بهترین موسسه ثبتی برای ثبت شرکت سهامی خاص

 مشاوره ثبت شرکت و برند در موسسه ثبتی ذهن ناب رایگان است , لذا بهتر است از این فرصت استفاده کنید و اطلاعات خود را در زمینه ثبت انواع شرکتها بیشتر کنید . جهت کسب اطلاعات لازم از روند ثبت شرکت با شماره زیر تماس بگیرید :

۰۹۱۲۲۹۳۸۲۱۸

مشاوره ثبت شرکت سهامی خاص

در قدم اول برای اینکه بتوانید یک شرکت ثبت کنید باید به این موضوع دقت کنید که چه نوع شرکت هایی را می توانید در اداره کل ثبت شرکتها به ثبت برسانید , در زیر این نوع شرکتها را معرفی می کنیم . در ادامه به روند ثبت شرکت سهامی خاص می پردازیم :

شرکتهای قابل ثبت در اداره ثبت شرکتها در ایران:

شرکت های تجاری در ایران به هفت قسم تقسیم می شوند (طبق ماده ۲۰ قانون تجارت):

  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

در ادامه یکی از شرکتهای بالا که در اداره کل ثبت شرکتها قابلیت ثبت و فعالیت دارد بررسی می کنیم .

تعریف شرکت سهامی خاص

بر اساس قانون تجارت اصلاحی در ماده ۴ بند (ب) شرکت سهامی خاص بدین صورت تعریف می شود : < شرکتی که تمام سرمایه آن در زمان تاسیس منحصرا توسط موسسین تامین می شود را گویند .>

به زبانی ساده تر می توان گفت شرکت سهامی خاص ؛ شرکتی با موضوع بازرگانی (بلکه در موضوع آن موضوعی به غیر از بازرگانی قید شده باشد) که تمام سرمایه‌ آن منحصراً توسط مؤسسین ، تأمین‌ گردیده و سرمایه‌ آن به سهام تقسیم شده است و مسئولیت صاحبان سهام ، ‌محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها می باشد. تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان <شرکت سهامی خاص> باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت ، به طور روشن و خوانا قید شود.

مشاوره  در ثبت شرکت سهامی خاص

برای ثبت شرکت سهامی خاص می توانید با مشاورین ما در ذهن ناب تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ثبت شرکت , موسسه ثبتی ذهن ناب بهرمند شوید . باید توجه داشته باشید برای انجام امور ثبتی نیاز به فردی متخصص در این زمینه دارد . که بتواند به راحتی و در زمان کمتر کارهای ثبت شرکت شما را انجام دهد . ما در موسسه ثبتی ذهن ناب افراد متخصص را استخدام کردیم و یک مجموعه بسیار با قدرت ایجاد کردیم . تا بتوانیم نیاز های ثبتی موسسات و شرکت ها را برطرف کنیم .

ذهن ناب2

سرمایه شرکت سهامی خاص در موقع تاسیس

طبق قانون تجارت لایحه اصلاحی سرمایه شرکت سهامی خاص در موقع تاسیس به این صورت است :

در موقع تأسیس سرمایه شرکت‌های سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر‌باشد. در صورتی که سرمایه شرکت بعد از تأسیس به هر علت از حداقل مذکور در این ماده کمتر شود باید ظرف یک سال نسبت به افزایش سرمایه تا میزان‌ حداقل مقرر اقدام به عمل آید یا شرکت به نوع دیگری از انواع شرکت‌های مذکور در قانون تجارت تغییر شکل یابد وگرنه هر ذینفع می ‌تواند انحلال آن را‌ از دادگاه صلاحیتدار درخواست کند. هرگاه قبل از صدور رأی قطعی موجب درخواست انحلال منتفی گردد دادگاه رسیدگی را موقوف خواهد نمود.

به زبان ساده می توان گفت سرمایه شرکت سهامی خاص حداقل ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال معادل یکصد هزار تومان می باشد که در زمان تاسیس شرکت لااقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد ‌شده را در حسابی به نام شرکت در شرف تأسیس نزد یکی از بانک‌ها سپرده گذاری کرد. هرگاه قسمتی از تعهد مؤسسین به صورت غیرنقد باشد باید عین آن یا مدارک مالکیت آن را در همان بانکی که برای پرداخت مبلغ نقدی ‌حساب باز شده است تودیع و گواهی بانک را به ضمیمه اظهارنامه و ضمائم آن به مرجع ثبت شرکت‌ها ارائه نمود. برای سرمایه غیر نقدی نظر کتبی‌ کارشناس رسمی وزارت دادگستری الزامی می باشد.

سهام شرکت سهامی خاص

سهم ممکن است با نام و یا بی نام و یا ممتاز (با رعایت تشریفات) باشد. هر شریک حداقل باید یک سهم داشته باشد تا در ردیف سهامداران قرار گیرد. باید توجه داشت که شرکت‌ های سهامی خاص نمی ‌توانند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک ‌ها عرضه نمایند.

محل قانونی شرکت سهامی خاص (مرکز اصلی شرکت)

مرکز اصلی شرکت همان جایی می باشد که شرکت می خواهد فعالیت خود را در آنجا انجام دهد. باید توجه داشت که آدرس شرکت بسیار مهم می باشد به دلیل اینکه حوزه مالیاتی را مشخص می کند. در حال حاضر شرکت در شرف تاسیس مرکز اصلیشان توسط اداره ثبت شرکت ها استعلام می شود و باید آدرس با کد پستی همخوانی داشته باشد.

شعب متعدد در ابتدای تاسیس شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی می تواند در ابتدای ثبت و شروع به فعالیت دارای تعدادی شعب نیز باشد . که با اعلام شعب و انجام امور تاسیس شعب برای کمتر شدن هزینه میتوان در ابتدا تاسیس شرکت شعب را اعلام نمود تا از هزینه ها کم کرد.

تعداد سهام در شرکت سهامی خاص

در ثبت شرکتهای سهامی خاص تعداد سهم هر شریک  جداقل باید یک سهم باشد تا در بین سهامداران قرار بگیرد . دقت داشته باشید سهم  کمتر از یک وجود ندارد و حداقل سهم در شرکت سهامی خاص یک سهم است . مثلا سهم 0.5  وجود ندارد.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

 هزینه ثبت شرکت سهامی خاص شامل موارد زیر می باشد :

  • حق الوکاله وکیل و حق الثبت شرکت سهامی خاص.
  • تنظیم اوراق مربوط به ثبت شرکت سهامی خاص از جلمه اساسنامه و اظهارنامه و متن صورتجلسات می باشد.
  • ورود سیستمی کلیه اوراق تنظیم شده.
  • پرداخت هزینه روزنامه های رسمی و روزنامه کثیرالانتشار شرکت ثبت شده سهامی خاص.
  • تنظیم و ثبت اشخاص حقوقی شرکت از جمله معرفی نامه اشخاص حقوقی و استعلام های مربوطه برای اشخاص حقوقی.
  • تنظیم و ثبت کد فراگیر اشخاص غیر ایرانی.
  • ثبت شرکت سهامی خاص در شهرستان ها و شهر هایی به جزء تهران با هزینه کمتر و بدون وکیل انجام می شود.

توجه داشته باشید کلیه زمان در نظر گرفته ثبت شرکت سهامی خاص در زمانی بین ۳ الی ۱۰ روز کاری انجام می شود و هیچ فرقی ندارد که چه تعداد عضو و سهامدار ٬ چه مقدار سرمایه و چه مقدار سهم داشته باشند. این زمان از تحویل و تکمیل اوراق به موسسه حساب می شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.