چطور اقامت حوزه شینگن بگیریم؟

تا چند سال پیش و قبل از وقوع بحران اقتصادی در اروپا، گرفتن اقامت این کشورها کار چندان ساده‌ای نبود. اما بعد از شکل‌گیری این بحران مسئولان کشورهای اروپایی نیاز به ورود سرمایه خارجی را احساس کردند و در نتیجه برنامه‌هایی را در جهت ورود سرمایه خارجی تدوین نمودند. یکی از این برنامه‌ها اعطای اقامت به شهروندان سایر کشورها در ازای سرمایه‌گذاری بود. این طرح در اروپا تحت عنوان ویزای طلایی Golden Visa شناخته می‌شود. اما بهترین برنامه‌های ویزای طلایی در کدام کشور ارائه می‌شود؟

گرفتن اقامت یونان از طریق سرمایه‌گذاری

یونان یکی از کشورهای حوزه شینگن بود که دولت‌مردان آن تصمیم گرفتند برنامه ویزای طلایی را در این کشور اجرا نمایند. برنامه ویزای طلایی یونان جزو بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین برنامه‌های سرمایه‌گذاری در تمام اروپا محسوب می‌شود و به همین دلیل محبوبیت زیادی بین شهروندان خارجی پیدا کرده است. گرفتن اقامت یونان از طریق سرمایه‌گذاری به سه شکل مختلف قابل اجراست.

اخذ اقامت یونان به روش تمکن مالی

این روش را می‌توان یکی از آسان‌ترین روش‌های اخذ اقامت یونان و به طور کلی حوزه شینگن دانست. در این روش تنها کاری که باید بکنید این است که یک حساب بانکی با موجودی حداقل ۲۰ هزار یورو در کشور یونان افتتاح کنید. البته این مبلغ برای خانواده‌های دو و سه نفر بیشتر بوده و به ۲۵ هزار یورو خواهد رسید. وجود چنین مبلغی در حساب بانکی شما نشان‌دهنده این موضوع است که شما توانایی مالی لازم برای زندگی در کشور یونان را دارید.

در این روش ابتدا مجوز اقامت دو ساله دریافت خواهید کرد و بعد از پایان دو سال می‌توانید برای سه سال دیگر آن را تمدید کنید. در این مدت نیازی به حضور در کشور یونان ندارید اما اگر بخواهید بعد از اتمام این ۵ سال برای گرفتن تابعیت یونان اقدام کنید لازم است که حتما سه سال از این ۵ سال را در کشور یونان حضور داشته باشید.

اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک

اخذ اقامت شینگن از طریق خرید ملک در کشورهای عضو شینگن یکی از محبوب‌ترین روش‌های اخذ اقامت در این حوزه است. در این روش شخص متقاضی باید ملکی را با ارزش مالی مشخص در کشور مورد نظر خریداری نماید تا بتواند اقامت آن کشور را بگیرد. حداقل مبلغ ملک در کشورهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال این مبلغ در اسپانیا ۵۰۰ هزار یورو و در پرتغال ۳۵۰ هزار یورو تعیین شده است اما یونان پیشنهاد بهتری را برای خرید ملک ارائه می‌دهد.

در کشور یونان تنها با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار یورویی در بخش املاک و مستغلات می‌توانید اقامت این کشور را به مدت ۵ سال دریافت کنید. ملک مورد نظر شما می‌تواند کاربری‌های مختلفی داشته باشد. ضمن این امکان وجود دارد که به جای یک ملک، چندین ملک با مجموع ارزش ۲۵۰ هزار یورو خریداری کنید. نکته مهم دیگر این است که نیازی به حضور در یونان در مدت زمان اقامت نخواهید داشت و بعد از ۵ سال می‌توانید برای تمدید اقامت خود اقدام نمایید.برای آشنایی با این املاک میتوانید از سایتهای خرید و فروش ملک در یونان استفاده کنید

نیلگام

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا اقامت اخذ شده شامل حال خانواده متقاضی نیز خواهد شد؟ با گرفتن اقامت یونان از طریق خرید ملک این امکان را دارید که خانواده خودتان را نیز همراه خود به یونان ببرید و این اقامت شامل اعضای خانواده شما خواهد شد. از طرف دیگر بعد از گذشت هفت سال از اقامت این امکان را دارید که برای گرفتن حق شهروندی یونان هم اقدام کنید که شرایط خاص خود را دارد.

برای گرفتن اقامت شینگن از طریق خرید ملک در یونان باید ابتدا یک ملک مناسب پیدا کرده و سپس یک سفر چند روزه به یونان را برای انجام امور اداری، بانکی و عقد قرارداد داشته باشید. روال صدور کارت اقامت یونان به طور معمول دو ماه طول خواهد کشید. این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که در صورت عدم تمایل به حضور در یونان در مدت اقامت می‌توانید ملک خود را با قیمت مناسب اجاره بدهید. نکته جالب دیگر در مورد اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک این است که علاوه بر والدین خودتان امکان گرفتن اقامت برای والدین همسرتان نیز وجود خواهد داشت.

اخذ اقامت یونان از طریق ثبت شرکت

این روش مناسب افرادی است که قصد دارند از سرمایه خود برای راه‌اندازی کسب‌وکار در کشورهای اروپایی استفاده کنند. در این روش حداقل میزان سرمایه‌گذاری 250 هزار یورو تعیین شده است و بعد از انجام امور اداری ثبت شرکت می‌توانید برای گرفتن اقامت 5 ساله یونان اقدام نمایید. البته در نظر داشته باشید که راه‌اندازی کسب‌و کار در کشورهای اروپایی از جمله یونان دارای پیچیدگی‌های فنی و حقوقی مختلفی است. ضمن این که باید مدیریت هزینه‌هایی نظیر حقوق کارمندان را نیز باید حساب کرده باشید. با توجه به این موارد این روش اخذ اقامت شینگن چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای عضو شینگن ضمن این که امکان اخذ اقامت این کشورها را به شما خواهد داد یک سرمایه‌گذاری پربازده نیز محسوب می‌شود. در این میان، کشور یونان با توجه به شباهت‌های فرهنگی به ایران و شرایط مناسب سرمایه‌گذاری یک گزینه ایده‌آل به شمار می‌رود. به ویژه این که بعد از بحران اقتصادی اروپا قیمت ملک در این کشور افت زیادی پیدا کرد. با توجه به پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی در رابطه با افزایش قیمت ملک در یونان در سال‌های آتی خرید ملک در این کشور در شرایط فعلی ارزش اقتصادی زیادی خواهد داشت.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.