سئو سایت چیست؟

اگر اندکی با فضای مجازی ، طراحی وب سایت و خدمات سئو  آشنایی داشته و  از نوع فعالیت وب سایت ها  نیز با خبر باشید، خیلی زود پی به این موضوع خواهید برد که سئو سایت برای بقاء آن ضروری و مهم می باشد و در واقع شاه کلید رونق یک وب سایت این است که به درستی سئو شده باشد.

 اگر با شنیدن سئو و بهینه سازی سایت علامت  سوال های زیادی در ذهن شما بوجود می آید،  با استفاده از خدمات طراحی سایت دیجی ویت می توانید پاسخ بسیاری از پرسش های خود را در این زمینه بیابید و از متخصصان ما در این زمینه نیز بهره ببرید. دیجی ویت می تواند ورود به اینترنت را برای شما آسان کند. 

مطلب زیر می تواند تا حدی پاسخگوی سوالات شما باشد. در ابتدا بهتر است تا مفهوم سئو را بدانیم و در ادامه از مزایا و خدمات سئو سایت مطلع شویم.

سئو سایت و مفهوم آن

سئو چیست ؟ سئو مخفف کلمات Search Engine Optimization  به معنای بهینه سازی برای موتور جستجو می باشد و به طور ساده و قابل فهم به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که سطح کیفی یک سایت را بالا میبرد و در نتیجه منجر می شود تا در نتایج گوگل جزء اولین نتایج باشید. زمانی که  جزء اولین نتایج هستید یعنی میزان بازدید بیشتری خواهید داشت و وقتی میزان بازدید بیشتری داشته باشید یعنی کسب و کار وب سایت شما رو به رونق است به شرط آنکه بتوانید خدمات خوب و با کیفیتی را در آن ارایه دهید و حتما می دانید ارائه خدمات مطلوب به بازدید کنندگان یعنی درآمد بیشتر برای شما. به طور خلاصه و قابل فهم سئو سایت یعنی به گوگل ثابت کنید که شما بهترین هستید و جایگاه نخست سرچ گوگل برای شماست.

سئو سایت و رابطه آن با گوگل

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا باید خدمات طراحی سئو سایت انجام پذیرد تا در نتایج اولیه گوگل قرار بگیریم. برای پاسخ این سوال کافی است تا بدانید که حدود 80 درصد کاربران از موتور جستجوگر گوگل برای رفع نیازمندی های خود استفاده می کنند و سایر موتور های جستجو تنها 20 درصد از کاربران را جذب خود میکنند، خب شما برای دیده شدن ترجیح می دهید در میان 80 درصد باشید و یا به 20 درصد قانع هستید؟

 سئو و بهینه سازی سایت به شما کمک میکند تا دید 80 درصد قرار بگیرید چاره ندارید؛ برای این منظور باید سئو سایت خود را حرفه ایی انجام دهید. کار ساده ایی نیست، چون باید تلاش کنید تا در اولین صفحه نتایج سرچ گوگل حضور داشته باشید و در صفحه اول در سه جایگاه نخست باشید تا بتوانید دیده شوید و از آن سخت تر این است که این جایگاه را حفظ کنید؛ چون بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید رقیب دارید، آن هم از نوع سرسخت و کار بلد.

برای درک اهمیت خدمات طراحی سایت کافی است  بدانید که 90 درصد کاربران گوگل تنها همان صفحه اول را بررسی می کنند و از بازدید سایر صفحات چشم پوشی می کنند و در صفحه اول تنها سه جایگاه اول بیشترین کلیک را به خود اختصاص می دهند بنابراین سئو  و طراحی سایت را جدی بگیرید تا وب سایت و کسب و کار موفقی داشته باشید.

سئو سایت چگونه انجام می شود؟

 در ابتدا بدانید برای سئو سایت باید زمان و دانش کافی داشته باشید. در راستای خدمات سئو سایت فعالیت هایی وجود دارد که مهمترین آنها تولید محتوا ( یعنی همون نوشتن متن)  و استفاده بجا و مناسب از لینک هاست. در تولید محتوا آنچه که برای گوگل مهم می باشد استفاده از کلمات کلیدی در متن می باشد.

برای این منظور کافی است تا بفهمید بیشترین و اصلی ترین کلماتی که در حرفه شما از جانب کاربر سرچ می شود چیست؟ هدف شما در نوشتن متن و تولید محتوا باید  بکارگیری این کلمات کلیدی به شیوه درست و بجا است. گوگل با استفاده از ابزارهای خود به متن شما نفوذ می کند و اگر معیار های آن را به درستی رعایت کرده باشید شما را در نتایج اولیه خود قرار می دهد. برای یافتن کلمات کلیدی می توانید به پایگاه های داده ای مراجعه کنید و عبارت های متداول را در زمینه کاری خود بیابید و از آنها استفاده کنید.

مورد بعدی که در سئو سایت باید به آن توجه کرد استفاده بجا از لینک ها می باشد. گوگل دارای بیش از 200 معیار برای ارزش گذاری سایت ها در نظر گرفته است مانند میزان فعالیت یک سایت در گوگل و  حتی تعداد صفحاتی که دارد، اما در این میان استفاده از لینک ها را می توان یکی از مهمترین فاکتورها دانست.

در این میان گوگل توجه می کند که چه میزان از سایر وب سایت های دیگر به سایت شما لینک داده شده است. وقتی سایتی به وب سایت شما لینک می دهد یعنی شما  جایگاه مهمی در گوگل دارید و در نتیجه بازدید بیشتری را  نصیب خود می کنید و این امکان را دارید تا در در نتایج سرچ گوگل در رتبه های اول قرار بگیرید.  هرچقدر بتوانید از سایر سایت های دیگر لینک دریافت کنید یعنی  برای گوگل مهم هستید. 

از دیگر معیار های مهم برای سئو سایت می توان به این موارد اشاره کرد: بازدید طبیعی و یا همان بازدید سایت از گوگل، بررسی  و مشاهده نتایج بر اساس مکان جغرافیایی، نرخ جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری، تعداد صفحات مشاهده شده در هر بازدید، متوسط زمان حضور کاربر در وب سایت شما  و ... .

شما میتوانید با متخصصین دیجی ویت تماس بگیرید و خدمات سئو سایت را با بهترین کیفیت دریافت نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.