آیا تورهای نوروز امسال افزایش قیمت خواهند داشت؟

 بسیاری سفرهای داخلی را انتخاب می کنند و بسیاری دیگر سفرهای خارجی را مد نظر دارند اما به هر حال هر دو مقصد ترافیک زیادی دارد. این مهم ترین دلیل برای برنامه ریزی های زودتر است. در واقع هجوم زیاد مردم برای سفر نوروزی باعث می شود بلیط وسایل حمل و نقل از هواپیما گرفته تا قطار و اتوبوس زودتر از تصورتان پر شود و از طرفی عده ای نیز متاسفانه از این فرصت سو استفاده می کنند و قیمت ها را افزایش می دهند.

البته بخشی از افزایش نرخ تورهای نوروزی که به مواردی مانند نرخ دلار بستگی دارد کاملا اجتناب ناپذیر است اما بخش دیگر تنها سودجویی عده ای در این بازار شلوغ است. به همین دلیل منطقی ترین راه برنامه ریزی از روزها قبل و حتی ماه ها زودتر از تعغطیلات نوروز است. از طرفی انتخاب یک آژانس معتبر این اطمینان را می دهد که هزینه اضافه ای پرداخت نخواهید کرد و همه چیز طبق تعرفه پیش می رود. یکی از آژانس های معتبر در زمینه گردشگری آژانس معراج گشت است که نه تنها امسال بلکه سالیان سال است در زمینه اجرای تورهای نوروزی فعالیت دارد. در سایت mgairan.com به راحتی می توانید تمام تورهای عید و همین طور جزئیاتشان را ببینید و با دیگر آژانس ها مقایسه کنید.

معراج گشت1

چرا ترکیه؟

بسیاری افراد برای سفرهای خارجی خود ترکیه را انتخاب می کنند و در این روزهای سال ترکیه از جمله مقصد های پرتوریست ایرانی ها به شمار می رود اما علت این موضوع چه می تواند باشد؟ اولین دلیل برای این استقبال گسترده از سفر به ترکیه بحث هزینه های آن است. به هر حال بودجه اغلب خانواده ها خیلی زیاد نیست و همه دوست دارند با هزینه ای معقول سفرشان را مدیریت کنند. از این جهت ترکیه در بین بسیاری از کشورهای هم سطح خودش نرخ بهتری دارد.

قیمت تورها بسته به خدمات و امکاناتی که ارائه می دهند، متفاوت است و اما به طور معمول تور ترکیه  نوروز ۹۹ شروع قیمت از ۴.۵۰۰.۰۰۰ تومان دارد و با افزایش ویژگی های خاص این نرخ افزایش پیدا می کند؛ البته این دلیل نمی شود که فکر کنید ب این رنج قیمت سفر بدی پیش رو خواهید داشت بلکه مثلا هتل شما به جای پنج ستاره ممکن است چهار یا سه ستاره باشد. موضوع دیگری که در باعث می شود سفر به ترکیه محبوبیت زیادی داشته باشد نزدیکی جغرافیایی و همین طور شباهت های فرهنگی است.

به هر حال هر کس برای سفر الویت هایی دارد و از آنجایی که اغلب خانواده می خواهند از تعطیلات نهایت استفاده را ببرند؛ سفرهای نزدیک را انتخاب می کنند. با هواپیما مدت سفر 2 الی 3 ساعت است که خیلی زیاد نیست. از طرفی از آنجایی که با ترکیه مرز مشترک داریم سفر زمینی با ماشین شخصی و قطار نیز امکان پذیر است. همین موضوع می تواند سفر را از نظر مخارج آسان تر کند.

معراج گشت2

سفر به شهر وان در ترکیه

همه می دانیم که ترکیه شهرهای دیدنی زیادی دارد و تقریبا جز معدود کشورهای نزدیک و ارزان است که شهرهای توریستی متنوعی دارد و هر نوع سلیقه ای راضی  می کند. استانبول، آنکارا، آنتالیا، مارماریس، کوش آداسی، بدروم، کاپادوکیا و ... همه از شهرها و مناطق دیدنی ترکیه اند که تقریبا در تمام فصول سال پذیرای گردشگران از سراسر دنیا هستند.

در این بین شاید نام شهر وان به اندازه شهرهای معروف ترکیه شنیده نشده باشد اما این شهر برای گردشگران ایرانی یکی از بهترین مقاصد توریستی است. سفر به وان به صورت زمینی انجام می شود و هزینه های خیلی پایین تری دارد. هم برای سفر به وان می توانید از قطار استفاده کنید و هم از اتوبوس البته بیشتر سفرهای زمینی به وان با اتوبوس انجام می شود و علت آن هم مدت سفر است. سفر با قطار دو روز طول می کشد اما اتوبوس چون توقف های کمتری دارد 11، 12 ساعته به وان می رسد؛ البته این زمان از تهران است و شهرهای شمال غربی ایران چون فاصله کمتری دارند قطعا زمان کمتری نیز در راه هستند و دقیقا به همین دلیل سفر زمینی به وان در عید افزایش چشم گیری می یابد.

معراج گشت3

دیدنی ها و جاذبه های وان

شهر وان به اندازه شهرهای دیگر ترکیه شهرت ندارد و خب طبیعتا این به دلیل کوچک تر بودن شهر و همین طور جاذبه ها و امکانات کمتر است. خب در این جا اولین سوال این است که شهر وان چه چیزی برای عرضه به گردشگر دارد؟ باید بگویم وقتی می گوییم جاذبه ها و امکانات کمتر آن را با شهری مثا استانبول مقایسه می کنیم وگرنه این شهر هم دیدنی ها و جاذبه هایی که دارد که م تواند سفر بسیار خوبی را برایتان رقم بزند و از نظر امکانات شاید تعداد هتل های 5 ستاره شهر زیاد نباشد اما برخی برخی از بهترین هتل های 5 ستاره دنیا مانند Double Tree by Hilton در این شهر وجود دارند.

از طرفی جاذبه های دیدنی و طبیعی شهر هم کم نیستند و به راحتی در سفری چند روزه تمام وقت شما را پر می کنند؛ دریاچه وان، موزه وان، قلعه وان، کلیسای هولی کراس، قلعه هوساپ و ... از مهم ترین این جاذبه ها هستند. یکی دیگر از مواردی که شهر وان را برای گردشگران جذاب می کند پاساژ ها و بازار های خرید است. قطعا در هر سفری خرید کردن یکی از جذابیت های اصلی سفر است و تمام گردشگران بخشی از زمان خود را به آن اختصاص می دهند.

معراج گشت4

از این جهت وان موقعیت های خوبی دارد و به طوری که بسیاری از مردم تنها برای خرید در زمان های مختلف به این شهر سفر می کنند. در نهایت باید اضافه اضافه کنم شاید شهر وان به اندازه خیلی از شهرهای ترکیه سر زبان ها نیوفتاده است اما سفر به آن می تواند تجربه ای خاطره انگیز از دنیایی جدید باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.