۶ دلیل برای تحصیل در کانادا در سال ۲۰۱۹

۱. از بهترین‌ها یاد بگیرید

کیفیت بالای ارائهٔ خدمات آموزشی در دانشگاه‌های کانادا، یکی از مهم‌ترین دلایل متقاضیان برای تحصیل در کانادا است. این دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلفی چون علوم کامپیوتری، مراقبت‌های درمانی و فناوری اطلاعات، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. انتخاب دانشگاه در کانادا بخصوص می‌تواند برای دانشجویانی ایده‌آل باشد که قصد تحصیل در رشته‌های حمل‌ونقل، مخابرات یا مهندسی را دارند.

اگر قصد تحصیل در کانادا را داشته باشید، با برنامهٔ تحصیلی «SchoolNet» آشنا خواهید شد. برنامه‌ای که برقراری ارتباط میان کتابخانه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی سراسر کشور را ساده‌تر می‌کند. به‌علاوه دانشجویان و محصلین با استفاده از آن با سهولت بیشتری قادر به استفاده از کامپیوتر برای مقاصد آموزشی و علمی خواهند بود. این برنامه تأثیر بسزایی بر خدمات آموزشی دیگر کشورهای جهان داشته است و کاربردهای زیادی دارد.

کانادا1

در کنار این تکنولوژی به‌روز و پیچیده، دانشجویان مقیم کانادا می‌توانند از امکانات تفریحی ورزشی متعددی بهره‌مند بشوند؛ باشگاه‌های ورزشی مدرن، امکان بازدید از گالری‌های هنری مختلف و سالن‌های برگزاری کنسرت از آن جمله‌اند. بسیاری بر این باورند که در حال حاضر تحصیل در کانادا، در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه‌یافته نظیر آمریکا و انگلستان، می‌تواند تجربه‌ای غنی‌تر با هزینه‌ای کمتر باشد.

۲. طبیعت چشم‌نواز و محیط بانشاط شهری

کانادا از موهبت طبعیتی زیبا و چشم‌نواز بهره‌مند است. طبیعی که بخش اعظم آن دست‌نخورده و بکر باقی‌مانده است. به همین خاطر است که به کانادا، لقبِ «سرزمین سفید بزرگ شمالی» را داده‌اند. مهاجرت به کانادا، در کنار مزایای دیگری که دارد، تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای دوستداران طبیعت خواهد بود. پیاده‌روی در طبیعت، کوهنوردی، اسکی و حتی لذت بردن از سواحل زیبای کرانه‌های شرقی و غربی کانادا، از جمله انتخاب‌های این افراد برای داشتن اوقاتی خوش است.

با وجود اینکه قسمت‌های شمالی کانادا می‌توانند به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای سرد بشوند، هرچه به سمت جنوب کشور بیاییم، هوا معتدل‌تر و بهتر می‌شود.

۳. محیط ایمن و مردم مهربان

کانادا2

ساکنین کانادا در نقاط مختلف جهان به مردمانی مهربان و مهمان‌نواز مشهور شده‌اند. با زندگی در کانادا خودتان از نزدیک به حقیقت این گفته‌ها پی خواهید برد. جدای از این مسئله، کانادا در فهرست امن‌ترین کشورهای جهان، در شمار ده کشور اول است.

مسئلهٔ دیگری که تحصیل در این کشور را به تجربه‌ای ارزشمند تبدیل می‌کند، تنوع فرهنگی ساکنین این کشور است. کانادا دو زبان اصلی دارد: انگلیسی و فرانسوی. در نقاط مختلف کشور با تابلوها و نشانه‌هایی روبه‌رو خواهید شد که به هر دو زبان نوشته شده‌اند. البته در دوران اقامت در کانادا با مردمی هم آشنا خواهید شد که از دیگر نقاط جهان اقدام به مهاجرت به کانادا کرده‌اند و به زبان دیگری (جز دو زبان یادشده) صحبت می‌کنند. کانادا خود به‌تنهایی از لحاظ فرهنگی غنی است و مردم کشور، به‌خوبی آن را حفظ کرده‌اند. اما اگر در طول مدت‌زمان اقامت کانادا رد و نشانه‌هایی از فرهنگ کشور خودتان دیدید، تعجب نکنید. چراکه کانادا کشوری چندملیتی است و مردمی که در آن زندگی می‌کنند، هر کدام خاستگاه فرهنگی و آداب خودشان را دارند.

۴. کسب تجربه‌های کاری و شخصی ارزشمند

شما به تحصیل در کانادا و به طور کلی خراج از کشور، فرصت تعامل با کسانی را خواهید داشت که فرهنگ و آداب متفاوتی از شما دارند؛ به‌علاوه، فرصت آشنا کردن دیگران با آداب و فرهنگ‌های کشور خودتان را. روابط دوستانه و حرفه‌ای که در مدت اقامت کانادا شکل می‌دهید، دایره‌ای از اطرافیان را شکل می‌دهد که در مسیر و آیندهٔ شغلی توانایی کمک کردن به شما را خواهند داشت. در همین حال، تجربه‌ها و مهارت‌های ارزشمند دیگری هم پیدا خواهید کرد. مستقل زندگی کردن، روشن‌فکر بودن، سازمان‌دهی کردن زندگی و همکاری با دیگران، از جملهٔ این مهارت‌ها و تجربه‌ها هستند. این‌ها هم در شغلی که در آینده انتخاب می‌کنید و هم در زندگی شخصی، به کارتان خواهد آمد.

مزیت دیگری که تحصیل در این کشور به‌همراه دارد، مرتبط با دوره‌های کارآموزی است. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا، با همکاری شرکت‌ها و مؤسسه‌های مختلف این دوره‌ها را برگزار می‌کنند. شرکت در آن‌ها می‌تواند به‌منزلهٔ کسب تجربهٔ کاری باارزشی باشد. دانشجویانی که در دانشگاه‌های کانادا تحصیل می‌کنند، برای کار کردن در کنار تحصیل نیازی به اخذ ویزای کار کانادا نخواهند داشت.

۵. امکان اخذ ویزای دائم کانادا

کانادا3

ممکن است مدت‌زمان تحصیل در کانادا بسیار خوشایند باشد و به این خاطر، به فکر اخذ ویزای دائم کانادا بیفتید. خبر خوب این است که اگر بخواهید به این قصد اقدام به مهاجرت به کانادا کنید، پس از پایان دوران تحصیل، و کسب حداقل یک سال تجربهٔ کاری، امکان آن را خواهید داشت.

پیدا کردن کار مناسب به‌منزلهٔ برداشتن قدم اصلی برای اخذ اقامت دائم کانادا است و پس از آن، کافی است دیگر شرایط موردنیاز را برآورده کنید. پس از برآورده کردن شرایط برای ویزا درخواست ثبت می‌کنید و منتظر جواب می‌مانید. اگر با درخواست‌تان موافقت بشود، مسیری رو به آیندهٔ بهتر، حقوق بیشتر و سطح کیفی بالاتری برای زندگی پیش رو خواهید داشت.

۶. امکان رشد و توسعهٔ فردی

تنها زندگی کردن در کشوری دیگر باعث می‌شود با نقاط ضعف و قوتی از خودتان آشنا بشوید که پیش از آن هیچ ایده‌ای در رابطه‌شان نداشته‌اید. امکانات بالقوه‌ای که به‌واسطهٔ این تجربهٔ جدید در اختیارتان قرار می‌گیرد، زمینه‌ساز رشد و توسعهٔ فردی شما خواهد شد. این در حالی است که مزایای تحصیل در خارج از کشور صرفا شامل حال شما نخواهد شد و کسانی را که در ارتباط با شما قرار می‌گیرند هم در بر می‌گیرند. ممکن است ارتباط‌هایی که در مدت‌زمان تحصیل در این کشور شکل می‌دهید، تا پایان عمر پایدار بمانند.

سخن پایانی

هر اتفاقی که در مدت‌زمان تحصیل در کانادا از سر بگذرانید تفاوتی نمی‌کند و تجربه‌های به‌دست‌آمده از این دوران را هرگز فراموش نخواهید کرد.

البته گاهی اخذ و پیکاپ ویزای کانادا می‌تواند روند دشوار و زمان‌بری داشته باشد. شما می‌توانید در این مسیر از متخصصان شرکت ایران کانادا کمک بگیرید تا علاوه بر سهولت روند کار، از اشتباهات به ظاهر کوچکی که سالانه به رد هزاران درخواست منجر می‌شود جلوگیری کنید.

این مجموعه همچنین یک دارالترجمه رسمی است که در صورت پیشبرد فرایند اخذ ویزا با این متخصصان این شرکت، از تخفیف‌های خوبی در ترجمه و تاییدات رسمی مدارک‌تان بهره‌مند خواهید شد.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

دارالترجمه ایران کانادا

 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.