در مشهد کجا غذا بخوریم؟ یک راهنمای عملی و حرفه‌ای!

 اما غذاهای مشهدی چقدر در این بازار پرطرفدار موفق بوده‌اند؟ رستوران های مشهد چطور؟ در این متن سعی داریم نگاهی به غذاهای مشهدی و رستوران‌های مشهد بیاندازیم. تا راهنمای کاملی برای کسانی باشد که قصد دارند در این شهر سه میلیون نفری غذاهای باکیفیتی در بهترین رستوران های مشهد بخورند.

معروف‌ترین غذاهای مشهدی

مشهد به عنوان یک شهر با قدمت و تاریخ بسیار، غذاهای سنتی بسیاری دارد. شاید بتوان از بین غذاهای مشهدی، حدوداً بیست عدد را به عنوان غذاهای سنتی این شهر معرفی کرد. اما فقط چند غذا هستند که نقش عمده‌ای در ساخت برند این شهر دارند.

پلو مخلوط مشهدی، آش لخشک، آش ماستی، کوکو شیرین، رشته‌پلو، ماقوت، کباب شیشلیک، خورشت ریواس، دیزی سنگی و ... از جمله غذاهای معروف مشهدی هستند. اما غذاهای آشناتری نیز وجود دارد.

اسنپ فود2

شله مشهدی، معروف‌ترین در بین غذاهای مشهدی

این غذا برخلاف اسمش یک غذای کامل و مقوی است. مشهدی‌ها بیشتر این غذا را برای نذری دادن درست می‌کنند، اما این به آن معنی نیست که هر وقت هوس کردید نمی‌توانید یک شله‌ی خوب و تازه بخورید. با توجه به شهرت زیاد این غذا، چند سال است که برخی از رستوران های مشهد به صورت اختصاصی مشغول طبخ و فروش این غذا به علاقه‌مندان آن هستند.

یتیمچه‌ی مشهدی، باز هم یک اسم عجیب دیگر

اسنپ فود3

غذاهای مشهدی اسم عجیب و غرب کم ندارند. گوجه و بادمجان قسمت‌های اصلی یتیمچه هستند. این غذا دستورالعمل راحتی هم دارد و انتخاب مناسبی برای وقت‌هایی است که آدم دوست دارد در یک وقت کم یک غذای خوشمزه درست و نوش جان کند.

اشکنه قوروت

اسنپ فود4

اشکنه هم یکی از نام‌های آشنا برای همه‌ی ایرانی‌هاست. این غذا که در اصل مشهدی است با کشک ساییده درست می‌شود و منبع کلسیم است. اشکنه در بین غذاهای مشهدی، تنها غذایی است که دو اسم عجیب و غریب دارد، بعضی‌ها به آن کله‌جوش هم می‌گویند.

بهترین رستوران های مشهد

رستوران‌ها همیشه بهترین مکان برای گذراندن وقت، آشنا شدن با فرهنگ یک مقصد گردشگری، یا دور همی‌های خانوادگی و دوستانه است. رستوران های مشهد آن‌قدر متعدد و متنوع هستند که هیچ سلیقه‌ای را بی‌پاسخ نمی‌گذارند. اگر مشهدی هستید یا حتی مسافرید اما حال و حوصله‌ی رفتن به رستوران را ندارید، باز هم جای نگرانی نیست سفارش آنلاین غذا در مشهد نیز لیست کاملی از بهترین رستوران های مشهد و بهترین غذاها را پیش رویتان می‌گذارد.

با توجه به بزرگ بودن مشهد، و زیاد بودن گزینه‌ها، اگر یک مسافر باشید انتخاب رستوران مناسب قدری سخت خواهد بود. راه‌های زیادی برای پیدا کردن بهترین رستوران‌ها وجود دارد، گوگل مپ، وب‌سایت فوراسکوئر و وب‌سایت‌های ایرانی مشابه، اطلاعاتی جامعی را به کمک نظرات کاربران در مورد رستوران های مشهد گردآوری کرده‌اند. اما اگر دنبال یک لیست جمع و جور و حرفه‌ای می‌گردید، در ادامه یک فهرست کاربردی برایتان آماده کرده‌ایم تا پاسخ سؤال در مشهد به کدام رستوران ها سر بزنیم؟ را همین‌جا بگیرید.

رستوران پسران کریم، لذت خوردن چلو ماهیچه

این رستوران از شناخته‌شده‌ترین رستوران های مشهد است. فضای زیبای این رستوران در کنار غذاهای عالی و سرویس‌دهی باکیفیت، به شهرت رستوران پسران کریم کمک کرده است. قیمت متناسب با کیفیت و محیط دنج و خانوادگی آن تقریبا تمام مشتریان را راضی کرده است.

اکثر مشهدی‌ها و مسافران مشهد رستوران پسران کریم را یکی از بهترین رستوران های مشهد می‌دانند و چلو ماهیچه‌ی آن را نیز به عنوان برترین گزینه‌ی موجود در این رستوران می‌دانند.

رستوران پسران کریم سه شعبه در شهر مشهد دارد. بلوار سجاد، بلوار خیام شمالی و خیابان دانشگاه جاهایی هستند که می‌توانید شعب مختلف این رستوران را در مشهد پیدا کنید.

رستوران معین درباری، یک منوی ایرانی

معین درباری یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران های مشهد است. منوی این رستوران شامل غذاهای ایرانی است. چلوکباب برگ ممتاز، چلوکباب سلطانی، چلوکباب بختیاری، باقلا پلو با گوشت، چلو جوجه کباب، سبزی پلو با ماهی و ... محبوب‌ترین غذاهای این رستوران هستند. معین درباری قیمت‌های مناسبی نیز دارد و با توجه به کیفیت غذاها شما را راضی خواهد کرد.

رستوران معین درباری در خیابان پاسداران مشهد، بین پاسداران دو و چهار واقع شده است.

رستوران ارم شاندیز، اصیل و لوکس

رستوران ارم شاندیز با سه بخش رستوران سنتی، رستوران فضای باز و سالن وی آی پی یکی از پرطرفدارترین رستوران های مشهد است. لبنیات اختصاصی، فضای لوکس و دیزاین جذاب از جمله ویژگی‌های این رستوران هستند.

در سفر به مشهد، برای نوش جان کردن یک وعده‌ی به یادماندنی، رستوران ارم شاندیز مشهد را در شاندیز، نرسیده به میدان دوم پیدا کنید.

چلوکبابی امید، از قدیم‎‌الایام

اگر به دنبال یک رستوران نوستالژیک هستید، چلوکبابی امید انتخاب مناسبی خواهد بود. این رستوران که نزدیک به صد سال قدمت دارد و در خیابان امام خمینی مشهد واقع شده است یکی از قدیمی‌ترین رستوران های مشهد است. چلوکبابی امید به شهادت بیش از نود درصد از مشتریان، بهترین کباب کوبیده‌های مشهد را دارد.

رستوران راستگو، میعادگاه عاشقان کباب

رستوران راستگو برای خود مشهدی‌ها هم بهترین رستوران برای خوردن کباب، مخصوصاً شیشلیک و فیله است. اگر دنبال بهترین شیشلیک در مشهد می‌گشتید، به جای دور زدن در رستوران های مشهد یک راست به رستوران راستگو بروید. مطمئن باشید شیشلیک‌های رستوران راستگو هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند، فقط اگر گیاهخوار هستید دور این رستوران خط بکشید، چرا که گزینه‌ای برای شما ندارد از اساس برای عاشقان کباب ساخته شده است.

رستوران راستگو را می‌توانید در وکیل‌آباد مشهد، بین وکیل‌آباد 23 و 25 پیدا کنید. این رستوران پارکینگ ندارد و با توجه به پرطرفدار بودن اطراف آن معمولاً شلوغ است، پس اگر با ماشین به آنجا رفتید، قبل از آنکه خیلی نزدیک شوید ماشینتان را پارک کنید و باقی مسیر را تا رستوران راستگو قدم بزنید.

لیست کوچک و حرفه‌ای ما همین‌جا تمام می‌شود، اما شما می‌توانید آن را ادامه دهید. چه گزینه‌های دیگری می‌شناسید؟ دیگر رستوران های مشهد را همین‌جا معرفی کنید و با ارسال آن برای دوستانتان برای هم یک لیست خصوصی‌تر بسازید. راستی پیشنهادهایتان را برای خوردن غذاهای مشهدی نیز با ما به اشتراک بگذارید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.