اپل کورسا، حرکت آهسته اما پیوسته!

 از همین رو اگر از شما بخواهم یک خودرو ۲۰۰ میلیون تومانی با امکانات مناسب معرفی کنید قبل از به زبان آوردن اپل به سراغ برندهایی چون برلیانس می‌روید. با آن حال وجود مدل‌های نظیر کورسا باعث می‌شوند در تصمیم‌گیری‌های خود تجدیدنظر کنید. از آنجایی هم که خریدوفروش اپل کورسا خیلی میان ماشین‎بازان باب نیست، بهتر است کمی از این خودرو اطلاعات حاصل کرده و آن را بهتر بشناسیم.

خرید اپل کورسا به دلایل بسیاری یک خرید منطقی به‌حساب می‌آید. اولین و مهم‌ترین دلیل بر این انتخاب منطقی بودن قیمت اپل کورسا است. این منطقی بودن تا حدی است که با حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان می‌توانید یکی از بهترین مدل‌های این خودرو را تهیه کنید. اگر هم قصد خرید مدل صفر این خودرو را نداشته باشید می‌توانید بسته به سال تولید از ۱۵۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان برایان کنار بگذارید. نکته مناسب دیگر در مورد قیمت این خودرو هم واقعی بودن آن در بازار داخلی کشورمان است و هیچ‌گاه نیاز نیست نگران قیمت‌های غیر منطقی آن توسط فروشندگان باشید.

وقتی هم که قیمت ابتدایی یک خرید مناسب باشد، نوبت به بررسی ارزش خرید خودروی ذکرشده می‌رسد. ارزشی که در مورد اپل کورسا تا حدودی ضد و نقیض است. مثلاً یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف این خودرو قدرت‌پایه ایست که توسط موتور آن تولید می‌شود. این خودرو باوجود ۴ سیلندره و ۱۶ سوپاپه بودن یکی از ضعیف‌ترین موتورهایی خواهد بود که با این قیمت می‌توانید به دست بیاورید. این یعنی با ۱۳۶۴ سی‌سی حجم تنها ۹۹ اسب بخار نیرومحرکه خواهید داشت که درنهایت به ۱۷۳ کیلومتر بر ساعت تبدیل می‌شود. در این مورد هم بهتر است انتظار شتاب فوق‌العاده نداشته باشید چون برای رسیدن از صفر تا صد باید ۱۲ ثانیه صبر کنید.

اپل کورسا2

البته هرچقدر که از بعد موتور کم بیاورید، در مصرف سوخت و هزینه‌های جانبی‌اش صرفه‌جویی خواهید کرد. البته این مورد از موتوری ضعیف منطقی است اما به‌هرحال مصرف 5.9 لیتر بر هر صد کیلومتر بسیار به‌صرفه و منطقی است. همچنین هزینه‌هایی که در هر خودروی دیگری سرسام‌آور هستند (فیلتر بنزین، هوا و ...) در مورد خرید اپل کورسا خیلی گران نخواهند بود و به راحی می‌توان آن‌ها را مدیریت کرد.

نکته دیگری هم که قبل از هر چیزی باید به آن توجه داشته باشید ویژگی‌های ظاهری اپل کورسا است. این یعنی خرید این خودرو برای هرکسی نیست و اگر ظاهر خودرو برایتان اهمیت دارد بهتر است دست نگه دارید. توجه به نکاتی چون شبه هاچ بک بودن این خودرو باعث می‌شود تا خیلی‌ها از خرید این خودرو منصرف شوند. ظاهر و ابعاد کشیده کورسا در نظر خیلی‌ها به‌ظاهر جمع‌وجور آن نمی‌خورند و در برخی موارد یادآور خودروهایی چون ماتیز هستند. البته این ظاهر کشیده باعث به وجود آمدن فضایی بسیار مناسب داخل اتومبیل شده‌اند اما بهتر است قبل از هر چیزی تصمیم خود را در مورد ظاهر آن بگیرید؛ برجستگی‌های روی کاپوت خودرو برای هر سلیقه‌ای طراحی نشده‌اند.

نکات مثبت:

  • فضای بسیار بزرگ و دلباز داخل خودرو
  • مصرف سوخت بسیار پایین آن به نسبت خودروهای هم‌رده
  • هزینه کم استهلاک قطعات خودرو باوجود کمبود آن در بازار داخلی
  • قیمت مناسب خودرو در مدل‌های کارکرده و صفر
  • امکانات رفاهی بیش‌ازاندازه (به نسبت قیمت پرداختی)

نکات منفی:

  • قدرت پایین خودرو به نسبت هم‌رده‌هایش
  • ظاهر خودرو و طراحی‌های فیزیکی آن برای هرکسی نیستند
  • خرابی‌های گیربکس در مدل‌های دنده‌ای (برعکس عملکرد مدل‌های اتوماتیک)
  • آلایندگی به نسبت بالای اتومبیل
  • سیستم‌های ایمنی در خودروهایی با این قیمت بیشتر هستند

اپل کورسا3

درنهایت وقتی صحبت از خرید خودرویی تقریباً گمنام به میان می‌آید، برخی با نگرانی از خرید پا پس کشیده و برخی دیگر ریسک به دست آوردن اتومبیلی فوق‌العاده را به جان می‌خرند. با توجه به این‌که نیت هرکسی از خرید اپل کورسا، سواری در داخل یا خارج شهر است قدرت تأثیر چندانی بر خرید شما نخواهد گذاشت. راستش را بخواهید به بیش از 170 کیلومتر بر ساعت نیاز هم نخواهید داشت. پس اگر در چنین شرایطی اقدام به خرید خودرو کرده‌اید دست روی بهترین گزینه ممکن گذاشته‌اید اما اگر قدرت فاکتور خیلی مهمی برای شماست بهتر است به سراغ مدل و یا حتی خودروهای دیگر بروید.

منبع : ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.