توصیه هایی برای سفر ارزان که هیچکس به شما نخواهد گفت

۱. برنامه ریزی کنید

بی‌برنامه سفر کردن لذت فراوانی دارد؛ اما تنها درصورتی که میزان نامتنابهی از زمان و پول در اختیار دارید. اما اگر می‌خواهید با بودجه پایینی سفر کنید اولین قدم برنامه‌ریزی است. قرار نیست برنامه‌ای مدون و ساعت به ساعت برای گذراندن وقت خود داشته باشید. اما برنامه‌ای کلی برای این که هر روز خود را قرار است چگونه بگذرانید در سر داشته باشید و این که هر بخش از فعالیت‌های شما چقدر زمان می‌برد. هر چه بی‌برنامه‌تر پیش بروید احتمال پیش آمدن خرج‌های ناگهانی بیشتر می‌شود.

گاهی رزرو هتل و بلیط هواپیما لحظه آخری ممکن است خیلی گران برای شما تمام شود. اما معمولا اگر از چند ماه قبل بلیط هواپیما را خریداری کنید با قیمت بسیار پایین‌تری قادر خواهید بود سفر کنید.

۲. در زمان اوج تقاضا و پر از مسافر سفر نکنید

در روزهای تعطیلات رسمی و عمومی و یا تابستان که مدرسه‌ها تعطیل هستند سفر نکنید. این موقع از سال زمان مسافرت بسیاری از خانواده‌هاست چرا که در زمان دیگر امکان سفر برای آنها وجود ندارد. حتما درباره بهترین زمان سفر به مقصد مورد نظرتان تحقیق و جستجو کنید و دقیقا قبل یا بعد آن به آن سفر کنید. این ترفندی‌ست که بسیاری از گردشگران استفاده می‌کنند و در عین لذت بردن از شرایط مطلوب هزینه کمتری متقبل می‌شوند. چرا که هتل‌ها و ایرلاین‌ها نیز برای جذب بیشتر گردشگر و توریست قیمت‌ها را پایین می‌آورند.

۳. پذیرای تجربیات جدید باشید

اگر تاکنون در هتل‌های ارزان‌قیمت یا هاستل اقامت نداشتید برای یک بار هم که شده، به جای رزرو اتاق در هتل های لوکس این اقامتگاه‌ها را نیز تجربه کنید. حتی می‌توانید یک اتاق و هزینه اجاره آن را با چند نفر شریک شوید. با جستجو در سیستم‌های رزرواسیون هتل مانند الی گشت (https://www.eligasht.com/) می‌توانید هتل‌های هر شهری در سراسر جهان را با قیمت‌های متنوع ببینید، امکانات و مزایای آنها را با هم مقایسه کنید و نظرات دیگران را نیز بشنوید.

۴. وسایل ضروری را فراموش نکنید

حتما قبل از سفر اطمینان حاصل کنید که تمامی وسایل ضروری مورد نیاز را با خود برداشته‌اید تا مجبور نشوید در سفر دوباره آنها را خریداری کنید. هرجایی که سفر می‌کنید حتما یک چک لیست از وسایلی که هرروز استفاده از آنها برای شما ضروری است تهیه کنید و قبل از سفر از برداشتن آنها مطمئن شوید.

۵. از قبل بلیط خود را رزرو کنید

مخصوصا بلیط برگشت از سفر؛ چراکه ممکن است اتفاقی غیرمنتظره بیفتد و شما در پایان سفر پولی نداشته باشید. معمولا ایرلاین‌ها (خصوصا خارجی) بلیط‌های خود را از یک سال قبل به فروش می‌گذارند و هرچه به زمان پرواز نزدیکتر باشد، خصوصا ماه قبل، قیمت نیز افزایش می‌یابد.

۶. در انتخاب روز و ساعت نیز هوشمندانه عمل کنید

برای سفر روزهای وسط هفته را انتخاب کنید. نرخ بلیط در این روزها پایین است در حالی که مبلغ آن‌ها در آخرهفته بطور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. همچنین در روزهای وسط هفته صف چک پاسپورت فرودگاه نیز بسیار خلوت‌تر است. اگر برایتان مقدور است از ایرلاین‌های ارزانتر و کلاس پروازی اکونومی بلیط هواپیما را تهیه کنید. پولی که با خرید بلیط ارزان هواپیما صرفه‌جویی می‌کنید می‌تواند صرف غذا و اقامتگاه شما شود. برای سفرهای کوتاه استفاده از ایرلاین ارزان بسیار به‌صرفه‌تر است.

۷. با سفر زمینی آشتی کنید

اتوبوس و قطار ارزانتر از هواپیما هستند. به همین سادگی. اگر شب را در قطار بگذرانید، هم پول کمتری برای سفر پرداخت کرده‌اید و هم یک شب کمتر به اقامتگاه پول می‌پردازید.

۸.تمام پول خود را خرج غذا نکنید

یک وعده غذای ارزان را می‌توانید حتی از سوپرمارکت نیز تهیه کنید. به جای این که کلی پول در یک کافه یا رستوران لوکس خرج کنید. قبل از تصمیم، در اطراف خود گشتی بزنید. اگر به اولین رستورانی که رسیدید وارد شوید ممکن است مجبور شوید کلی پول بالای یک وعده غذای ساده بدهید. سعی کنید برای داشتن سفری ارزان وعده‌های غذایی را ساده بگیرید و حتی رستوران‌های محلی ارزان‌قیمت را امتحان کنید.

۹. در سفر خود کسب درآمد کنید

اگر برخی روزهای سفر خود را به انجام کاری برای کسب درآمد بگذرانید می‌تونید سفر خود را تا هرقدر که بخواهید طولانی کنید. اگر مهارتی دارید از آموزش آن به دیگران پول درآورید. حتی اگر زبان خارجی بلد هستید می‌توانید به مردم بومی آن را تدریس کنید. حتی می‌توانید بصورت فریلنسری کار کنید و پروژه‌ها و برنامه‌های خود را در همان سفر پیش ببرید. اگر خوب توانایی‌های خود و شرایطتان نگاه کنید متوجه می‌شوید که فرصت‌های بی‌شماری در اطراف شما وجود دارند.

منبع: ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.