتر است از فاکتور های رتبه بندی سئو که از جانب موتور های جستجو تعیین می شوند، آگاهی داشته باشیم. توجه داشته باشید که شما می توانید با پرداخت مبلغ های تعیین شده از طرف موتور های جستجو، خود را به صفحه ی اول برسانید. این شیوه دارای دو مشکل اساسی است. اولا اینکه برای کسب و کار های کوچک مقرون به صرفه نیست و مخصوصا برای عزیزانی که در ایران فعالیت می کنند، هزینه ی بالایی در پی دارد (به دلیل قیمت بالای ارز های رایج). اشکال دوم این شیوه، ماندگار نبودن آن است. هر زمان که پرداخت های شما متوقف شود، وب سایت شما از صفحه ی اول برداشته خواهد شد. بنابراین همواره سعی کنید از شیوه ی ارگانیک سئو بهره ببرید. این شیوه شامل فاکتور هایی می باشد که عبارتند از:

  • کیفیت و مرتبط بودن محتوای موجود در صفحه شما
  • کیفیت و تعداد لینک های ورودی به وبسایت
  • سرعت بالا آمدن صفحات
  • نمایش صحیح صفحات در گوشی موبایل یا همان ویژگی Mobile Friendly
  • لغات کلیدی و محتوای صفحه
  • اعتبار و مجوز نام دامنه
  • امنیت صفحه
  • دستورالعمل URL
  • Metadata

متخصصان دیجی ویت با بهره بردن از کادری مجرب و متخصص، در تمام مراحل طراحی سایت و امور مربوط به سئو و بهینه سازی سایت در کنار شما حضور خواهد داشت. همچنین دیجی ویت توسط متخصصان خود توانسته مطالب مفیدی را در زمینه ی سئو برای شما مهیا کند. جهت مطالعه ی این مطالب، می توانید به بلاگ دیجی ویت که آدرس آن https://digiwit.ir/blog مراجعه کنید و اطلاعات شخصی خود را در این زمینه بالا ببرید.

توجه داشته باشید که بهینه سازی و طراحی سایت، امری تخصصی است و نباید آن را به دست افراد کم اطلاع و بی کفایت سپرد. یک وب سایت با کیفیت که در صفحه ی اول گوگل قرار داشته باشد، می تواند سرنوشت کسب و کار شما را تغییر دهد و رشد شما را چند برابر کند.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.