فناوری های نوین ارائه شده توسط گروه شرکتهای انیاک

 افزون بر معرفی استارت آپ های مرتبط با تراکنش بانکی همچون بیمه دات کام، سفر دات کام، الو پارک و لویال بانک که از حمایت های همه جانبه گروه شرکتهای انیاک برخوردار بوده و شتاب گرفته اند، زیرساختهای متنوعی برحسب نیازهای کشور و برپایه فن آوری های نوین معرفی شدند.

بیمه دات کام(Bimeh.com) سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه تمام رشته های بیمه ای، یکی از موفق ترین سامانه های فروش آنلاین خدمات بیمه ای در کشور میباشد که اخیرا اقدام به گسترش خدمات خود بصورت B۲B  در ارائه زیرساخت های مبتنی بر وایت لیبل و API کرده است. سامانه فروش و عرضه خدمات گردشگری نیز در حال ارائه خدمات تحت عنوان سفر دات کام به فروش محصولات گردشگری میپردازد .

این خدمات شامل فروش بلیط هواپیمای پروازهای داخلی و خارجی، فروش بلیط اتوبوس، رزرو هتلهای داخلی و خارجی، فروش تور پکیج های داخلی و خارجی متولیان و آژانس های گردشگری میباشد که از امکان پرداخت توسط کارتهای شتابی برخوردار است.

یکی دیگر از استارت آپ های موفقی حضور چشمگیری در نمایشگاه اخیر داشت "الو پارک" میباشد. خودروهائی که قصد رزرو محل پارک در اقصا نقاط شهر را دارند، با استفاده از این اپلیکیشن نزدیکترین مکان پارک مورد نظرشان را تعیین کرده و اقدام به رزرو محل پارک میکنند. تعیین مدت زمان پارک، پرداخت آنلاین توسط کارتهای شتابی، امکان تعیین محل پارک در پارکینگهای موجود در سطح شهر، از دیگر امکانات این سامانه بشمار میرود. لازم به ذکر است که استارت آپ الو پارک در رویدادهای مختلف از توجه و استقبال ویژه ای برخوردار بوده است.

بیمه دات کام1

استارت آپ و محصول دیگری که در اغلب نمایشگاه های مرتبط با تراکنش حضوری چشمگیر داشته است، پروژه لویال بانک بود. لویال بانک با تمرکز بر سیستم وفاداری مشتریان و کسب و خرج کرد امتیاز و همچنین توجه بر سهولت در پرداخت، محصولی است که کاربر را از نگهداری اپلیکیشن های مختلف بی نیاز کرده و همانند یک کیف پول الکترونیکی عمل میکند.

اما تمرکز عمده گروه شرکت های انیاک در پنجمین نمایشگاه تراکنش به زیرساخت هائی است که با توجه به وضعیت و شرایط کشور نیاز به وجود آنها بیش از پیش احساس شده است که هلدینگ انیاک با سرمایه گذاری در حوزه های مختلف و با بهره گیری از متخصصین توانمند خود اقدام به ورود و سرمایه گذاری در این حوزه ها کرده است. با توسعه بسترهای آنلاین عرضه محصولات گردشگری ، جایگاه سرویس های تجمیع کننده و توزیع کننده این خدمات روز به روز برجسته تر شده است . به همین دلیل، تاکنون  متولیان و فعالان این حوزه ناگزیر بودند که به سرویس های آنلاین تامین کنندگان متعدد  داخلی و خارجی متصل شوند.

از سوی دیگر، صنعت گردشگردی کشور نیازمند اتصال و ارتباط با زیرساختهای فروش آنلاین جهانی بود. از آنجائیکه این امر از گستره فعالیت یک فعال گردشگری فراتر بوده است،  این نقش در چارچوب وظائف تجمیع کنندگان و توزیع کنندگان این سرویس ها قرار میگیرد. از این رو گروه شرکت های انیاک با شناسائی این خلاء در سال 1395 نسبت به سرمایه گذاری در این حوزه در قالب یکی از شرکتهای زیر مجموعه خود، پا به عرصه ارائه خدمات گردشگری گذاشت. تصمیم و تمرکـز در ارائه این بستر به دفاتر خدمات گردشگری، هتل ها به طور خاص و به تمام متولیان این صنعت به طور عام دغدغه ای بود که بـه نیازهای بنیادین ارائه دهندگان مـحصولات گردشگری پاسخ می داد.

تنها پاسخِ به این نیاز، ایجاد زیر ساختی بود که تأمین کننده مـحصول گردشگری رابه مصرف کننده نهایی متصل کند. متولیان صنعت گردشگری با پیوستن به EniacGDS، به هسته و حلقه ای متصل خواهند شد که امروزه به آن Global Distribution Systemاطلاق می شود.

بیمه دات کام4

یکی دیگر از زیرساخت هائی که کمک شایانی به توسعه کسب و کارها میکند، ایجاد باشگاه های مشتریان وفادار میباشد. تمامی کسب و کارها ،چه آنهائیکه به دنیای دیجیتال و فضای آنلاین راه یافته اند و چه کسب و کارهائی که در صدد ورود به بسترهای فروش آنلاین هستند، از این فن آوری بهره مند میشوند. رشد کمّی باشگاه های وفاداری مشتریان در سالهای اخیر، گروه شرکت های انیاک را بر آن داشت که همگام با توسعه فن آوری های نوین در جهان ، به رشد کِیفی فن آوری های آنلاین اندیشیده و قدم ارزشمند دیگری در حوزه تراکنش بردارد.

ایجاد شبکه تبادل امتیازی کشور با نام "شتاک"  نتیجه فعالیت چندین ساله هلدینگ انیاک در حوزه فن آوری دیجیتال بوده است که امروز به بهره برداری کامل رسیده و از توسعه و رشد فزاینده ای برخوردار است. "شتاک" به عنوان هسته اصلی اتصال باشگاه های موجود بوده و وظیفه کلرینگ و تبادل امتیاز بین باشگاه های وفاداری را بعهده دارد. باشگاهی که به شبکه شتاک میپیوندد قطعا مشتریان وفاداری دارد که به عضویت آن باشگاه درآمده اند. اما زمانیکه مشتری با خرید کالا یا خدمات مورد نظرش امتیاز کسب میکند، فراهم کردن امکان خرج کرد امتیاز کسب شده در سایر باشگاه های عضو شبکه شتاک و بهره مندی مشتری از تنوع بیشماری از کالا ها و خدمات سایر کسب و کارها، او را وفادارتر ساخته و بدین ترتیب تمامی اعضای شبکه شتاب از رشد فروش برخوردار خواهند شد.

بیمه دات کام5

یکی دیگر از رویداد های حائز اهمیت در پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران، ارائه سخنرانی آقای سید نادر حجازیان ( از مدیران و پایه گذاران مجموعه انیاک) در زمینه بهینه سازی QR code اشتراکی بود که از توجه و استقبال حضار و بازدیدکنندگان برخوردار بود. در این ارائه به ابعاد گوناگون کد کیو آر، از تاریخچه ایجاد گرفته تا اهمیت و جایگاه کنونی آن در کشور پرداخته شد. توسعه و بهینه سازی سیستم کیو آر کد اشتراکی یکی از زیرساختهائی است که در کنار سایر زیرساختهای تولید شده در مجموعه انیاک از فن آوری های نوین در حوزه تراکنش بهره میبرد.

شرکت ها و تیم های قدرتمند مجموعه انیاک، با شناسائی و تحلیل نیازهای حوزه های مختلف کسب و کار در زمینه زیرساخت های نرم افزاری ، به حضور مستمر خود در رویدادهای گوناگون داخلی و خارجی ادامه داده و در ایجاد، پیاده سازی و توسعه این زیرساختها قدمهای استواری در راستای شکوفائی و پیشرفت تکنولوژی کشور عزیزمان خواهد برداشت.

                 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.