بهترین روش ارسال اس ام اس انبوه تبلیغاتی

به نظر شما در حال حاضر در هر ساعت از شبانه روز چه‌ تعداد پیامک، در سرتاسر جهان ارسال و دریافت می‌شود؟ میلیون‌ها؟! میلیاردها؟! هر چه بیشتر فکر می‌کنیم تعداد این عدد هم بیشتر و هم به بی‌نهایت نزدیک‌تر می‌شود. خود شما همین الان به سراغ قسمت دریافت پیامک (Inbox) گوشی خود بروید. چند پیامک آن‌جا می‌بیند؟ تا هفته‌‌ آینده تبدیل به چندپیامک خواهند شد؟

22

همه‌ ما خوب می‌دانیم که ارسال اس‌ ام اس‌ و همچنین دریافت آن تبدیل به بخش جدانشدنی زندگی ما شده‌اند. از اس‌ ام اس های برداشت و واریز بانک‌ها گرفته تا اس ام اس‌های صبح به خیر و شب به خیر از محبوب زیبایمان، همه و همه آنجا هستند. حالا اگر شما صاحب یک کسب‌و‌کار باشید، آیا می‌توانید از قابلیت‌ ارسال اس ام اس برای توسعه و رونق کارتان استفاده کنید؟!  بله، چراکه نه.

ما در این نوشتار به شما معجزه‌ای به نام بازاریابی پیامکی را معرفی خواهیم کرد که به وسیله‌ آن می‌توانید شبانه روز کسب‌و‌کارتان را توسعه دهید و مشتریان بیشتری بدست آورید. اما بازاریابی پیامکی چیست؟!

بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی یکی از روش‌های بازاریابی است که با استفاده از آن می‌توانید برای گروهی از افراد پیامک ارسال و پیام خود را به آنها منتقل کنید. پیامی که توسط شما منتقل می‌شود، لزوماً تبلیغ یک کالا نیست و محتوای این پیام توسط شما انتخاب می‌شود. می‌توانید با ارسال پیامک از مشتری خود به خاطر خرید او، تشکر کنید. برای او لینک‌های جدیدی از سایت‌تان ارسال کنید، کد تایید ثبت‌نام بفرستید و حتی مسابقه و آزمون برای مشتریان خود برگزار کنید. چرا بازاریابی پیامکی؟!

یک سوال مهم؛ حالا که تکنولوژی روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود و در هر ثانیه راه‌های بیشتری برای بازاریابی و افزایش فروش به وجود می‌آید، چرا از این روش استفاده کنیم؟ به زبان دیگر مزیت‌ها و برتری‌های بازاریابی پیامکی چیست؟ پس بیایید با هم مزیت‌های استفاده از بازاریابی پیامکی را بررسی کنیم:

1. پیامک همیشه در دسترس است؛

همه‌ ما تجربه کرده‌ایم که وقتی می‌خواهیم خیلی زود با کسی ارتباط بگیریم برایش اس ام اس ارسال می‌کنیم. چراکه پیامک‌ها به سرعت ارسال و دریافت می‌شوند و تمام افراد همیشه پیامک‌های دریافتی خود را حتما باز کرده و می‌خوانند.

از سوی دیگر برای دسترسی به برخی از پیام‌رسان‌های دیگر (مانند تلگرام) کاربر نیاز به اقدامات اولیه‌ای مانند راه‌اندازی فیلتر شکن دارد. اما پیامک‌ها تنها با یک کلیک باز می‌شوند و محتوای آنها به مخاطب نشان داده می‌شود.

2. تمام ایران مشتریان شما هستند!

برای این که بتوانید از بازاریابی پیامکی استفاده کنید به ابزاری به نام  پنل‌ اس ام اس نیاز دارید. یکی از وظایف هر پنل اس ام اس، ارائه‌ بانکی از شماره تلفن‌ها است. پس یکی دیگر از مزیت‌های بازاریابی پیامکی حذف مرحله‌ی مشتری‌یابی است. اما نگران نباشید،‌کمی بعد به طور مفصل به بررسی چگونگی خرید پنل اس ام اس می‌پردازیم.

55

3. می‌توانید برای طیف خاصی بازاریابی کنید؛

بیایید با هم موقعیتی را فرض کنیم که شما صاحب یک بوتیک لباس‌ مردانه هستید و می‌خواهید برای فروشگاه خود، تبلیغات کنید. به سراغ چاپ تراکت می‌روید و آنها را در بین رهگذران پخش می‌کنید. شاید حتی به سراغ سفارش بنر‌های بزرگ در شهر هم رفتید. اما این کار واقعاً چقدر تاثیرگذار است؟! چه تعداد از تراکت‌ها دقیقاً به دست مردان جوان می‌رسد و چه تضمینی هست که آن‌ها را بخوانند و در ثانیه‌ اول در سطل آشغال نیندازند؟!

به همین دلیل است که به شما توصیه می‌کنیم سراغ بازاریابی پیامکی و استفاده از پنل‌های پیامکی بروید. با استفاده از پنل‌های پیامکی شما می‌توانید بازار هدف مورد نظرتان را به سرعت یافته و تبلیغ خود را برایشان بفرستید. برای مثال در سامانه‌ ملی پیامک، هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی با استفاده از پنل اس ام اس ملی پیامک، دسته بندی‌های زیر برای شما ارائه می‌گردد و بدین ترتیب شما هستید که تصمیم می‌گیرید کالا و خدماتتان را برای چه کسانی، با چه سن و شغلی و در چه مکانی تبلیغ و معرفی کنید.

44

4. هزینه‌ کمتری می‌پردازید؛

در بازاریابی‌ سنتی، برای استفاده از روش‌هایی مثل پخش تراکت نیاز به استخدام نیروی کار برای انجام اینکار دارید و طبیعتاً باید هزینه کنید و به او حقوق بپردازید، همچنین حتی اگر به سراغ بازاریابی‌های نوین‌ هم بروید هزینه‌ تبلیغات نوین در مقایسه با بازاریابی‌ پیامکی، بسیار بالاست. پس بازاریابی پیامکی بهترین و مقرون به صرفه‌ترین راه تبلیغات کسب‌و‌کار شماست.

چگونه بازاریابی پیامکی موفق داشته باشیم؟

با تمام مزایایی که درباره بازاریابی پیامکی بیان شد حتماً تصمیم گرفته‌اید از این روش برای توسعه و رونق کسب‌و‌کار خود استفاده کنید، پس باید به سراغ خرید پنل پیامکی بروید. پنل‌ یا سامانه‌ پیامکی نرم افزار تحت وبی‌ است که به شما قابلیت ارسال پیامک به طور انبوه و تکی را ارائه می‌دهد و بسته به نوع شرکت ارائه دهنده‌ پنل، قابلیت‌های متفاوتی دارد.

در میان تمام سرویس‌های ارائه دهنده پنل‌های پیامکی، پنل اس ام اس شرکت ملی پیامک دارای امکانات کامل و مزایای خاصی برای کاربران پنل بود که لازم دیدیم در اینجا این سامانه را به شما نیز معرفی کنیم. برای مثال، سامانه‌ پیامکی ملی پیامک دارای قابلیت‌های زیر می‌باشد:

  • قابلیت ارسال هوشمند پیامک‌های تبلیغاتی
  • قابلیت ارسال متناظر
  • قابلیت ارسال زمان‌دار پیامک
  • قابلیت کدخوان برای شرکت در قرعه‌کشی

و...

روش ارسال پیامک انبوه

برای ارسال پیامک به صورت انبوه ابتدا بایدیک پنل اس ام اس تهیه کنید. پنل‌ها را باید از شرکت‌های ارائه کننده‌ پنل‌های اس ام اس خریداری کنید. پنل‌ پیامکی نوعی محیط کاربری است که توسط آن می‌توانید اقدام به ارسال پیامک به صورت تکی و انبوه نمایید.

در نظر داشته باشید شرکت‌های ارائه دهنده پنل پیامکی، امکانات متفاوتی را برای پنل‌های خود در نظر می‌گیرند و بر اساس آنها قیمت‌گذاری پنل را انجام می‌دهند. توصیه‌ ما این است که حتماً قبل از خرید یک پنل پیامکی امکانات آن را به خوبی بررسی و سپس پنلی را انتخاب کنید که نیاز‌های شما را با توجه به هدفتان به طور کامل بر آورده سازد.

در بررسی‌های خود حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که شرکت ارائه دهنده‌ای قابل اعتمادتر است که با صداقت، تمامی امکانات پنل اس ام اس خود را برای مشتریان، شرح دهد. به‌طور مثال در وبسایت ملی پیامک به ادرس www.melipayamak.com در بخش "تعرفه‌ها"، تمام طرح‌ها و امکانات مربوط به هریک از بسته‌ها به صورت جدول قابل مشاهده می‌باشد. توضیح امکانات هریک از پنل‌های ملی پیامک در یک جدول به همراه تعرفه ارسال پیامک در آنها، امکان مقایسه و انتخاب بهتر را برای کاربران فراهم نموده است.

ملی پیامک با در نظر گرفتن شرایط کاری و مالی تمام مشتریان، خدمات خود را در چهار بسته‌‌ "پایه" ، "اقتصادی" ، "شرکتی" و "تجاری"، ارائه می‌دهد تا همه بتوانند با مقایسه‌ پنل‌ها و در نظر گرفتن اهداف تجاری خود، بهترین بسته را انتخاب نمایند.

تا به اینجای کار راجع به نحوه انتخاب پنل پیامکی برای بازاریابی و ارسال پیامک با شما صحبت کردیم و حالا باید به سراغ نحوه خرید پنل اس ام اس برویم، اما قبل از هر اقدامی باید بدانیم که یک پنل اس ام اس ایده‌آل چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم بهترین آن را انتخاب کنیم و بازاریابی موفقی داشته باشیم. بنابراین توصیه می‌کنیم در ادامه‌ مقاله همراه ما باشید...

66

ویژگی‌های یک پنل اس ام اس ایده‌آل

با سرچ کردن عبارت "خرید پنل پیامکی" گوگل چندین شرکت ارائه دهنده پنل اس ام اس را به ما ارائه‌ می‌دهد. اما کدام پیشنهاد برای ما مناسب خواهد بود؟! در ادامه با شناخت ویژگی‌های یک پنل پیامک خوب به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین پنل پیامکی ممکن را خریداری کنید. برخی از این مهمترین این ویژگی‌ها عبارتند از:

1. ساده بودن کار با پنل پیامکی؛

پنل‌های پیامک در واقع به قصد ساده‌سازی ارسال پیامک انبوه طراحی شده‌اند، پس باید کد‌نویسی ساده‌ای نیز باشند تا شما به عنوان یک کاربر فارسی زبان، به راحتی بتوانید با وارد شدن به محیط پنل، خیلی سریع و راحت کار ارسال پیامک را انجام دهید.

متاسفانه در برخی از موارد شاهد پیچیدگی بیش از حد سامانه‌های پیامکی هستیم. به‌طوری که یک کاربر ساده که دانش کد‌نویسی خاصی ندارد در استفاده از پنل پیامک خود دچار مشکل می‌شود. پس یکی از ویژگی‌های یک پنل خوب این است که ساختار ساده‌ای داشته باشد و کار کردن با آن برای هر فردی با هر سطح دانشی امکان پذیر باشد. برای اینکه با محیط پنل آشنا شوید و از سهولت استفاده از آن اطمینان پیدا کنید حتما از شرکت ارائه دهنده درخواست تست پنل و یا دموی پنل داشته باشید. درست همانند شرکت ملی پیامک که به کاربران خود نسخه دموی پنل و همچنین امکان تست سه روزه پنل را در جهت ارزیابی محیط پنل ملی پیامک، ارائه می‌دهد.

2. آپتایم بودن پنل؛

اختلال در صفحات اینترنتی به صورت‌های مختلف اتفاق می‌افتد: گاهی صفحات دیر لود می‌شوند، گاهی اطلاعات کاربر به دلیلی نامعلوم از بین می‌رود و همه‌ تجربیات تلخ دیگری که همه‌‌ ما با آن‌ها آشنا هستیم. ولی یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی پنل پیامکی معتبر، سعی می‌کند پنل‌های خود را همیشه در دسترس یا به اصطلاح آپتایم نگه دارد. در این صورت اختلا‌لی در عملکرد پنل پیامکی، به وجود نخواهد آمد.

3. ارائه امکانات کامل و دسته‌بندی شده؛

شرکت‌های متفاوت امکانات متفاوتی را نیز در پنل‌های خود ارائه می‌کنند. روش منطقی این است که پنلی را انتخاب کنید که امکانات متنوع و به روز شده‌ای را با قیمت مناسب به شما عرضه کند. حتماً در استفاده از هریک از پنل‌های ملی پیامک نوع کسب‌و‌کار و هدف خود را از بازاریابی در نظر گرفته و با توجه به امکانات بی‌نظیر و تعرفه‌های مناسب بسته‌های پنل ملی پیامک، یکی را انتخاب نمایید.

4. به‌روز بودن بانک اطلاعاتی؛

یکی از امکانات مهمی که هر پنل پیامکی‌ باید داشته باشد لیست یا به اصطلاح بانک شماره‌های تلفن آن است. برای مثال در بخش شماره‌های سامانه‌ ملی پیامک، شما قادر هستید لیست شماره‌های خود را مشاهده کنید،‌ آن‌ها را در قالب دفترچه‌ تلفن دسته بندی نمایید و حتی وضعیت موفق یا ناموفق بودن ارسال پیامک را بررسی نمایید. یکی دیگر از ویژگی‌های بانک شماره تلفن‌های پنل ملی پیامک، به‌روزرسانی منظم آن است. چراکه با به‌روزرسانی منظم شماره‌ها، کاربران می‌توانند پیامک‌های بیشتر و هدفمندتری ارسال نمایند.

77

5. پشتیبانی قوی و شبانه‌روزی؛

حتما تا به حال در استفاده از نرم افزارهای مختلف دچار مشکل شده‌اید که به راهنمایی بیشتر و یا رفع مشکل توسط افراد متخصص نیاز داشته‌اید. در استفاده از پنل اس ام اس به عنوان نرم افزار تحت وب نیز امکان پیش‌آمد مشکلات بدیهی و غیرقابل پیش‌بینی است. بنابراین قبل از خرید پنل از شرکت ارائه دهنده پنل، به داشتن پشتیبانی قوی و البته شبانه‌روزی آن توجه داشته باشید تا در هر ساعتی، اقدام به رفع مشکلات پنل نمایید.

نمونه ایده‌آل یک پنل اس ام اس

برای تکمیل همه‌ صحبت‌هایمان به بررسی یک سامانه‌ پیامکی خوب در ایران می‌پردازیم که البته در خلال مطالب نیز به این سامانه موفق اشاره شد.

ملی پیامک به عنوان برندی معتبر در ارائه سرویس‌های ارسال اس ام اس در ایران شناخته می‌شود. این شرکت در فروش پنل‌های پیامکی و همچنین اعطای نمایندگی پنل اس ام اس به افرادی که به بازاریابی موثر و درآمد بیشتر می‌اندیشند، مشغول به فعالیت است.

ولی کسب این اعتبار تصادفی نیست و سالها تلاش و مشتری‌مداری این سامانه، این اتفاق را رقم زده است.

88

کاربرد اساسی ملی‌پیامک بسیار ساده است: ارسال، دریافت و مدیریت پیامک‌های انبوه به راحت‌ترین شکل ممکن.

اما وقتی در کاربرد این سامانه دقیق‌تر شویم، با بیش از 60 امکان پیامکی متنوع روبرو خواهیم شد. امکاناتی که هر کدام می‌توانند نقشی در رشد کسب و کارمان داشته باشند.

این سامانه علاوه بر سادگی، کیفیت و سرعت بالا و همچنین پشتیبانی فعال، قابلیت‌های زیادی را به شما ارائه می‌کند و در مقایسه با دیگر سامانه‌ها قیمت مناسبی نیز دارد. برخی از امکانات و قابلیت‌های این سامانه پیامکی عبارتند از:

ارسال پیامک از روی نقشه

آیا مشتری‌های شما در منطقه یا محله مشخصی از شهرتان زندگی می‌کنند؟ از روی نقشۀ شهر خود می‌توانید به دقت مخاطبان پیامک تبلیغاتی خود را انتخاب کنید و سپس به بانک شماره محدوده مورد نظر خود (قابل تفکیک بر اساس شماره‌های ایرانسل و همراه اول) یک پیشنهاد جذاب ارسال نمایید.

ایجاد دفترچه تلفن مشتری‌ها (با امکان گروه‌بندی)

شما می‌توانید اطلاعات مخاطبانتان را در دفترچه تلفن پنل خود ذخیره کنید و حتی دفترچه تلفن پنل را به دلخواه گروه‌بندی نمایید. (مثلاً مشتری معمولی و VIP).

عضویت خودکار مشتریان در دفترچه تلفن

می‌توانید یک عدد یا کاراکتر را در متن پیامک خود تنظیم کنید و با دریافت پیامک شامل آن کد، مخاطب را به گروه مورد نظر در دفترچه تلفن پنل اضافه کنید و حتی در پاسخ پیام، می‌توانید متنی را تنظیم کنید تا پیامکی برای تشکر، تخفیف، معرفی شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبانتان ارسال گردد. (پس از مدتی لیستی جامع از مشتریان و مخاطبان خود خواهید داشت.)

پیامک مناسبتی و یادآوری

تاریخ تولد، ازدواج، سر رسید بیمه و... مخاطبین خود را درج کنید و بر اساس مناسبت درج شده، متنی که از قبل تعریف و تنظیم کرده‌اید، ارسال خواهد شد. متن شما می‌تواند شامل نام، نام خانوادگی، درصد تخفیف و... باشد.

برگزاری نظرسنجی و قرعه کشی

نظرسنجی به شما امکان طرح یک سوال و دریافت پاسخ‌های آن را می‌دهد. همینطور در حین قرعه‌کشی، دسترسی به گزارش روی نمودار پنل و قرعه‌کشی پیامکی در بین شرکت‌کنندگان را خواهید داشت.

تایید کد محصول و قرعه‌کشی

کد و شناسه محصولات خود را در سامانه درج کنید سپس با دریافت کد صحیح، کد تکراری، کد اشتباه و حتی شماره تکراری متن مورد نظر شما ارسال خواهد شد (امکان عدم ارسال پیامک نیز وجود دارد) و سپس در بین شماره‌های صحیح قرعه‌کشی به صورت تصادفی داشته باشید.

پیامک صوتی

پیامک صوتی امکان ارسال تکی و انبوه پیامک را با تبدیل خودکار متن به صوت یا بارگذاری فایل صوتی در اختیار شما می‌گذارد.

وب‌سرویس ملی پیامک

وب‌سرویس پیامک به شما اجازه می‌دهد وب سایت یا نرم افزار خود را با استفاده از چند خط کدنویسی به سامانه ملی‌پیامک متصل کرده و در زمان‌های مورد نظر، اقدام به ارسال، دریافت و مدیریت پیامک‌های خود از طریق پنل و وبسایت نمایید.

88

سخن پایانی

در این مقاله تمام آن چیزی که شما باید درباره‌ بازاریابی پیامکی بدانید را بررسی کردیم، این‌که پنل‌ اس ام اس چیست؟ چه کاربرد و قابلیت‌هایی دارد؟ یک پنل خوب و ایده‌آل چه ویژگی‌هایی دارد؟ و در نهایت نیز امکانات بی‌نظیر و ویژگی‌های منحصر به فرد سامانه ملی پیامک را بررسی کردیم تا بتوانید انتخابی مناسب و البته مقرون به‌صرفه در بازاریابی پیامکی کسب‌و‌کارتان داشته باشید.

و حالا همه‌ آنچه که باید درباره راه‌اندازی یک بازاریابی پیامکی موفق را می‌دانید. منتظر چه هستید؟! فرصت را از دست ندهید، وقت آن است که به وبسایت ملی پیامک به ادرس www.melipayamak.com مراجعه کنید و یا با شماره‌گیری 63404-021 داخلی 1 و ارتباط با کارشناسان تیم ملی پیامک، به راحتی پنل اختصاصی خود را تهیه و پیامک‌های تبلیغاتی خود را ارسال نمایید و هر روز و هر ساعت با دیدن نمودار صعودی افزایش درآمد و رونق کسب‌و‌کارتان، خوشحال‌تر و ثروتمند‌تر از همیشه باشید

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.