چگونه بهترین خانه برای خرید و اجاره را روی دیوار پیدا کنیم؟

از طرفی برخی دلالان ملک نیز با صحبت‌هایشان شما را از انتخاب درست دور می‌کنند. در این میان سایت دیوار به جستجوی ملک در سراسر ایران کمک بسیاری کرده است. شما تنها باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

راهنمای جست و جوی ملک روی دیوار

به سایت مراجعه کنید. روی بخش املاک کلیک کنید تا هزاران مورد آگهی املاک آنلاین برای شما نمایش داده شود. از این گروه بسته به نیازتان، یکی از گزینه‌ی فروش یا اجاره‌ی مسکونی (آپارتمان، زمین، خانه) را انتخاب کنید. حالا یا بین آگهی‌ها بگردید یا با استفاده از فیلتر انتخاب محله، نتایج جست و جو را فیلتر کنید.

حالا دوباره دو انتخاب دارید، می‌توانید تمام آگهی‌ها را بررسی کنید و یا فیلتر‌های متراژ و قیمت را فعال کنید تا نتایج محدودتر و دقیق‌تری به شما نمایش داده شود. همچنین می‌توانید از دو گزینه‌ی عکس‌دار و فوری نیز استفاده کنید. گزینه‌ی اول فقط آگهی‌های عکس‌دار را به شما نمایش می‌دهد. این آگهی‌ها معمولا اعتماد بیشتری جلب می‌کنند.

گزینه‌ی بعدی نیز تنها آگهی‌های فوری را نمایش می‌دهند. شما همچنین می‌توانید مشخص کنید که ملک مورد نظرتان در حومه یا مرکز شهر باشد. علاوه بر تمام این موارد، در بخش (نوع آگهی دهنده) امکان انتخاب بین فروشنده‌ی شخصی یا مشاوران املاک را دارید.

در هر آگهی محله، سال ساخت، تعداد اتاق‌ها، متراژ و قیمت خانه نمایش داده می‌شوند و در ادامه توضیحات تکمیلی مانند اطلاعات سند، وجود یا عدم وجود پارکینگ و انباری، بازسازی، امکانات آشپزخانه و ...  آورده می‌شود. تمام اطلاعات توسط فروشنده وارد می‌شوند و سایت دیوار هیچ نقشی در آنها ندارد. در کنار آگهی نیز می‌توانید عکس مربوط به خانه را مشاهده کنید. دقت کنید که عکس آرشیوی و یا تزئینی نباشد.

ویژگی‌های یک آگهی و فروشنده‌ی قابل اطمینان

اولین نکته در آگهی‌های قابل اطمینان داشتن عکس است. بهتر است عکس‌ها از نما و تک تک فضاهای ساختمان مانند اتاق‌خواب‌ها، آشپزخانه و... باشند. همچنین آنها باید دید خوبی درباره‌ی خانه به شما بدهند و محدود به یک دیوار یا یک اتاق نباشند. برخی فروشندگاه با نمایش برخی فضاها، توجه شما را از معایب خانه دور می‌کنند.

نکته‌ی بعدی توجه به اطلاعات است. سعی کنید اطلاعات را به خاطر بسپارید و در زمان مراجعه دوباره این اطلاعات را از فروشنده بخواهید. او باید اطلاعاتی مشابه آنچه در آگهی قید کرده است را ارائه دهد. فراموش نکنید که اطلاعات زیاد خوب است، اما به شرطی که صحت داشته باشند.

اگر با صاحب خانه تماس گرفتید به لحن او دقت کنید تا اسیر چرب زبانی و تعاریف بیش از حد نشوید. میانگین قیمت خانه‌های مشابه در همان محدوده را چک کنید تا خودتان نیز تخمین درستی از قیمت ملک داشته باشید. هرگز بدون مشورت با فرد آگاه و مورد اطمینان اقدام به خرید منزل نکنید. از معامله با افرادی که به شما وعده می‌دهند خودداری کنید.

برای مثال اگر صاحب‌خانه به شما گفت که تا دو ماه دیگر آسانسور را راه‌اندازی می‌کند، به او بگویید که در زمان تکمیل خانه دوباره به آن سرمی‌زنید. اگر فکر می‌کنید که خانه‌ی مورد نظر را از دست می‌دهید، بهتر است در هنگام معامله بخشی از پول خانه را نزد خود نگه دارید و زمانی که صاحب‌خانه به تعهدش عمل کرد، پول را بپردازید. اگر دوست دارید که معامله‌ی مطمئنی داشته باشید، هرگز ‌خانه‌ی بدون سند را معامله نکنید.

منبع :‌ ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.