والکس، بازار خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ایران

 اگر شما هم می خواهید از این بازار عقب نمونید و شروع به خرید بیت کوین و سرمایه گذاری در این بازار کنید، ابتدا باید روش هایی که برای اینکار وجود دارد را شناسایی و بررسی کنید. 

چند روش برای خرید و فروش بیت کوین به عنوان بزرگترین و محبوب ترین ارزدیجیتال در دنیا، وجود دارد:

۱. استفاده از صرافی های داخلی خرید و فروش ارز دیجیتال 

۲. استفاده از صرافی های خارجی خرید و فروش ارز دیجیتال 

۳. خرید و فروش بیت کوین در تلگرام و کانال های مشابه

قبل از بررسی هر کدام از روش های خرید و فروش بیت کوین، نیاز است مروری کوتاه بر مفاهیم بیت کوین و نحوه عملکرد آن داشته باشیم. 

بیت کوین چیست؟

بیت کوین (bitcoin)، یک ارز دیجیتال (ارز دیجیتال رمزنگاری شده یا کریپتوکارنسی) است که به عنوان یک سیستم نظیر به نظیر (کاربر به کاربر) برای پرداخت های آنلاین ایجاد شده است که نیاز به یک سیستم پاسخگو مرکزی ندارد و تراکنش ها بین افراد بدون واسطه انجام می‌شود. در واقع، بیت کوین نوعی پول است که ماهیت فیزیکی ندارد و در کیف پول دیجیتالی بیت کوین ذخیره می شود.

یکی از مهمترین مزیت های بیت کوین این است که انتقال آن در سراسر جهان با هزینه های بسیار پایین صورت می گیرد. همچنین، معامله شما برای دیگران ناشناس باقی می ماند؛ فقط فرستنده و گیرنده بیت کوین می دانند که چه کسانی در این معامله دخیل هستند. 

شاید برایتان سوال شده باشد که بیت کوین چه پشتوانه ای دارد. قبل از اینکه در مورد پشتوانه ی این نوع ارزها صحبت شود، لازم است بدانید که دیگر هیچ پول و ارزی در دنیا پشتوانه ندارد؛ حتی دلار آمریکا! 

پشتوانه بیت کوین، شبکه امن آن و مردم هستند و استقبال و پذیرش عمومی است که قیمت و ارزش آن را تعیین میکند. به این صورت که هر چه افراد بیشتری بیت کوین را بپذیرند و استفاده‌های بیشتری از بیت کوین در سیستم پرداخت صورت گیرد، ارزش و قیمت آن افزایش خواهد یافت.

آیا در بازار کریپتوکارنسی و بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟

با توجه به دلایل زیر، میتوان به کریپتوکارنسی به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری نگاه کرد:

• نوسانات بالای بازار، فرصتی برای سودآوری کلان 

• کارمزدهای بسیار پایین خرید و فروش 

• ورود آسان و راحت به بازار کریپتوکارنسی بدون نیاز به هیچ پیش نیازی

• امکان خرید و فروش به میزان سرمایه دلخواه

• گستردگی مقدار و نوع ارزهای رمزنگاری شده

• بیت کوین به عنوان ارز برتر در ۵ سال گذشته انتخاب شده است. 

• به عنوان یک واحد پول جهانی، میتوانید بدون هیچ نگرانی در مورد هزینه های انتقال بین المللی، بیت کوین را به هر کسی در هر کجای دنیا ارسال کنید و به خرید و فروش بیت کوین بپردازید. 

خرید و فروش بیت کوین و سایر رمز ارزها 

یکی از ساده ترین و مطمئن‌ترین روشها برای خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارزها، استفاده از بازار های معاملاتی خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. پس از انتخاب صرافی امن و مناسب، نیاز است یک حساب کاربری ایجاد کنید، پس از تأیید هویت خود، می توانید به خرید و فروش بیت کوین بپردازید.

از صرافی های خارجی استفاده کنیم یا داخلی؟

بسیاری از صرافی های خارجی، ایرانیان را برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال تحریم کرده‌اند و حتی برخی از آن‌ها، حساب های کاربران ایرانی را مسدود کرده‌اند. 

بایننس در حال حاضر یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان است که حجم معاملاتی بالایی دارد و با استفاده از آن، می‌توان ارزهای مختلف را به هم تبدیل کرد ولی امکان خرید بیت کوین به ریال یا فروش بیت کوین به ریال وجود ندارد. این سایت، ایران را در لیست تحریم ها قرار داده است و درصورتی که به هویت ایرانی شما پی ببرند، احتمال مسدود شدن حساب شما وجود دارد. 

صرافی‌های دیگری مانند Bitmex، Kucoin، Bittrex و Kraken برای معامله ارزهای دیجیتال وجود دارد ولی تمامی این صرافی‌ها برای کاربران ایرانی محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌اند. 

خرید و فروش بیت کوین در تلگرام

برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در تلگرام و کانال های مشابه بشدت دقت کنید. همراه با رشد و توسعه فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال، افرادی سودجو و کلاهبردار در این حوزه شروع به فعالیت کرده اند و سوء استفاده هایی نیز در این حرفه صورت گرفته است. برای مبادلات ارزهای دیجیتال در فضای تلگرام حتما احراز هویت کامل از فرد مقابل انجام دهید و مطمئن شوید که فرد پول کلاهبرداری برای شما ارسال نکند.

ممکن است فکر کنید انجام این کارها بسیار سخت است. 

آیا راهکار دیگری به جز استفاده از صرافی های خارجی و تلگرام برای خرید و فروش ارز دیجیتال وجود دارد؟

ایجاد بستری مناسب جهت انجام معاملات ارزهای دیجیتال در داخل کشور

والکس2

در راستای مشکلاتی که در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران وجود داشت، والکس با هدف فراهم کردن بستری امن برای انجام معاملات و حفظ دارایی‌های مشتریان، توسط جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه شریف و دانشگاه تهران، تشکیل شد و هم اکنون با بیش از 10 هزار کاربر، در حال فعالیت در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

والکس3

والکس به منظور ارائه خدمات بهتر به کاربران خود، به صورت ۲۴ ساعته پشتیبانی می‌دهد و همچنین در والکس شما می‌توانید با قیمت دلخواه خود اقدام به خرید و فروش بیت کوین و سازر ارزهای دیجیتال کنید.

برخی از امکانات والکس

• معاملات کاربر به کاربر

• تسویه حساب‌ ریالی در کمتر از ۱۲ ساعت (در روزهای کاری)

• پشتیبانی از کوین های متنوع مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و و غیره

• پشتیبانی ۲۴ ساعته

• نقد شوندگی سریع دارایی‌ها

• کیف پول اختصاصی برای هرکاربر

• ابزار تحلیل تکنیکال 

• کاربری آسان

در صورت تمایل به خرید و فروش بیت کوین، صرافی های مطمئن داخلی را شناسایی کنید و توصیه می شود که جهت اطمینان خاطر از خرید و فروش بیت کوین، حتی الامکان از صرافی های خارجی به دلیل تحریم و احتمال مسدود شدن حسابتان، استفاده نکنید. 

از علاقه مندان دعوت میشود جهت کسب اطلاع از چگونگی خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، مقاله آموزش کامل چگونگی خرید و فروش بیت کوین را مطالعه کنند. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.