آشنایی بیشتر با گی+شا

 گیشا، محله قدیمی در شمال غرب تهران است که هنوز هم تا حدودی بافت قدیمی خود را حفظ کرده و با عبور از کوچه‌های با شیب‌ها و سرازیری‌های آن آپارتمان‌های سه یا چهار طبقه زیادی را خواهید دید که با عمرهای ۴۰ ساله یا بیشتر همچنان سرپا هستند.

درباره گیشا

گیشا (Guisha) از نام دو بنیانگذار آن به نام‌های آقایان کیخسرو و شاپوریان گرفته شده و البته با کمی تغییر به این نام مشهور شده است. این محله در ابتدا در دهه ۴۰ شمسی میدان تیر ارتش بوده و این دو فرد این منطقه را از ارتش خریداری کردند تا برای کارکنان راه آهن خانه‌سازی کنند و با تقسیم زمین‌ها به قواره‌های ۳۰۰ متری آن به فروش رساندند.

این محله در منطقه دو شهرداری تهران واقع شده و از شمال به بزرگراه حکیم، از جنوب به بزرگراه جلال آل احمد، از غرب به بزرگراه شیخ فضل الله نوری و از شرق به بزرگراه چمران منتهی می‌شود.

برای آن دسته از افرادیکه به دنبال رهن و اجاره یا خرید آپارتمان در گیشا هستند، همین دسترسی این محله به بزرگراه‌های اصلی شهر، نقش کلیدی در انتخاب‌شان دارد.

ضمن اینکه گیشا در طرح ترافیک یا طرح زوج و فرد نیست و تنها از بزرگراه حکیم بعد از خروجی گیشا (کوی نصر) وارد طرح زوج و فرد خواهید شد. 

یکی دیگر از مزیت‌های محله گیشا برای افرادیکه به جستجوی ملک در این محله می‌پرازند، خیابان‌های منظم زوج و فرد آن است که به قولی با الگوبرداری از خیابان‌های منهتن شهر نیویورک شماره‌گذاری شده است.

گیشا دارای بلوار اصلی است که با ورود به آن هرآنچه می‌خواهید از پوشاک و کیف و کفش گرفته تا مغازه‌های فروش زیورآلات، لوازم آرایشی و بهداشتی، داروخانه، ساختمان پزشکان، درمانگاه، رستوران‌ها و فست فودی‌های متعدد و مغازه‌های لوازم خانگی و … را مشاهده می‌کنید.

ضمن اینکه با ورود به این بلوار و پاساژهای این محله زندگی در جریان و شادابی اهالی آن را مشاهده می‌کنید. لازم به ذکر است که این محله خیابان‌های جانبی مانند خیابان‌های بلوچستان، فروزانفر و بلوار مدارس هم دارد که به گیشا متصل هستند.

سایر امکانات گیشا

این محله با پارک بزرگ گفتگو که محلی برای پیاده‌روی، معاشرت، استراحت و استفاده از کافی شاپ‌ها و رستوران‌های متعدد است، فاصله کمی دارد. با استفاده از اتوبوس‌های بی آر تی که در بلوار اصلی گیشا ایستگاه دارند، ساکنین این محله می‌توانند به مناطق دیگر تهران بروند، ضمن اینکه با میدان‌های انقلاب و ولیعصر فاصله کمی دارد و با رسیدن به این میدان‌ها می‌توان از مترو برای سفرهای درون شهری استفاده کرد. 

این محله که از ابتدا به روی تپه ساخته شده، از کوچه‌ها و خیابان‌های با شیب‌ها و سرازیری زیادی ساخته شده و برج میلاد که ششمین برج بلند جهان است، در این محله ساخته شده که این برج هم از مراکز تفریحی و هنری زیادی مثل گالری‌ها، سینما و سالن‌های اجرای کنسرت و البته رستوران‌های خوبی برخوردار است. 

سازمان انتقال خون، موزه مشاهیر، دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان تخصصی و مجهز میلاد از دیگر امکانات این محله محسوب می‌شوند، به همین علت بسیاری از افرادیکه در دیوار به دنبال خرید یا اجاره خانه در این محله هستند، افرادی هستند که در این سازمان‌های بزرگ مشغول به کار هستند تا ساکنین گیشا را افرادی جزو قشر متوسط جامعه و با فرهنگ تشکیل دهند. 

منبع :‌ ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.