یک رانندگی بدون فیلتر با بی‌ام‌و Z4

 مدل‌های Z بی‌ام‌و از این دست خودروها هستند. نسل اول این خودروها از سال ۱۹۸۹ به بازار ارائه شدند و حالا بی‌ام‌و Z4 آخرین نسل از این مدل، یکی از زیباترین، پیچیده‌ترین و مدرن‌ترین خودروهای جهان است. کمی بیشتر درباره این مدل بدانیم.

آزادی بین جاده و آسمان آبی

بی‌ام‌و به ساخت Z۴ افتخار می‌کند. سازندگان این ماشین رویایی در معرفی آن نوشته‌اند: «وقتی که سقف باز می‌شود، در آن لحظه زمانی است که دیگر هیچ محدودیتی برای لذت بردن از رانندگی بی‌ام‌و Z۴ وجود ندارد. یک رودستر که نمی‌تواند از این بهتر باشد: باز، اسپرت و تسلیم‌ناپذیر. با دینامیک بسیار قدرتمند برای رانندگی و طراحی پیشرو این ماشین فقط یک هدف دارد: آزادی بین جاده و و آسمان باز.» این توصیف شاعرانه و حماسی فقط برای جلب توجه آنها که قصد خرید بی‌ام‌و دارند نیست و بیشتر شبیه توصیف یک اثر هنری است که خالق واقعا از خلق آن راضی است.

یکی از بهترین‌های بی‌ام‌و

سازندگان بی‌ام‌و تقریبا همیشه از ساخته‌های خود راضی بودند. از بی‌ام‌و ۲۰۰۲ افسانه‌ای گرفته تا همین Z۴. اما این ماشین واقعا یکی از بهترین‌های بی‌ام‌و است. Z۴  یک خودروی دو در با سقف تاشو یا همان رودستر است که با دو نوع موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر و ۳ لیتری ۶ سلیندر ساخته می‌شود. این موتورها از ۱۹۷ تا ۳۴۰ اسب بخار قدرت دارند و می‌توانند سرعت این زیبای آهنی را تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت برسانند. مصرف سوخت این ماشین هم ۶ و یک دهم تا هفت و چهار دهم لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

خودرویی که مفاهیم را تغییر می‌دهد

رانندگی با این ماشین هم برای راننده‌های معمولی و هم برای حرفه‌ای‌ها لذت‌بخش است. دینامیک رانندگی آن در سه حالت مقرون به صرفه، راحت و اسپرت طراحی شده. کشیدگی بدنه و حجم‌های آیرودینامیکی کنار آن یادآور برخی مدل‌های قدیمی‌تر بی‌ام‌و مانند بی‌ام‌و ۳۲۰ است اما این شرکت با یک قرن تجربه نشان داده که چطور می‌تواند اصالت طرح‌های خود را با به‌روز‌ترین و مدرترین تکنولو‌ژی‌ها ادغام کند. طراحان Z۴ معتقدند که طرح این خودرو مفهوم چابکی و پویایی و دینامیک خودروها را تغییر داده است. این ماشین از سازگارترین ساخته‌های بی‌ام‌و با محیط زیست است و میزان آلایندگی آن بسیار پایین است.

ماشینی مملو از اولین‌ها

بی‌ام‌و در پاسخ به اینکه چرا باید نزدیک ۵۰هزار دلار پول پای خرید یک Z۴ داد پاسخ داده که چرا که نه؟ این خودرو با طراحی داخلی فوق‌العاده و بسیار روشن و صریح با استفاده از برخی تکنولوژی‌هایی که برای اولین‌بار در ساخت خودرو به کار گرفته شده و یک دستیار کامپیوتری بسیار باهوش به شما حس «رانندگی فیلترنشده» می‌دهد. همین شاخصه‌هاست که Z۴ را به یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های لوکس و در عین‌حال جوان‌پسند در دنیا و ایران تبدیل کرده است. آنهایی که پول خرید چنین ماشینی را دارند می‌توانند به سایت دیوار سر بزنند. البته احتمالا تعداد صفرهایی که جلوی قیمت این ماشین گذاشته شده همه را شگفت‌زده می‌کند. یک Z۴ ساخت ۲۰۱۴ با قیمت ۶۷۰ میلیون تومان در سایت دیوار آگهی شده و این قیمت تا یک میلیارد تومان هم در مدل‌های بالاتر افزایش پیدا می‌کند. البته در این سایت می‌توانید با یک میلیون تومان برای یک روز یکی از این خودروها را کرایه کنید.

منبع : ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.