هزینه سفر هوایی به قشم چقدر است؟

 اما سفر زمینی به قشم برای مردم استان‌های جنوبی نیز کمی سخت است و دردسر دارد چه رسد به مردم شهرهایی مثل تهران و مشهد که فاصله‌ای بسیار زیاد از قشم دارند. به همین دلیل اگر می‌خواهید از شهرهای تهران یا مشهد به جزیره قشم سفر کنید بهتر است به فکر خرید بلیط هواپیما باشید.

بحث سفر که می‌شود یکی از اولین مسائلی که ذهن ما را به خود مشغول می‌کند هزینه‌های سفر است. بخش مهمی از هزینه‌های سفر نیز مربوط به هزینه‌های رفتن به شهر مقصد می‌شود که آن هم بسته به این است که چه راهی را برای سفر برمی‌گزینید. کسانی که تصمیم به سفر هوایی می‌گیرند راه گران‌تر و آسان‌تر را انتخاب کرده‌اند.

باید بدانید قیمت بلیط هواپیما بسته به عوامل مختلف متفاوت است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید با ما همراه باشید. در این مطلب درباره هزینه‌های سفر هوایی از شهرهای تهران و مشهد به قشم صحبت کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

قیمت بلیط هواپیما به چه عواملی بستگی دارد؟

همان‌طور که گفتیم قیمت بلیط هواپیما به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا معمولا قیمت بلیط پروازهای چارتری از پروازهای

سیستمی کمتر است، اگرچه خدماتی که مسافران دارای بلیط چارتر دریافت می‌کنند، فرقی با مسافران سیستمی ندارد. همچنین قیمت پروازهای شرکت‌های هواپیمایی مختلف نیز با هم متفاوت است. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید زمان پرواز است. قیمت بلیط هواپیما در ایام نوروز به بالاترین حد می‌ٰرسد.

همچنین قیمت بلیط در روزهای عادی نسبت به آخر هفته یا روزهای تعطیل رسمی ارزان‌تر است. پس اگر شرایطتان به‌گونه‌ایست که می‌توانید سفرتان را به جای روزهای تعطیل به روزهای عادی موکول کنید بهتر است این کار را انجام دهید تا هزینه‌ای که بابت خرید بلیط هواپیما می‌پردازید کمتر شود. با این کار دستتان در بقیه هزینه‌ها مثل رزرو هتل و تفریحات مختلف در جزیره، بازتر می‌شود.

عامل دیگری که در قیمت بلیط هواپیما تاثیر می‌گذارد تفاوت کلاس پرواز است. پروازهای کلاس اکونومی یا همان پرواز اقتصادی ارزان‌ترین نوع پرواز است که اغلب مردم آن را انتخاب می‌کنند. پروازهای بیزینس کلاس معمولا صندلی‌های راحت‌تر و خدمات بیشتری دارند و به همین دلیل نیز گران‌ترند.

درباره پروازهای فرست کلاس هم که نیازی به توضیح نیست و از اسمشان پیداست مخصوص افراد خیلی پولدار هستند. از آنجایی که بیشتر مردم با پروازهای اکونومی سفر می‌کنند، ما نیز درباره قیمت بلیط هواپیما  با کلاس اکونومی صحبت می‌کنیم.

قیمت بلیط هواپیما تهران به قشم در چه حدودی است؟

پروازهای تهران به قشم را شرکت‌های هواپیمایی مختلفی انجام می‌دهند که از جمله مهم‌ترین‌هایشان می‌توان به هواپیمایی قشم، ماهان، ایران ایر و آتا اشاره کرد. قیمت بلیط هواپیما تهران قشم به صورت چارتری در روزهای عادی که تعطیل نیستند بین

۲۴۰ تا ۲۷۰ هزار تومان است. در این روزها قیمت بلیط سیستمی این هواپیمایی از حدود ۲۷۰ هزار تومان شروع می‌شود و به حدود  ۴۷۰ هزار تومان هم می‌رسد. در روزهای آخر هفته و تعطیل رسمی نیز قیمت بلیط چارتری هواپیمایی قشم در بازه ۲۹۰ تا  ۵۸۰هزار تومان است. قیمت بلیط سیستمی این هواپیمایی در روزهای تعطیل در بازه حدودی ۳۱۰ تا ۶۷۰ هزار تومان است.

اگر بخواهید با هواپیمایی ماهان سفر کنید در روزهای تعطیل قیمت بلیط این مسیر مبلغی بیشتر و در حدود ۵۲۸ تا ۸۳۰ هزار تومان است. در طول هفته و روزهایی که تعطیل نیستند قیمت بلیط پرواز تهران به قشم با هواپیمایی ایران ایر در حدود ۲۱۰ تا ۳۲۰ هزار تومان است. هواپیمایی آتا در این روزها بلیط‌های تهران به قشم را در بازه ۱۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رساند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.