چرا وکالت شغل مهمی است؟

به گزارش سایت وکلای  (IranianLawyer.info) میزان موفقیت یک وکیل در شغلش، بیشتر از آن که به تحصیلات دانشگاهی، گرایش تحصیلی و کیفیت دانشگاه محل تحصیلش مربوط باشد، به توانایی های فردی وی مرتبط است.

تسلط بر موضوعات مرتبط بر حرفه، اشراف جامع و کامل به قوانین، اعتماد به نفس بالا، تعامل سازنده با مراجعه کنندگان همگی بر موفقیت و عدم موفقیت یک دانش آموختۀ وکالت اثر گذار هستند. به همین دلیل می‌توانیم اذعان کنیم که در شهرهای بزرگ، درآمد یک وکیل اصلا ثابت نیست.

کسانی هستند که به دلیل سبقۀ خوب و درخشش در شغل شان سطح زندگی بسیار بالایی دارند و کسانی هستند که فاقد کارایی لازم در این شغل بوده و به یک حقوق متوسط بسنده کرده اند.

وکلا بعد از پایان تحصیلات خود در مقاطع مختلف، هفت خان رستم را رد می‌کنند تا بتوانند به عنوان یک وکیل پایه یک شناخته شوند، در تمام این مراحل آزموده میشوند، به شکل عملی با موکلین مختلف سر و کله می زنند و در فضای دادگاه ها و دادسراها شاهد ماجراهای مختلفی هستند.

کسانی که یک بار فضای پر التهاب دادگاه را تجربه کرده باشند، شاید بتوانند دربارۀ میزان سختی این شغل قضاوت کنند. 

وکلا با احقاق حق طرف هستند. حق نام اعظم خداوند است، وکلا دنبال عدالت و انصاف هستند. اما در این مسیر سختی های بسیاری را متحمل می شوند. در کنار تحقیقات پلیسی، هر وکیل کارکشته شخصا نیز دایرۀ تحقیقاتی خودش را دارد، برای روشن شدن حقیقت نمی توان تنها به نتایج به دست آمده از سمت پلیس اکتفا کرد. برای به دست آوردن یک سرنخ، یا ملاقات با یک شاهد، ممکن است مسافت طولانی را طی کنند یا دردسرهای بسیاری را متحمل شوند. تمام این اتفاق ها برای برقراری عدالتی است که انسان به دنبال آن است. 

نداشتن ساعت کاری مشخص، حضور مستمر در فضاهای استرس زا، در ارتباط بودن با کسای که به هر دلیلی جرم را مرتکب شده اند یا حقی از آنها ضایع شده است، شنیدن قصۀ آدم ها، همگی سلامتی جشم و روح فرد را تهدید می کند. اما وکلا به خاطر قسمی که خورده اند، همواره برای استیفای حق در حال مبارزه هستند.

به دلیل تعدد فارغ التحصیلان این رشته در سال های اخیر، بازار کار این رشته با سختی های بسیاری مواجه است تا حدی که برخی از فارغ التحصیلان عطای وکالت را به لقایش می بخشند و در بخش دفترخانه ها، ثبت اسناد و غیره مشغول به فعالیت می شوند.

منبع:  IranianLawyer.info

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.