درباره شهرک اندیشه

 بطوریکه بسیاری از افراد که قدرت خرید آپارتمان یا حتی اجاره خانه ای در تهران ندارند، به سمت خرید خانه در شهرک اندیشه جذب می‌شوند.

شهرک اندیشه کجاست و چه امکاناتی دارد

شهر جدید اندیشه یکی از شهرهای اطراف تهران محسوب می‌شود که در بخش مرکزی شهرستان شهریار قرار دارد. اندیشه شامل ۶ فاز مسکونی است که هرکدام خانه‌های ویلایی یا آپارتمانی مسکونی دارند. اندیشه در بیست کیلومتری پایتخت، ۷ کیلومتری جنوب شرقی شهر صنعتی کرج و ۳ کیلومتری شمال غربی شهریار قرار گرفته است.  

ساخت و ساز و طبعا فروش آپارتمانی در اندیشه به سال ۱۳۶۷ برمی‌گردد که واگذاری قطعات زمین در متراژهای متوسط به فرهنگیان آغاز شد و بعدها افراد دیگر نیز اقدام به سکونت در این منطقه و ساخت خانه‌های حیاط‌دار یک طبقه و دو طبقه یا آپارتمان‌های ۳ یا ۴ طبقه کردند.

بسیاری از ساکنین شهر جدید اندیشه کارمندان و کاسبانی هستند که محل کارشان در محلات مختلف تهران است و هر روز با خودروی شخصی یا تاکسی، اتوبوس و مترو از محل سکونت خود در یکی از فازهای شهر جدید اندیشه به سوی محل کار خود در تهران می‌روند و شب دوباره به خانه برمی‌گردند.

عده‌ای از ساکنین اندیشه که با خودروی شخصی به محل کار خود در تهران می‌روند، کار حمل و نقل مسافرینی که هم محله‌ای‌های خود هستند را به عهده گرفته و بدین ترتیب کسب درآمدی هم برای خود می‌کنند.

کسانیکه در دیوار به دنبال خرید آپارتمان در شهرک اندیشه هستند به دلایلی مختلفی جذب این منطقه می‌شوند که علاوه بر هوای خوب و سالم و البته قیمت بسیار ارزان‌تر مسکن، وجود انواع مغازه‌ها و پاساژها برای خرید مایحتاجی مانند خوراک و پوشاک و مغازه‌های خدماتی باعث رفاه حال ساکنین شده است تا جائیکه اهالی نیازی به مراجعه به کرج یا تهران برای تهیه موارد مورد نیاز خود ندارند.

علاوه بر امکانات معمول مثل آب و برق در سال ۱۳۸۵ اداره گاز در فاز سه این شهرک مستقر شد تا امکانات رفاهی این شهرک تکمیل شود.

در شهرک اندیشه امکانات بالقوه‌ای برای تامین اشتغال ساکنین فراهم است بطوریکه اهالی می‌توانند با گشودن مغازه‌های خدماتی و رفاهی یا شروع کارهای دیگر از قبیل تدریس به صورت خصوصی یا در آموزشگاه‌ها یا استخدام در شرکت‌های تازه تاسیس آنجا کار مناسبی برای خود پیدا کنند تا نیازی به رفت و آمد هر روزه به تهران یا کرج نداشته باشند.

از قیمت ارزان مسکن در شهر جدید اندیشه گفتیم، برای مثال در این شهرک می‌توانید آپارتمان ۴۷ متری ۸ ساله را که کاملا بازسازی شده همراه با ۶۰ میلیون وام بانکی با حساب اینکه به مبلغ ۴۰ میلیون رهن بدهید می‌توانید با ۱۱۴ میلیون تومان نقد در سایت دیوار خریداری کنید، طبعا اجاره یا رهن محل سکونت در این منطقه با همان امکانات رفاهی بسیار ارزان‌تر از محلات مختلف تهران است. پس همانطور که گفته شده شهر جدید اندیشه می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی که مبلغ نقدینگی محدودی دارند یا حتی علاقه‌ای به سکونت در شلوغی تهران و سایر شهرهای بزرگ ندارند، باشد.

منبع :‌ ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.