چرا باید سوخت سی­ ان­ اجی (CNG) جایگزین بنزین شود؟

سی ­ان­ جی (CNG) یا همان گاز فشرده شده طبیعی است که قابلیت فاسد شدن ندارد و بوی بد آن را از بین برده اند. این گاز به گونه ­ای است که حجم کمی را اشغال می­کند. در حقیقت حجمی که گاز CNG اشغال می­کند، کمتر از یک درصد حجمی است که گاز طبیعی می­تواند اشغال کند.

گاز سی­ ان­ جی هم در خودروهای دوگانه سوز و هم در خودروهای که موتور آن­ها اختصاصا گاز سوز باشد، قابل استفاده است. امروزه در کشور عزیزمان ایران بیشتر خودروها از این سوخت استفاده می کنند. با این وجود این سؤال ذهن بسیاری از مالکان خودرو را به خود درگیر کرده که آیا سوخت سی ­ان­ جی جایگزین مناسبی برای بنزین است یا خیر؟ در جواب باید گفت بله.

زیرا این سوخت از مزایای بسیار زیادی نسبت به بنزین برخورددار است و از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر نیز می­باشد. در ادامه قصد داریم که شما را با مزیت های استفاده از سوخت سی­ ان­ جی آشنا سازیم. پس با ما همراه باشد.

مزایای استفاده از سوخت سی­ ان­ جی

استفاده از سوخت CNG نسبت به سایر سوخت­ها دارای مزیت­های فراوانی است. از جمله این مزیت­ها می­توان به آلایندگی کمتر اشاره کرد. در حقیقت سوخت سی­ ان­ جی در مقایسه با سایر سوخت­های فسیلی کمترین اثر را بر روی محیط زیست می­گذارد. همچنین ۸۰ درصد نسبت خودروهایی با سوخت بنزین و گازوئیل کار می­کنند، تاثیر کمتری بر روی تخریب لایه ازون دارد.

در ادامه شما را با سایر مزیت­های استفاده از سوخت سی­ ان­ جی اشنا خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

مزایا سوخت CNG

از نظر اقتصادی سوخت سی­ ان­ جی نسبت به سایر سوخت­های دیگر مقرون به صرفه­تر است.

این گاز به راحتی قابل پمپاژ کردن می­باشد. به همین دلیل به سرعت در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد و نیاز به هزینه حمل و نقل بسیار بالا ندارد.

برخلاف سوخت­های فسیلی از خطر شکل­ گیری رسوب و انفجار با جرقه در اطراف جلوگیری شده است.

استفاده از این سوخت موجب افزایش طول عمر روغن خودرو شده است. زیرا این سوخت با عوامل دیگر آلوده نمی شود، در نتیجه میل لنگ روغن تمیز و آلوده نخواهد شد.

در سیستم سوخت سی ­ان­ جی به میزان زیادی خسارت ناشی از تبخیر و برکشند سوخت کاهش یافته است.

  • از آنجایی که سوخت CNG از گاز طبیعی تشکیل شده است به سرعت با هوا ترکیب می­شود.
  • درجه حرارت و احتراق این سوخت در حدود 540 درجه سانتی­گراد است، در نتیجه در هنگام تماس با زمین یا سطح داغ دیر آتش نمی­گیرد. همچنین میزان انفجار درجه اشتعال بین 5 الی 15 درصد می­باشد.
  • گاز CNG در هنگام سوختن برخلاف سایر فراورده های گازی، گازهای خطرناکی مانند دی اکسید کربن، هیدرو کربن، کربن مونوکسید و ... کمتری را تولید می کند.
  • سوخت سی­ ان­ جی در مقایسه با سایر سوخت­های هیدروکربنی دیگر دارای کمترین نسبت کربن به هیدروژن است. به همین دلیل در هنگام سوختن کمترین میزان کربن تولید می­کند.
  • این گاز دارای سوختی با احتراق بهینه، پاک و تمیز است. این امر موجب افزایش طول عمر موتور می­شود و میزان تعمیرات آن را نیز کاهش می­دهد.
  • سوخت CNG قابل مکش و انتقال آن از مخزن خودرو نیست. در نتیجه احتمال سرقت آن  نیز وجود ندارد.
  • کپسول­های ذخیره گاز بسیار مستحکم­تر از باک­های سوخت­های فسیلی هستند.

 

تکاب

قیمت خرید قطعات سی­ ان­ جی

قطعات سی­ ان­ جی از بخش­ها مختلفی تشکیل شده است. این قطعات شامل سنسور فشار مخزن گاز، شیرپرکن، دسته سیم، وسایل یدکی و لوازم جانبی می باشد که هر کدام از این بخش ها خود نیز دارای مدل های مختلفی هستند. قیمت خرید قطعات cng در بازار بسته به نوع و مدل آن ها متفاوت است.

اگر قصد دارید قطعات سی ان جی با کیفیت را خریداری کنید، شرکت تکاب یا بهسازان امید سی­ ان ­جی یکی از بهترین و مطمئن­ترین گزینه  هایی است که شما می توانید این قطعات را خریدداری کنید.

این شرکت در زمینه تولید و فروش انواع سنسورهای فشار مخزن گاز و شیرپرکن با بهترین و مناسب ترین قیمت، به صورت کلی و جزئی فعالیت می­کند و هدف اصلی شرکت تکاپ تولید قطعات CNG با کیفیت و خدمات پس از فروش است.

برای خرید این قطعات از شرکت تکاپ شما می توانید به صورت حضوری, خرید تلفنی و یا خرید آنلاین اقدام کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.