تعمیرات لوازم خانگی و مزایای آن

تعمیرات لوازم خانگی یکی از مسائلی است که دردسر زیادی را در دل خود جای داده است، حتما با خودتان می گویید چرا؟ این وسایل معمولا سنگین هستند و جا به جایی آن ها نیازمند هزینه است. تعمیرکاران معمولا آن هارا چندروز پیش خودشان نگاه می دارند و این مسئله برای متقاضیان بسیار نگران کننده است. به طور مثال وسیله‌ای مانند یخچال، اگر چندروز نباشد، غم عالم در دل مواد غذایی می ریزد.

همچنین ممکن است این لوازم بر اثر جا به جایی آسیب های دیگری هم ببینند و یا بر روی بدنه آن ها خط و خش ایجاد شود.

در ادامه این مقاله، برای قدم اول در تعمیرات لوازم خانگی، به موضوع تعمیر تلویزیون با آچاره و مشکلات احتمالی آن پرداخته و دلایل نیاز آن به تعمیر را با شما به اشتراک می گذاریم.

تعمیرات لوازم خانگی و دلایل نیاز به تعمیر تلویزیون در منزل

آچاره2

در تعمیرات لوازم خانگی سه فاکتور مهم، برای مواردی مانند تعمیر تلویزیون در منزل ، تعمیر ماشین لباسشویی و همچنین اقداماتی که یک تعمیرکار یخچال باید به آن توجه کند؛ وجود دارد . این اقدامات شامل:

1. استفاده از قطعات اورجینال و اصل برند در تعمیرات لوازم خانگی

از مهم ترین موارد در تعمیر تلویزیون و یا نکاتی که یک تعمیرکار یخچال باید بداند، این است که از قطعات مصرفی و یا لوازم یدکی اصلی و ارجینال برند استفاده کند.

2. تجربه و مهارت در تعمیر تلویزیون در منزل

نکته ای که به طور مجزا، در مورد تعمیرکار در تعمیرات لوازم خانگی مانند تلویزیون و یخچال را شامل می شود؛ تجربه، مهارت و تعهد ایشان در انجام کار است و باید به آن توجه ویژه ای شود. آچاره با استفاده از متخصصین مجرب و متعهد، تعمیرکار لوازم خانگی را برای تعمیر تلویزیون و یخچال به محل شما اعزام می کند.

3. مهارت در عیب یابی تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرکاران حرفه ای باید قادر به تشخیص درست عیوب باشند و در کوتاه ترین زمان با استفاده از قطعات مناسب، تعمیرات لوازم خانگی را با بهترین کیفیت ارائه دهند. با اطمینان باید بگوییم هیچکس از دوباره کاری خوشش نمی آید و یک جور نارضایتی در پشت این اتفاق پنهان شده است. آچاره و متخصصین آن از این اتفاق جلوگیری کرده و به دنبال رضایت متقاضیان در هر شرایطی هستند.

انواع مشکلات موجود برای تعمیر تلویزیون در منزل

پس از یادآوری نکاتی در مورد ارائه خدمت و وظایف تعمیرکار، لازم است به مشکلاتی که برای تعمیرات لوازم خانگی، پیش می آید اشاره کنیم و مشکلات احتمالی و نیاز به تعمیر تلویزیون را بررسی کنیم.

نفوذ آب به درون تلویزیون و تعمیر آن در منزل

در هنگام پاشیدن آب و نفوذ آن در تلویزیون، اولین قطعه ای که آسیب می بیند، فلت است. این مشکل معمولا به شکل یک خط عمودی در تصویر، خودش را نشان می دهد و می توان به ایراد این قسمت از تلویزیون پی برد. برای رفع این مشکل باید از یک متخصص کمک گرفته و برای تعویض فلت اقدام کرد.

تاریکی و کم نور شدن تکه ای از تصویر و تعمیر تلویزیون در منزل

در این مشکل، تکه ای از تصویر کم نور و یا تیره و روشن می شود و در پس زمینه های سفید، لکه های تیره مشاهده خواهد شد. راه حل این مشکل به وجود آمده، تنها تعویض و تعمیر بلک لایت ها به دست یک تعمیرکار است. در صورتی که این خرابی پخش شده و یا افزایش پیدا کند، با یک تصویر کاملا تاریک و یا اصطلاحا یک تلویزیون بدون تصویر مواجه هستیم.

در هم پخش شدن و بهم ریختن رنگ ها

این ایراد ریشه در خرابی پنل تلویزیون دارد، اما در بعضی گزارشات این اتفاق بر اثر خرابی برد تیکان نیز پیش آمده است. لازم به ذکر است، اگر جسم سختی با تلویزیون برخورد کند، تعمیر آن امکان پذیر نیست و باید پنل این دستگاه تعویض شود.

سوختگی پیکسل ها در تعمیر تلویزیون در منزل

پیکسل سوختگی در تلویزیون به این معنا است که از میلیون ها پیکسل موجود در آن، تعدادی از آن ها از رده خارج شده و امکان تعمیر و بازگشت به حیاتشان وجود ندارد. بهتر است در هنگام خرید یک تلویزیون نو نیز آن را تست کنیدتا دچار این مشکل نباشد. علائم پیکسل سوختگی تصاویر ثابت و یکرنگ در صفحه تلویزیون است.

تلویزیون خاموش و روشن می شود

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون و سپس روشن شدن آن، مانند لامپ های موجود در فیلم های ترسناک است. این اتفاق ناراحت کننده ریشه در مین برد و یا برد اصلی تلویزیون دارد و ممکن است در تلویزیون های نو نیز اتفاق بیفتد. مشکل این وسیله را میتوان با تعویض قطعات و یا تعویض کامل مین برد از طریق تعمیرکار تلویزیون حل کرد. خرابی در قسمت تغذیه و یا اتصال کوتاه در بعضی قطعات این دستگاه نیز منجر به خرابی شده و باید توسط متخصص تعمیر تلویزیون در منزل بررسی شود.

مشکلات احتمالی ماشین لباسشویی در تعمیرات لوازم خانگی

یکی دیگر از لوازمی که در بخش تعمیرات لوازم خانگی ، به سراغ ما می آید؛ ماشین لباسشویی است. این وسیله نیز مانند یخچال، نیاز به تعمیرکار دارد و با توجه به سختی جا به جایی آن، مانند تعمیر تلویزیون در منزل انجام می شود. در ادامه این مقاله، مشکلات احتمالی و تعمیر ماشین لباسشویی در آچاره و یخچال را، بررسی می کنیم.

آب داخل لباسشویی نیامده و یا آبگیری نمی کند

ایراد عدم آبگیری کردن ماشین لباسشویی و یا نیامدن آب به داخل آن، دلایل مختلفی دارد و شامل موارد زیر می شود:

1. باز بودن درب ماشین

۲. خراب شدن میکروسوئیچ

۳. خراب شدن هیدرواستات

۴. خراب شدن سیم های رابط تایمر، میکروسوئیچ، هیدرواستات وشیر

۵. خراب شدن شیر آب

در تمامی این مراحل با تعمیر ماشین لباسشویی در آچاره همراه شما هستیم.

آبگیری تمام شده و عملیات بعدی انجام نمی شود

ایراد پیش آمده در این مرحله برای تعمیرات لوازم خانگی سه حالت دارد؛

۱. خراب شدن هیدرواستات

۲. سوختن موتور تایمر لباسشویی

۳. قطع شدن سیم رابط میان هیدرواستات و موتور

در حال کار از آن آب نشت می کند

همانطور که در مورد مشکلات و تعمیر تلویزیون در منزل نکاتی را یادآور شدیم،این مشکل در تعمیر ماشین لباسشویی بسیار شایع است. در مرحله ابتدایی باید مکان نشتی آن بررسی شود و همچنین دلایل مختلف آن شامل موارد زیر می شود:

۱. مشکل در رابط های لاستیکی

۲. ترکیدگی قاب مخصوص جا پودری

در دو حالت گفته شده، بهترین راه تعویض لوازم و همچنین گرفتن متخصص است.

آب کثیف تخلیه نمی شود

این ایراد به مسدود بودن، گرفتگی در مجاری تخلیه و یا ایجاد خرابی در پمپ تخلیه و اجزای آن مربوط می شود. در مورد اول رفع این مشکل بسیار ساده و آسان است اما در صورتی که این اتفاق برای پمپ تخلیه افتاده باشد، نیاز به تعویض دارد و بهتر است از یک تعمیرکار کمک گرفته شود.

حرکت لباس شویی در هنگام کار

حرکت ماشین لباس شویی در هنگام کار به دو علت مختلف، اتفاق می افتد و مانند یخچال نیاز به تعمیرکار دارد. این دو علت شامل موارد زیر می شود:

۱. باز نشدن بست های ماشین لباسشویی و امکان بسته شدن بدنه به شاسی

۲. تنظیم نبودن تراز لباسشویی

خدمات مهمی که یک تعمیرکار در تعمیرات لوازم خانگی انجام می دهد

معمولا برای تعمیر یک یخچال فریزر، هر متخصص باید خدماتی را ارائه دهد و توانایی ایشان در خدماتی که ارائه می دهد، مشخص خواهد شد. بعضی از خدمات مهمی که تعمیرکاران در تعمیر یخچال (آچاره) ارائه می دهند شامل موارد زیر می شود:

۱. تعمیرات یخ ساز انواع یخچال ها

۲. از بین بردن مشکلات لوله کشی در قسمت آب یخچال

۳. تعویض و نصب فیلتر تصفیه آب

۴. عوض کردن پلاستیک دور درب یخچال

۵. عوض کردن، نصب و تشخیص سالم بودن انواع ترموستات

۶. عوض کردن و تعمیرات شیر یخچال

۷. پیدا کردن و رفع ایراد موتور شارژ گاز و تامین گاز فریزر

۸. آزمایش برق ورودی یخچال

مواردی برای تماس با تعمیرکار در تعمیرات لوازم خانگی 

مشکلات احتمالی یخچال یکی از چیزهایی است که با توجه به سنگینی و سختی جا به جایی این وسیله، مانند تعمیر تلویزیون در منزل منجر به آزار شما شده و در ادامه باعث می شود تا نیاز خود به یک تعمیر یخچال در محل را کاملا حس کنید. این مشکلات احتمالی شامل موارد زیر می شود:

۱. کار کردن یکسره یخچال فریزر

۲. داغ شدن بیش از اندازه موتور

۳. برفک بیش از حد یخچال فریزر

۴. عدم روشن شدن و کار کردن فن

۵. عدم کار کردن موتور

۶. افزایش صدای یخچال فریزر

۷. خرابی، تاریخ گذشتگی و پارگی لاستیک درب

۸. عدم انجماد فریزر

۹. عدم روشن شدن یخچال فریزر

کلام آخر در مقاله تعمیر لوازم خانه 

آچاره3

در این مقاله در مورد تعمیر تلویزیون در منزل و مشکلات احتمالی آن در خصوص خرابی در پنل و یا پیکسل سوختگی نکاتی ذکر شده و به بررسی پنج مشکل رایج در آن پرداخته ایم.

پس از بررسی مشکلات تلویزیون در مورد تعمیر ماشین لباسشویی و 5 مورد از اشکالات رایج آن، نکاتی را یاد آور شده ایم.

در عنوان های پایانی این مقاله در مورد خدماتی که یک تعمیرکار یخچال ارائه می دهد، مواردی را یادآوری کرده و از مشکلات رایج یک یخچال فریزر برای تعمیر و کمک در تصمیم گیری، نکاتی برای راهنمایی شما قرار داده ایم.

برای استفاده از کمک و مشاوره متخصصین آچاره می توانید به سایت و یا اپلیکیشن آن مراجعه کرده و با توجه به خدمت مورد نظر، متخصص خود را بر اساس امتیازات موجود در پروفایل آن ها، انتخاب کنید. این متخصصین در تاریخ و ساعت ذکر شده توسط شما، به محل اعزام می شوند.

 نویسنده: نگار واصفی

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.