مشکلات استخدام در سازمان‌ها و شرکت‌ها

هریک از این مراحل، اگر به‌درستی مدیریت نشوند هر سازمان و شرکتی را متحمل هزینه‌ها و مشکلات در استخدام به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌کند.

اما مهم‌‌ترین مشکلات استخدام پیش‌روی مدیران یا کارشناسان منابع انسانی سازمان‌ها چیست؟

بالا بودن هزینه به ازای هر استخدام: مهم‌ترین هزینه‌هایی که برای یک استخدام قابل‌لمس است، حقوق تیم استخدام و تبلیغ موقعیت شغلی است. ولی چیزی یک استخدام را پرهزینه می‌کند صرف زمان بیش از حد و استخدام اشتباه است که در طولانی‌مدت اثرات سوء خود را بر سازمان ایجاد خواهد کرد.

استفاده از اابزار ابتدایی مانند اکسل، ایمیل و فولدرهای اشتراکی برای ثبت و بررسی رزومه‌ها: معمولا پس از درج آگهی در سایت های آنلاین، شرکت‌ها با هجوم رزومه‌ مواجه می شوند. معمولا منشی رزومه‌ها در اکسل وارد می‌کند و بعد آنها را از طریق فایل‌های اشتراکی و ایمیل به مسول مریوطه می‌رساند، این روند نه‌تنها زمان زیادی صرف می‌کند بلکه باعث سردرگمی تیم استخدام در دسته‌بندی و ارزیابی رزومه‌ها هم خواهدشد.

عدم امکان برقراری ارتباط موثر با کارجو :سایت شرکت یکی از جاهای کلیدی است که کارجویان برای پیدا استخدام به آنجا مراجعه می‌کنند. در این مواقع طبق ذهنیت مثبتی که کارجو نسبت به سازمان دارد، انتظار یک بازخورد مناسب و مرحله‌به‌مرحله از استخدام خود دارد. اما در خیلی از مواقع به دلیل حجم بالای کار تیم استخدام، این ارتباط به خوبی مدیریت نمی شود و درنهایت منجر به خدشه‌دار شدن برند سازمان می شود.

طولانی بودن زمان استخدام: زمان استخدام یکی از مهم‌ترین شاخص های فرآیند جذب است، معمولا به دلیل انتشار آگهی در سایت های نامناسب و عدم هماهنگی و کار تیمی بخش استخدام باعث افزایش این شاخص می شود.

استفاده از یک نرم‌افزار و ابزار حرفه‌ای استخدام می‌تواند راه‌حلی برای حل مشکلات استخدام و تسهیل کنترل و مدیریت فرآیندهای ثبت اطلاعات تا گردش و رسیدگی به رزومه ها باشد. سیستم Applicant Tracking System (ATS)  یا سیستم ردیابی متقاضیان شغلی ، فرآیند دریافت و ثبت رزومه متقاضیان استخدام تا انجام مراحل گزینش و درنهایت استخدام پرسنل را به‌طور کامل پوشش می‌دهد.

مهد سرمایه2

مزیت‌های استفاده از نرم افزار مدیریت استخدام یا (Applicant Tracking System ATS):

  • کاهش تعداد نفرات تیم استخدام، استفاده از خرد جمعی و امکان امتیازدهی به هر کارجو برای کاهش هزینه های مستقیم و غیرمستقیم استخدام
  • نگاه فرایندی به استخدام و تعریف مراحل مختلف استخدام از انتشار شغل و دریافت رزومه تا ارسال ایمیل دعوت به همکاری به صورت مکانیزه
  • ابزار اتوماسیون حرفه‌ای ویژه استخدام برای کار تیمی و تقسیم وظایف
  • پایش لحظه‌ای مراحل و عملکرد تیم استخدام به منظور کاهش شاخص زمان استخدام
  • گزارشات مدیریتی از شاخص های مهمی مانند زمان استخدام، کارآیی هریک از کانال ها انتشار آگهی به تفکیک شغل برای بهین سازی استراتژی های استخدام در چگونگی درج آگهی و فرآیند استخدام.
  • یک صفحه پرتال شغلی در اختیار شما قرار می گیرد که در آن میتوانید  بدون نیاز به یک خط کد نویسی و برنامه نویس گالری تصاویر شرکت خود را اضافه کنید،فرهنگ سازمانی و اطلاعات خود را توضیح دهید، شایستگی شغل مورد نظر را اضافه کنید و  در نهایت برند خود را زیبا تر به نمایش بگذارید.
  • اشتراک‌گذاری فرصت‌های شغلی در  در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های کاریابی و سایر کانال‌ها به‌سادگی و با یک برای شما فراهم است.
  • مهد سرمایه 3

مطمئنا اگر تاکنون استخدامی برای سازمان خود داشته‌اید، مشکلات استخدام را به‌وضوح حس کرده‌استیبب‌اید، و به هر روشی به‌دنبال به حداقل رساندن آن بوده‌اید، Applicant Tracking System بهترین روشی است که شما را در تگناها و مشکلات استخدام یاری خواهد کرد.

شرکت HRTech باسابقه چندین ساله در تولید و استقرار نظام مدیریت منابع انسانی، نرم‌افزار تحت‌وب مدیریت استخدام CiViTo.co را مطابق استانداردهای بین‌المللی و با نگاه کسب‌وکارهای داخلی منتشر کرده‌است.

CiViTo با رصد تکنولوژی‌های روز دنیا و آخرین متدهای منابع انسانی با رویکرد شرکت‌های ایرانی، توانسته است شانه‌به‌شانه بهترین ATS های جهان قدم بردارد و جای خالی این سیستم را برای شرکت‌های پیشرو ایرانی مانند اسنپ و شیپور که به‌دنبال استخدام راحت‌تر، سریع‌تر و کم‌هزینه تر هستند، پر کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.