قوانین تدریس خصوصی

برای بررسی قوانین تدریس خصوصی می توان از قوانین آموزشگاه ها و موسسات تدریس خصوصی یا وب سایت های تدریس خصوصی استفاده کرد. ما با بررسی قوانین آموزشگاه ها و موسسات مختلف، تصمیم گرفتیم در این مقاله از قوانین وب سایت استادبانک، به عنوان مرجع استفاده کنیم. قابل ذکر است دفتر مرکزی استادبانک در دانشگاه صنعتی شریف واقع شده است و تحت نظارت های شدید کیفیتی قرار دارد.

همانطور که گفته شد، قوانین طراحی می شوند تا کارها با کیفیت بالاتری انجام شوند، در واقع قوانین مجموعه ای از الزامات هستند که همه کسانی که می خواهند از تدریس خصوصی استفاده کنند ملزم به رعایت آنها هستند. به خانواده هایی که می خواهند برای فرزندان خود معلم خصوصی دریافت کنند خواندن این مقاله توصیه می شود. همچنین این مقاله می تواند به اساتیدی که می خواهند به سرعت در تدریس رشد کنند و به درآمدهای بالا برسند کمک می کند.

قابل ذکر است این قوانین برای کلاس خصوصی در درس ها و مقاطع مختلف قابل استفاده است، مانند ریاضی، فیزیک، ابتدایی، دبیرستان، کنکور و حتی زبان انگلیسی و تافل و آیلتس. بنابراین قوانین کلاس خصوصی ریاضی یا قوانین تدریس خصوصی آیلتس یا زبان نیز به همین صورت هستند.

همانطور که ذکر شد، استادبانک برای بهبود و نظارت بر عملکرد اساتید، قوانین زیر را مشخص کرده است.

قوانین تدریس خصوصی برای اساتید

گزارش جلسه به جلسه به والدین دانش آموز

یکی از مشکلات خانواده ها این است که نمی دانند کلاس خصوصی برای فرزندشان چقدر موثر است و آیا شاگرد در درس هایش با کلاس خصوصی رشد کرده است یا خیر. گزارش جلسه به جلسه به خانواده ها توسط اساتید این مشکل را برطرف می کند.

در استادبانک اساتید ملزم هستند بصورت دوره ای گزارش های مشخص از وضعیت درسی و پیشرفت دانش آموز به خانواده ها و همچنین مدیریت استادبانک ارائه کنند. همچنین استادبانک در نظرسنجی هایی که بصورت تلفنی و پیوسته انجام می دهد، این مورد را از اساتید می پرسد تا مطمئن شود اساتید به بهترین نحو این مورد را انجام می دهند.

مثلا یک استاد خصوصی زبان انگلیسی لازم است جلسه به جلسه به خانواده و خود دانش آموز اطلاع دهد که چه مباحثی از زبان به شاگرد تدریس شده است.

آزمون های دوره ای از شاگرد خصوصی

یکی از مشکلات تدریس خصوصی این است که گاهی استاد مثلا 15 جلسه کلاس خصوصی تشکیل می دهد، اما مطمئن نیست که روش تدریسش تا چه حد موثر بوده است. استادبانک اساتید خود را ملزم می کند هر جلسه یک یا دو سوال در مورد جلسه یا جلسه های قبل از شاگرد بپرسند تا مطمئن شوند شاگرد به خوبی در حال یادگیری است و روش تدریس موثر بوده است. علاوه بر این، اساتید استادبانک لازم است حدود هر 4 یا 6 جلسه، یک کوییز کتبی از دانش آموز بگیرند تا روند یادگیری دانش آموز به خوبی مشخص شود. نتیجه این کوییزها باید به خانواده دانش آموز و همچنین استادبانک ارائه شود.

در کنار این موارد، مهمترین معیار برای رشد دانش آموز، امتحان های مدرسه او است. اساتید باید به گونه ای تدریس کنند که در نهایت دانش آموز نمرات بهتری در امتحانات خود کسب کند. گاهی ممکن است اساتید به خوبی تدریس کنند اما موضوعاتی را تدریس کنند که خارج از کتاب درسی است و باعث رشد نمره های دانش آموز نمی شود، بنابراین تمرکز روی مواردی که به رشد نمره های دانش آموز و موفقیت او در آزمون های اصلی کمک می کند، مهمترین موضوع است.

آراستگی ظاهری استاد

نحوه پوشش اساتید نیز مورد توجه استادبانک است. در نظرسنجی از خانواده ها در مورد نحوه پوشش استاد سوال می شود و استاد لازم است مناسب با کلاس درس لباس بپوشد.

مرور هر مبحث قبل از جلسه

با وجود تسلط بالایی که اساتید بر مباحث درسی دارند، چون مباحث متنوع هستند و لازم است بازدهی کلاس در بالاترین سطح خود باشد، لازم است استاد قبل از هر جلسه مباحث مورد نظر را مرور کند.

تعیین سطح دانش آموز

استاد در جلسات ابتدایی باید از دانش آموز تعیین سطح بگیرد، این آزمون می تواند شفاهی یا کتبی باشد ولی مهم است که با دقت خوبی سطح دانش آموز مشخص شود. گاهی نیز استاد با بررسی برگه های امتحانات قبلی دانش آموز، می تواند تشخیص دهد که سطح دانش آموز به چه صورت است.

ارائه برنامه درسی به شاگرد و خانواده او

بعد از اینکه سطح دانش آموز مشخص شد، استاد با مشورتی که با شاگرد و خانواده او می کند، تعیین می کند که دانش آموز به چه سطحی می خواهد برسد. مثلا از نمره 14 می خواهد در عرض 4 ماه، به نمره 18 برسد. با توجه به این هدف، استاد برنامه درسی شامل تعداد جلسات و زمانی که دانش آموز برای مطالعه و تمرین باید صرف کند را مشخص می کند و آن را به خانواده دانش آموز ارائه می کند.

شرکت در مصاحبه تخصصی برای پذیرش در استادبانک

اساتیدی که در سایت استادبانک عضو می شوند و متقاضی تدریس خصوصی هستند، لازم است در چند مرحله مصاحبه حاضر شوند تا با تدریس آنها در استادبانک موافقت شود. در این جلسات مدارک تحصیلی استاد بررسی می شود و همچنین روش تدریس استاد و میزان تسلط استاد بر مباحث منتخب ارزیابی می شود. بر مبنای این ارزیابی ها ستاره استاد که همان سطح قیمتی استاد می باشد مشخص می شود. قابل ذکر است کمتر از 5 درصد اساتید ثبت نامی، به عنوان استاد در استادبانک پذیرفته می شوند.

استاد بانک2

قوانین تدریس خصوصی که خانواده ها و دانش آموزان باید رعایت کنند

با توجه به اینکه اساتید از قبل برای کلاس ها آماده می شوند و همچنین برنامه درسی آنها بخصوص در زمان امتحانات کاملا فشرده است و هر دقیقه برای آنها ارزشمند است، دانش آموز باید در صورتی که می خواهد کلاسی را کنسل کند، حداقل 48 ساعت قبل به استاد اطلاع دهد تا استاد بتواند آن ساعت را به دانش آموزان دیگر ارائه دهد.

همچنین خانواده دانش آموز موظف هستند، برای تدریس خصوصی در منزل فضای مناسب و آرامی را مهیا کنند تا استاد بتواند با کیفیت مناسب تدریس کند. دانش آموز نیز موظف است تکالیف درسی را طبق برنامه انجام دهد و به استاد خود ارائه دهد. قابل ذکر است در صورت عدم رعایت موارد فوق، باتوجه به اینکه کیفیت کلاس کاهش می یابد و وقت استاد و شاگرد تلف می شود، با تایید استادبانک، کلاس شاگرد ممکن است کنسل شود.

در مجموع این قوانین به نفع خانواده ها، شاگردان و اساتید است و باعث می شود کلاس ها با کیفیت بالاتری تشکیل شوند. امیدواریم به زودی شاهد بهبود کیفیت کلاس های خصوصی در کشور باشیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.