کسب و کار آنلاین؛ رونق اقتصاد

در دهه‌های گذشته ایجاد یک فضای کسب و کار آنلاین دور از دسترس و بعضا محال به نظر می‌رسید. اما اکنون با گسترش فضای وب، شیوه‌های دسترسی آسان به اینترنت و افزایش چشمگیر استفاده از اینترنت به وسیله کاربران، این امر آسان‌تر از هر زمان دیگری امکان پذیر است.

در واقع راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی به قدری ساده است که بدون هیچ تخصصی می‌توانید فروشگاه خود را آنلاین کنید. برای این منظور تنها کاری که باید انجام دهید، آگاهی از نحوه ساخت وب‌سایت اختصاصی خودتان است، که ما قصد داریم آن را به شما آموزش دهیم.

ثبت دامنه و خرید هاست از آذرآنلاین؛ تمام چیزی که باید بدانید

ابتدا باید با دو اصطلاح تخصصی آشنا شوید: دامنه و هاست (میزبان). دامنه نامی است که سایت شما به وسیله نام در فضای اینترنت قابل دسترسی خواهد بود. به عبارت دیگر دامنه همان آدرس اینترنتی فروشگاه شما است و از دو بخش تشکیل شده است: نام و پسوند.

ابتدا باید پسوند سایت خود را مشخص کنید. پسوندها طیف‌ گسترده‌ای دارند که شما برحسب نیاز خود می‌توانید آنها را خریداری کنید. .com، .ir، .org، .edu و ... معروف‌ترین پسوندهایی هستند که شما می‌توانید خریداری کنید. شما می‌توانید پسوندها را برحسب نیاز خود از سایت آذر آنلاین خریداری کنید که پوشش دهنده طیف وسیعی از سلیقه‌ها می‌باشد.

نام سایت

بعد از خریداری پسوند مورد نظر خود، نوبت به انتخاب نام سایت می‌رسد. نام سایت را از نام فروشگاه خود انتخاب کنید. در انتخاب نام فروشگاه، توجه داشته باشید که باید نامی را برگزینید که در ذهن‌ها باقی بماند تا بتوانند به راحتی آدرس اینترنتی شما را یادآوری کنند. همچنین نام انتخابی نباید تکراری باشد. تعداد کاراکترهای نام سایت شما می‌توانند بین ۳ تا ۶۴ باشند.

هاست یا میزبان وب چیست؟

بعد از ثبت دامنه در آذرآنلاین، باید نسبت به خرید هاست از آذرآنلاین اقدام نمایید. هاست در واقع فضایی در اینترنت است که سایت شما بر روی آن بارگذاری می‌شود. اطلاعاتی که بر روی هاست بارگذاری می‌شوند می‌توانند صفحات وب، عکس‌ها، فایل‌های CSS، جاوا اسکریپت یا هر نوع فایل دیگری باشند. اطلاعاتی که در سایت خود قرار می‌دهید با توجه به قدرت سرور می‌توانند با سرعت متفاوت در سراسر دنیا پراکنده شوند. سرورهای مورد نیاز نیز دو نوع دارند: سرورهای مجازی و اختصاصی.

سرور مجازی در آذرآنلاین

توصیه می‌شود ابتدا سرور مجازی آذرآنلاین را خریداری نمایید و در صورت لزوم آن را به سرور اختصاصی تغییر دهید. سرور اختصاصی همان طور که از نامش پیداست، مخصوص خودتان است و هزینه بیشتری نیز دارد. تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی مانند تفاوت بین مترو و اتومبیل شخصی است. شما در اتومبیل شخصی‌تان امکانات بیشتری خواهید داشت ولی هزینه تردد به وسیله مترو به مراتب کمتر است.

ارتباط بین هاست و دامنه نیز به وسیله نیم‌سرورهای موجود بر روی دامنه برقرار می‌شود. قیمت هاست‌ها نیز متفاوت هستند، اما توصیه می‌شود در ابتدای راه‌اندازی سایت خود، هاست ارزان‌تر خریداری کنید. زیرا در سایت آذر آنلاین قابلیت تعویض و ارتقاء وجود دارد.

طراحی سایت؛ نکاتی پایانی

با طی کردن این مراحل شما می‌توانید اطلاعات فروشگاه خود را بر روی سایت خود قرار دهید و کاربران وب می‌توانند از کالا و خدمات شما دیدن کرده و در صورت نیاز خریداری کنند. تنها مطلبی که باقی می‌ماند این است که شما باید به خوبی برای وب‌سایت خود تبلیغات انجام دهید و به مرور آن را به‌روز رسانی کنید تا از دیگر رقیبان خود عقب نمانید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.