انتخاب بهترین شرکت فروشگاه ساز در ایران

به همین دلیل اولین گام برای حضور در اینترنت انتخاب بهترین شرکت طراحی فروشگاه اینترنتی است. البته تعریف بهترین با توجه به بودجه و هدف شما از طراحی یک فروشگاه اینترنتی کاملا می‌تواند متفاوت باشد؛ که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

ما در این مقاله به شما مهمترین فاکتورها در انتخاب یک فروشگاه ساز حرفه‌ای و کارآمد را معرفی می‌کنیم تا خود با بررسی آن‌ها به بهترین انتخاب برسید.

۱. زبان برنامه نویسی و سیستم مدیریت محتوا CMS

یکی از فاکتورها برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت فروشگاهی، بررسی سیستم مدیریت محتوا و زبان برنامه نویسی است.

چندین روش مختلف برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی وجود دارد که شرکت‌ها برای استفاده از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها با نصب cms  های رایگان نظیر وردپرس، پرستا شاپ، اپن کارت و ... اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی برای شما می‌کنند. این روش در آینده مشکلات جدی را برای شما ایجاد می‌کند. در ابتدا شاید این روش ارزان ترین روش برای ساخت یک فروشگاه باشد، اما با رشد فروشگاه اینترنتی شما به مرور منابع مصرفی در این سیستم‌ها افزایش پیدا کرده و باعث کندی شدید سیستم می‌شود.

شاپفا1

روش دیگری که تعداد کمتری از فروشگاه سازها از آن استفاده می‌کنند، کد نویسی اختصاصی است در که بهترین زبان برنامه نویسی در حال حاظرphp  می‌باشد. این شرکت‌ها با تولید سیستم مدیریت محتوای خود از پایه باعث هماهنگی و بهینه سازی بین اجزا و ماژول های مختلف می‌شوند که این امر باعث می‌شود سرعت فروشگاه شما حتی زمانی که کالاهایی شما به چند هزار محصول هم می رسد همچنان بالا باقی بماند.

۲. پشتیبانی و خدمات پس از فروش

یکی دیگر از فاکتورها برای تشخیص یک فروشگاه ساز حرفه‌ای، پشتیبانی و بخش ارتباط با مشتریان این سیستم است که به شما کمک می‌کند بعد از طراحی فروشگاه در مسیر توسعه به سوالات شما پاسخ صحیحی داده شود و در مسیر پیشرفت کنار شما باشند.

پس قبل از انتخاب یک فروشگاه ساز حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود که این فاکتور را حتما مد نظر داشته باشید چون قرار است شما پایه‌های یک کسب و کار را در آن ایجاد نمایید.

شاپفا2

۳. نمونه کارهای طراحی فروشگاه

یکی دیگر از مهمترین فاکتور ها برای شناسایی یک فروشگاه ساز قدرتمند دیدن نمونه کارهای طراحی فروشگاه اینترنتی پیاده سازی شده توسط آن شرکت هست. نمونه کار ها باید از نظر رشد بازار فروش مورد بررسی قرار بگیرند به این معنی که فروشگاه طراحی شده با چه تعداد محصول چه جایگاهی در بین رقبا خود دارد و میزان فروش و معروفیت فروشگاه به چه میزان است.

این فاکتور شاید به تنهایی یکی از بخش های مهم برای انتخاب یک فروشگاه ساز قدرتمند باشد و پیشنهاد میشه قبل از انتخاب یک فروشگاه ساز حتما با مشتریان آن فروشگاه ساز تماس بگیرید و نظر آنها راجب سیستمی که از آن استفاده می کنند را جویا شوید.

برای بررسی یک نمونه کار بهتر است به فاکتور هایی نظیر سرعت بارگذاری صفحات، نحوه نمایش فروشگاه در موبایل و تبلت و کیفیت طراحی و کدنویسی مورد نظر قرار بگیرد.

شاپفا3

۴. میزان رضایت مندی مشتریان

نمونه کارهایی که در سایت شرکت طراحی سایت مشاهده می‌کنید، معمولا تجربیات موفق آن شرکت هست در حالی که ممکن است تنها 30 درصد مشتریان آن مجموعه را پوشش دهد. شما میتوانید با جستجو در اینترنتی سایر نمونه کارها و نظرات مشتریان در شبکه های اجتماعی و سایت ها رو مطالعه کنید و یه یک جمع بندی برسید.

شما میتوانید از بخش تماس با ما در سایت ها با مدریان آن شرکت ها مکالمه کوتاهی برقرار کنید و در آن سوالات اساسی در مورد عملکرد شرکت طراح سایت را جویا شوید که در زیر نمونه هایی از سوالاتی که میتوانید مطرح کنید ذکر شده است :

  • آیا از همکاری خود با این شرکت طراحی سایت رضایت دارید؟
  • زمان انجام پروژه متناسب با صحبت های اولیه و مطابق قرارداد بوده است؟
  • هزینه های پیش بینی نشده در طول پروژه به شما تحمیل شده است؟
  • از پشتیبانی و پاسخ گویی این مجموعه پس از تحویل سایت رضایت دارید؟

دقت کنید که با یک نظر تصمیم گیری نکنید و سعی کنید با چندین پروژه تماس بگیرید و سپس جمع بندی کنید.

امکان ارائه اپلیکیشن فروشگاهی

امروزه با توجه به اینکه اکثر ما برای انجام کارها از گوشی موبایل استفاده می کنیم وجود اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه شما یک امکان ویژه هست که نبود آن میتواند بازدهی فروشگاه شما را کاهش دهد. در مسیر انتخاب یک فروشگاه ساز حرفه ای حتما باید به این قابلیت توجه ویژه شود که فروشگاه ساز از api  و داده نگاری ابری پشتیبانی کند و همچنین اپلیکیشن بر پایه وب سرویس را بتواند به شما عرضه کند.

دیده شده بسیاری از شرکت های طراحی سایت از وب ویو برای اپلیکیشن استفاده می کنند که عملا بدون فایده بوده و کیفیت لازمه را به شما نمی دهد.

هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی

هر میزان هم که عملکرد یک مجموعه خوب و با کیفیت باشد، باز نمی‌توان از فاکتور قیمت طراحی که به طور مستقیم در تصمیم گیری شما نقش دارد چشم پوشی کرد. شما با مراجعه به فروشگاه سازهای مختلف ممکن است قیمت های کاملا متفاوتی رو ماشهده کنید که اختلاف های زیادی داند.

این اختلاف قیمت ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و صرف ارزان بودن هزینه های طراحی در یک شرکت فروشگاه ساز نمیتوان کیفیت خدمات آن را کم در نظر گرفت و یا به صرف گران بودن هزینه ها در شرکت دیگر نمیتوان آن شرکت را قدرتمند در نظر گرفت.

یکی از فاکتور هایی که به شما در این انتخاب کمک میکند نمونه کار های قبلی آن شرکت هست که با استعلام قیمت تمام شده آن سایت ها میتوانید تا حدود زیادی به کیفیت و قیمت مناسب دست پیدا کنید.

برای انتخاب پکیج مناسب طراحی فروشگاه بهتر است قبل از سفارش لیستی از امکانتی که مد نظرتان است را تهیه کنید و برای شرکت طراح ارسال کنید تا آنها با دقت بیشتری بهترین پلان مناسب شما را اراعه کنند که با بهترین هزینه به چیزی که نیاز دارید دست پیدا کنید. هرچقدر جزئیات بیشتری در مورد طراحی سایت خود و امکانات آن به طراح سایت ارایه دهید قیمتی که به شما اعلام می‌شود به واقعیت نزدیک تر خواهد بود.

راهنمای اصول انتخاب نام دامنه

بعد از انتخاب یک فروشگاه ساز حرفه ای شما نیاز دارید که یک دامنه مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید که در آینده تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه های تبلیغات شما دارد.

شما میتوانید با مطالعه مقاله اصول انتخاب نام دامنه به یک جمع بندی کلی برای انتخاب دامین مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود برسید و یک برند بزرگ در حوزه کاری خود را ایجاد کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.