چمدان من در سفر گم شده! چه کسی مسئول است؟

با نارضایتی از کارمندان داخل فرودگاه سراغ چمدانم را می گیرم. هرکدام سوالاتی تکراری را می پرسند: چه شکلی بود؟ اندازه اش چقدر است؟ و غیره.

شاید بهتر بود از چمدانم عکس می گرفتم... اما حالا باید چکار کنم؟ خسته ام و تنها چیزی که می خواهم این است که به هتل برسم. البته به همراه چمدانم...

اما همیشه همه چیز آنطور که ما توقع داریم پیش نمی رود. ضرب المثلی هست که می گوید: علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

بعد از چند ساعت جست و جو در فرودگاه، ناکام از پیدا کردن چمدانم به هتل می روم. از بخت بلندم، کیف کوچکم به همراه دارم وگرنه پول و مدارک را هم با چمدان از دست داده بودم و آن وقت دیگر هیچ کاری از دستم بر نمیامد! در فرودگاه یکی از کارمندان در جواب سوالم پرسید که آیا بیمه مسافرتی دارم؟

و اضافه کرده بود که اگر بیمه داشته باشم، لازم نیست نگران گم شدن چمدانم باشم. متاسفانه، من چیزی از بیمه مسافرتی نمی دانستم و درنتیجه وسایلم را از دست دادم.

الی گشت1

دور اندیش‌ها از بیمه مسافرتی استفاده می کنند

زمان برنامه ریزی برای سفر تنها چیزهایی که به ذهن می‌آید، چمدان، جمع آوری لباس، اقامت و رفت و آمد است. در مرحله  بعد شاید به این فکر کنیم که جاذبه‌های گردشگری مقصد کجاست یا کجا می‌توانیم بهترین غذاها را تهیه کنیم. کمتر کسی در زمان برنامه ریزی سفر به این فکر می کند که ممکن است اتفاق ناخوشایندی رخ بدهد. هرچند که بدبینی خصلت خوبی نیست، اما گاهی نگاه واقع بینانه به شرایط می‌تواند چهره چندان جالبی نداشته باشد؛ اما آیا ما حاضریم تا به واقعیت ها رو به رو شویم؟!

بهترین راهکار در مقابله با چنین اتفاقاتی طی سفر می‌تواند استفاده از بیمه باشد و در میان تنوع شرکت ها و خدمات موجود در بازار، ما بیمه مسافرتی الی گشت را به شما پیشنهاد می‌کنیم، جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بیمه مسافرتی اینجا را کلیک کنید.

تصورات اشتباهی که مانع از خرید بیمه مسافرتی می شود 

  • تا به حال چندین بار به خارج از کشور سفر کرده ام و هرگز اتفاقی برایم نیافتاده است

  • در کشور خود، تحت پوشش بیمه هستم

  • اتفاق خاصی نمی افتد. تنها چند روز به سفر می روم؛ چه نیازی ممکن است به بیمه داشته باشم؟!

  • اگر هم اتفاقی بیافتد که بخواهم به اورژانس بیمارستان مراجعه کنم، هزینه های درمان در کشورهای خارجی پایین است و می‌توانم خودم آن را بپردازم.

چرا باید در سفر بیمه مسافرتی داشته باشیم؟

اما همان‌طور که در سفر لحظات جالب و خاطره‌انگیز زیادی وجود دارند، گاهی هم شرایطی پیش می‌آید که به‌اندازه  این لحظات شیرین نیستند. به همین دلیل داشتن بیمه مسافرتی یک ضرورت به حساب می آید. گم کردن چمدان تا بیماری‌های مختلف که ممکن است در سفر گریبان گیر افراد شود و حتی فوت یکی از مسافران، اتفاقاتی است که احتمال دارد برای افراد رخ بدهد؛ اما در زمان وقوع هریک از این اتفاقات؛ بیمه مسافرتی تمام آن چیزی است که در زمان مواجهه با این موارد به آن نیاز داریم.

بیمه‌های مسافرتی حتی در مواردی مانند گم کردن پول و مدارک نیز به کار می آیند. کارکنان بیمه، پول و مدارک جدید را تهیه می کنند و اگر داروی خاصی را گم کنید، آن را به شما می رسانند. 

شرکت بیمه، در چه حوادثی به کمک می آید؟ 

بسته به این که از چه شرکتی بیمه مسافرتی خود را تهیه می کنید، خدمات متفاوتی را دریافت خواهید کرد. اینکه بیمه شما چه خدماتی را در اختیارتان قرار می دهد و تحت پوشش دارد، به کیفیت آن شرکت و هزینه پرداختی شما بستگی دارد. برای مثال، آژانس الی گشت با بیمه‌ سامان درحوزه بیمه مسافرتی قرارداد دارد. این بیمه، با پوشش گسترده خود مواردی مانند:

  • هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان را طی سفر به خارج کشور

  • خسارت گم شدن چمدان ها یا تاخیر در تحویل آن ها

  • در صورت مصدومیت مسافر، انتقال بیمه‌ شده  مصدوم یا بازگرداندن آن به کشور

  • بازگشت همراهان یا انتقال یکی از اعضای خانواده از ایران در صورت بستری شدن فرد بیمه شده در کشور خارجی

  • بازگرداندن جسد متوفی، در صورت فوت فرد بیمه شده

  • امکان ارائه  مشاوره های حقوقی در صورت نیاز

  • تهیه و ارسال دارهای خاص از داخل کشور برای فرد بیمه شده

و غیره را شامل می شود.

گاهی با شوق و ذوق برنامه  سفر می ریزیم، بلیط هواپیما را تهیه و هتل را رزرو می کنیم و طبیعتا تمامی هزینه ها هم پرداخت می شوند؛ اما اتفاقی می افتد که از هواپیما جا می مانیم، یا مریض می شویم و تور مسافرتی را از دست می دهیم. اگر از قبل، بیمه‌ مسافرتی را تهیه نکرده باشید، این اتفاق می‌تواند به قیمت از دست رفتن تمامی هزینه‌هایی که انجام داده اید تمام شود؛ اما اگر از بیمه  مسافرتی استفاده کنید، بسته به این که چه زمانی سفر خود را لغو می کنید، شرکت بیمه بخش زیادی از مبلغ را به شما باز می گرداند. از سوی دیگر، وسایلی وجود دارند که احتمال زیادی دارد در سفر با خود به همراه ببریم، مانند لپ تاپ، دوربین عکاسی و غیره که با داشتن بیمه  مسافرتی می‌توانید آن را بیمه کنید

چند نوع بیمه مسافرتی وجود دارد و از کدام یک باید استفاده کرد؟

این تصور در بین عموم وجود دارد که بیمه  مسافرتی تنها یک نوع دارد اما این‌طور نیست. انواع مختلفی از بیمه‌های مسافرتی وجود دارد که می‌توان طی سفر از آن‌ها استفاده کرد. بیمه‌هایی ازجمله: بیمه  سفر تفریحی، تجاری، دانشجویی، ورزشی، زیارتی و بلندمدت. 

دانستن این نکته ضروری است که در برخی مسیرها، داشتن بیمه مسافرتی الزامی است؛ به‌طوری‌که اگر مدارک بیمه را نداشته باشید، به دلیل کامل نبودن مدارک، امکان دریافت ویزا را از دست خواهید داد. از معروف‌ترین ویزاهایی که باید حتماً از قبل برای بیمه مسافرتی اقدام کنید می‌توان به ویزای شینگن اشاره کرد.

نگاهی به بیمه مسافرتی، از گذشته تا کنون

جالب است بدانید با وجود این که سفر و بیمه، هر یک از زمان‌های بسیار دور وجود داشته اند اما عمر بیمه  مسافرتی حدود یک قرن است. تا پیش از آن، حتی تعداد خودرو نیز چندان زیاد نبود؛ اما با پیشرفت حمل و نقل ناگهان همه چیز تغییر کرد. با نگاهی به گذشته، می‌توان اولین نشانه ها از بیمه  مسافرتی را در بین النهرین پیدا کرد که نشان می دهد بازرگانان برای حفظ اموالشان از دزدی یا آسیب های مختلف در طول سفر، به صاحب کاروان پول پرداخت می‌کرده اند. بعدتر و در سال 1750 پیش از میلاد اولین بیمه مسافرتی دریایی هم به وجود آمد. اولین شرکت رسمی بیمه در سال ۱۸۶۴ میلادی در آمریکا احداث شد که به آن «شرکت بیمه مسافرتی» می گفتند.  هدف این شرکت، ایجاد بیمه ای برای مسافران بود که در طول سفر از آن‌ها در برابر سرقت یا اتفاقات غیر منتظره محافظت کند. از آن زمان، بیمه‌ مسافرتی دستخوش تغییرات زیادی شده است اما به نظر می رسد به موازات آن، خطرات سفر نیز بیش از پیش افزایش یافته باشد.

در این میان، اهمیت بیمه‌ مسافرتی در حوزه سلامت بیش از باقی زمینه ها است و یکی از دلایل آن، گران بودن هزینه های درمانی در کشورهای خارجی است. مسافران زیادی به علت نداشتن بیمه درمانی در حین سفر متحمل هزینه های سنگین در کشورهای خارجی شده اند؛ بنابراین، اگر قصد دارید تا در تعطیلات به مسافرت بروید، توصیه اکید این است که بدون تهیه بیمه مسافرتی به سفر نروید و خطرات احتمالی را به جان نخرید. برای مثال، اگر یک نفر در حین اسکی طی سفر به دام طوفان بیافتد و باقی کلاس های اسکی را از دست بدهد، درصورتی که بیمه داشته باشد، حتی هزینه کلاس های اسکی او نیز جبران می‌شود.

الی گشت2

برای تهیه  بیمه مسافرتی می‌توان به‌راحتی و به‌صورت آنلاین، از طریق وب‌سایت آژانس‌های مسافرتی مانند الی گشت استفاده کرد.

منبع: الی گشت

تلفن تماس: ۰۲۱۸۵۴۰

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.