نمایشگاه های دبی برای مدیران کسب و کار

هرچند که بیشترین تغییرات به شهر زیبای دبی اختصاص داشته‌ است. دبی در طول سال علاوه بر خیل زیاد گردشگرانی که از گوشه‌وکنار دنیا خود را به این قطب توریستی دنیا می‌رسانند، پذیرای مدیران و کارآفرینان متعددی است که در نمایشگاه‌های مختلف آن حضور پیدا می‌کنند. در زمان برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، تورهای مختلفی از طرف آژانس‌های مسافرتی کشور ارائه می‌شود که شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به کجارو، اطلاعات بیشتری از تورهای دبی به دست آورند. در ادامه به تعدادی از این نمایشگاه‌ها اشاره خواهیم کرد.

نمایشگاه جیتکس (GITEX) از معروف‌ترین نمایشگاه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در سراسر خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا به شمار می‌رود که از سال ۱۹۸۱ تاکنون، هر سال در شهر دبی برگزار می‌شود. از آنجا که نمایشگاه مذکور، شناسایی تازه‌ترین تحولات جهانی در این صنعت را در دستور کار خود دارد، برترین تولیدکنندگان فناوری جهان و منطقه در آن شرکت می‌کنند. مدیران کسب‌وکار می‌توانند به راحتی با تور دبی خود را به این نمایشگاه برسانند، به‌خصوص که فرصت مناسبی برای توسعه‌ی کسب‌وکار، خرید و سفارش و اخذ نمایندگی محصولات و همچنین ملاقات نزدیک با تأمین‌کنندگان فراهم می‌شود. نمایشگاه جیتکس ۱۳۹۹ از  پنج الی ۹ مهر (۲۷ سپتامبر تا اول اکتبر) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان حضور در نمایشگاه می‌توانند برای اطلاع از نرخ تور دبی از کجارو کمک بگیرند و ضمن مشاهده‌ی انواع تور دبی، مناسب‌ترین و ارزان‌ترین تور را انتخاب کنند.

کجارو1

یکی دیگر از نمایشگاه‌های دبی را می‌توان فستیوال قهوه و چای دبی (Dubai International Coffee & Tea Festival) دانست که در ماه دسامبر (آذر) برگزار می‌شود. در این نمایشگاه هرآنچه که به چای، قهوه، محصولات کافئین‌دار، خدمات و تجهیزات آن مربوط می‌شود، درمعرض نمایش قرار می‌گیرد  که برای بسیاری از علاقه‌مندان به چای و قهوه و تجار این کسب‌وکار جذاب و دیدنی است، به‌خصوص که این تجار و کارشناسان قهوه و چای می‌توانند ضمن تبلیغ محصولات‌شان، محصولات جدید خود را به نمایش بگذارند و با دیگران ارتباط تجاری برقرار کنند. طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات مربوط به حوزه‌ی نوشیدنی و قهوه در این نمایشگاه عرضه می‌شود که از آن جمله می‌توان به وسایل اسپرسو و دم‌کردن قهوه، محصولات نان و شیرینی، لوازم آشپزخانه و ذخیره‌سازی، لوازم دکوراسیون داخل کافه و... اشاره کرد.

نمایشگاه گلفود دبی (Gulfood)، بزرگ‌ترین رویداد تجاری در حوزه‌ی خوراکی و مهمانداری به حساب می‌آید که از ۲۷ بهمن تا یک اسفند ۱۳۹۸(۱۶ تا ۲۰ فوریه) در شهر دبی برگزار می‌شود. این نمایشگاه به نمایش و عرضه‌ی محصولات غذایی از سراسر دنیا اختصاص دارد و علاوه بر این، محصولات و نوآوری‌های مرتبط با انواع نوشیدنی‌ها، هتلداری، رستوران و کافه نیز عرضه می‌شود. برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها و سخنرانی بزرگان صنعت مواد غذایی نیز دیگر بخش‌های این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد. مکان برگزاری نمایشگاه گلفود دبی در ساختمان مرکز تجارت جهانی دبی است و تولیدکنندگان موادغذایی، صادرکنندگان و واردکنندگان موادغذایی، افراد فعال در رستوران‌داری و آشپزخانه‌ها و... می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند و برای اینکه بازدیدی بی‌دغدغه از این نمایشگاه داشته باشند، می‌توانند از فهرست متنوع تور دبی در کجارو استفاده کنند که متناسب با هر بودجه‌ای، تورهای مختلفی را ارائه کرده است.

نمایشگاه هنر دبی (Art Dubai)، یک رویداد هنری بین‌المللی به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر به صحنه‌ی گردهمایی هنرهای معاصر منطقه تبدیل شده است. در این نمایشگاه، علاوه بر سالن‌های گالری، برنامه‌های متنوعی از جمله فیلم و برنامه‌های رادیویی، برنامه‌هایی مختص هنرمندان و موزه‌داران، برنامه‌های آموزشی برای کودکان و... تدارک دیده شده است. گروه‌های مختلفی از هنرمندان، موزه‌داران، موسیقیدان‌ها، متفکران و نویسندگان در این نمایشگاه گرد هم می‌آیند؛ این گردهمایی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کنفرانس‌های هنر در خاورمیانه و همین‌طور آسیا محسوب می‌شود که در سال ۱۳۹۹، از پنج الی هشت فروردین (۲۵ تا ۲۸ مارس) برگزار خواهد شد.

نمایشگاه تجهیزات پزشکی (Arab Health) از هفت تا ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ (۲۷ تا ۳۰ ژانویه) به میزبانی دبی برگزار می‌شود که دومین نمایشگاه بزرگ پزشکی در جهان و بزرگ‌ترین نمایشگاه پزشکی در خاورمیانه به شمار می‌رود. در این رویداد چهار روزه ضمن ارائه‌ی طیف وسیعی از محصولات و خدمات پزشکی، فرصت مناسبی برای پیشگامان صنعت جهانی تجهیزات پزشکی به وجود می‌آورد تا با یکدیگر ملاقات داشته باشند. در واقع کجارو که فهرست متنوعی از تور داخلی و خارجی را در اختیار گردشگران قرار داده، امکان حضور در این دست از نمایشگاه‌ها را برای علاقه‌مندان و متخصصان تسهیل کرده است، به‌خصوص که می‌توانند با انتخاب ارزان‌ترین تور دبی، با خیالی آسوده سفر کنند. علاوه بر تولیدکننده‌ها و توزیع‌کننده‌های تجهیزات پزشکی، شرکت‌های خدماتی مرتبط نیز می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند و تجهیزات پزشکی، فناوری‌های فیزیوتراپی و ارتوپدی، تجهیزات آزمایشگاهی، کالاهای بیمارستانی، تجهیزات تشخیص طبی، خدمات مشاوره‌ای در مراقبت‌های بهداشت، رادیولوژی و... را به نمایش بگذارند.

فشن فوروارد دبی (FFWD)، یکی دیگر از نمایشگاه‌های مطرح دبی محسوب می‌شود که از ۱۵ الی ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ (۴ تا ۵ فوریه) برگزار خواهد شد. نمایش‌های کت واک، نمایش محصولاتی از بهترین طراحان لباس و لوازم جانبی منطقه‌ی خاورمیانه از جمله بخش‌های این نمایشگاه هستند. شرکت در این رویداد فقط از طریق دعوت امکان‌پذیر است و سایر علاقه‌مندان در ازای پرداخت هزینه می‌توانند در آن شرکت کنند. شرکت در نمایش‌های کت واک فقط در صورت جای خالی امکان دارد و باید از قبل برای رزرو آن اقدام کرد.

نمایشگاه و کنفرانس جهانی پوست و لیزر دبی (Dubai Derma)، سالانه در مرکز همایش‌ها و کنفرانس‌های دبی برگزار می‌شود. دندانپزشکان زیبایی، تکنسین‌های لیزر پوست، متخصصان آرایش و زیبایی، صاحبان و مدیران مراکز اسپا و زیبایی، جراحان پلاستیک، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان در زمینه‌ی پوست، مراقبت از پوست و لیزر در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و ضمن آشنایی با بهترین شیوه‌های پزشکی پوست، می‌توانند از آخرین فناوری‌های مراقبت از پوست نیز آگاه شوند که از طریق نمایشگاه‌ها، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی ارائه می‌شود. زمان برگزاری این نمایشگاه جامع و فوق تخصصی در سال ۱۳۹۸ از ۲۶ تا ۲۸ اسفند (۱۶ تا ۱۸ مارس) است که در فضایی به بزرگی حدود ٨٠٠٠ متر مربع برپا می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها، بیش از ۳۷۵ شرکت و ٧٠٠ برند مهم در آن شرکت خواهند کرد.

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی (Expo 2020) از ۲۹ مهر ۱۳۹۹ (۲۰ اکتبر ۲۰۲۰) آغاز می‌شود و ۶ ماه به طول می‌انجامد و سرانجام در ۲۱ فروردین ۱۴۰۰(۱۰ آوریل ۲۰۲۱) به کار خود پایان می‌دهد. با توجه به اینکه آژانس‌های مسافرتی همکار کجارو در زمینه‌ی ارائه‌ی تور داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند، پس علاقه‌مندان می‌توانند در بازه‌ی زمانی ۶ ماهه‌ی برگزاری نمایشگاه، از فرصت استفاده کرده و با انتخاب ارزان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین تور دبی، سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنند، به‌خصوص که با مقایسه‌ی نرخ تور دبی در کجارو می‌توانند متناسب با بودجه‌ی خود، تور دلخواه‌شان را انتخاب کنند. این نمایشگاه هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود و به عرضه‌ی دستاوردها و پیشرفت‌های کشورهای جهان اختصاص دارد و به‌حدی حائز اهمیت است که پس از جام جهانی و المپیک، به‌عنوان سومین رویداد مهم جهانی به شمار می‌رود. پیش‌بینی می‌شود که این نمایشگاه جهانی، بستری برای مطرح‌کردن ایده‌های خلاقانه باشد؛ به‌ویژه که بسیاری از دستاوردهای بشر نظیر اولین ماشین تایپ، تلویزیون و... در این نمایشگاه‌ها به دنیا معرفی شده است.

نمایشگاه آرایشی دبی (GCC) طی دو روز و  از ۲۷ الی ۲۸ بهمن ۱۳۹۸(۱۶ تا ۱۷ فوریه) برگزار می‌شود. عده‌ی زیادی از فعالان این صنعت با حضور در نمایشگاه سعی می‌کنند، بهترین محصولات و خدمات خود نظیر محصولات آرایشی و زیبایی و لوازم جانبی مد و خدمات ناخن و مو را به نمایش بگذارند. این نمایشگاه با حضور ۲۰۰ برند برگزار می‌شود و اغلب بیش از سه هزار بازدیدکننده دارد. کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز به‌منظور ارتقای مهارت‌ها و آگاهی‌ها در نظر گرفته شده است. آرایشگران، تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم آرایشی، صادرکنندگان و واردکنندگان و همین‌طور سالن‌داران و فعالان حوزه‌ی زیبایی از جمله‌ی بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان نمایشگاه آرایشی دبی هستند. توسعه‌ی کسب‌وکار، یافتن بازارهای جدید و ارائه‌ی آموزش‌های مختلف به علاقه‌مندان را می‌توان از اهداف این نمایشگاه برشمرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.