بهمن امسال، سال نو چینی ها را در چین جشن بگیرید!

 اگر در آینده مسافر چین هستید و یا این که دوست دارید تا سال نو چینی ۲۰۲۰ را در این کشور باشید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. همچنین برای رزرو سفر رویایی تور چین همین حالا اینجا را کلیک کنید.

درباره ی سال نو چینی 2020 چه می دانید؟

سال نو چینی (Chinese New Year)، مهم ترین فستیوال این کشور است که نه تنها برای چینی ها مهم و قابل توجه است بلکه برای گردشگران خارجی که به این کشور سفر می کنند هم رویدادی جالب توجه است. نام دیگر سال نوی چینی ها، جشنواره بهاری (Spring Festival) است. این عید، بیش از ۴ هزار سال است که جشن گرفته می شود. در آستانه ی سال نو چینی ها با برپا کردن جشن ها و مراسم های سنتی و همچنین برپایی فستیوال و نمایش های مختلف، شروع سال جدید خود را جشن می گیرند.

سال نو چینی امسال، در روز شنبه 25 ژانویه تحویل می شود که این روز طبق تقویم جلالی برابر با 5 بهمن است. جالب است بدانید که در سال 2019، سال جدید چینی ها برابر با ۵ فوریه که در تقویم جلالی برابر 16 بهمن 1397 است، بوده. در کل سال نو چینی هر سال بین ۲۱ ژانویه تا ۱۰ فوریه (1 تا 21 بهمن) متغیر است. از آن جایی که سال نو چینی ها بر اساس گردش ماه و بر اساس تابستان تعیین می شود و بر اساس سال میلادی نیست، بنابراین تابع تاریخ ثابت و مشخصی نیست و هر سال تغییر می کند. جشن سال نو چینی ها امسال تا جشن فانوس ها ادامه دارد.

بر اساس اعتقاد چینی ها، فانوس ها راه را برای سال جدید روشن می نمایند. این جشن در روز اولی که ماه در آسمان نمایان می شود آغاز شده و به مدت 15 یا 16 روز ادامه پیدا می کند و در این مدت ماه کامل شود. هزاران سال پیش کشاورزان چینی تعطیلات خود را هم زمان با این جشن آغاز کرده و به اعتقادشان این مراسم نشان دهنده ی آخر زمستان و آغاز بهار بوده است. هرکدام از روزهای جشن سال نو چینی مخصوص به آیین و مراسم خاصی است. به طور مثال یک روز به بازدید از خانواده و یک روز دیگر به خوردن غذایی خاص، اختصاص پیدا می کند.

الی گشت2

یکی از رسوم جالب چینی ها در آستانه ی سال جدیدشان این است که بر اساس اصول طالع بینی سنتی و خاصشان، نام یک حیوان را به آن سال اطلاق می کنند. در واقع نام هرسال بر اساس طالع بینی چینی از بین 12 حیوان انتخاب می شود. بر اساس این طالع بینی، امسال سال موش آهنی است و عنصرش به فلز آسترال باز می گردد. بر اساس طالع بینی چینی، سال موش سالی پر از خوش شانسی، ثروت، قدرت و عشق است.

جشن سال نو چینی در کشورهای دیگر همچون هنگ کنگ، تایوان، کره شمالی، کره جنوبی، مغولستان، نپال، ویتنام، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین، بوتان و تایلند نیز برگزار می شود. البته این جشن در هر شهری در این کره ی خاکی که سال نو چینی داشته باشد، برگزار می شود. جشن سال نوی چینی ها در شهر لندن یکی از باشکوه ترین جشن های سال نوی چینی است که در خارج از خاک چین و در کشوری اروپایی برگزار می شود. سالانه گردشگران زیادی برای شرکت در این مراسم به چین می آیند و از این رو چین در آستانه ی سال جدیدش، یکی از شلوغ ترین و البته هیجان انگیز ترین مقاصد سفر می شود.

اگر دوست دارید در این مراسم و یا حتی جشن های بعد از آن شرکت کنید، برای رزرو بلیط هواپیما چین به الی گشت مراجعه نمایید:

https://www.eligasht.com/ticket/بلیط-هواپیما-پکن/

آداب و رسوم سال نو چینی

در آستانه سال نو چینی، مردم چین همچون ما ایرانی ها منزل خود را تمیز می کنند و کاملا خودشان را برای شروع سال جدید آماده می کنند. آن ها هدیه هایی را برای عزیزان خود آماده کرده و برایشان در پاکت قرمز می گذارند. البته این رنگ قرمز تنها مختص به پاکت های هدیه ی آن ها نمی شود بلکه تمامی شهرهای چین با استفاده از چراغ های فانوسی، وسایل تزئین و آذین بندی و عروسک های اژدها به رنگ قرمز در می آیند. چینی ها رسم دارند تا در هنگام تحویل سال در کنار هم جمع شوند و غذاهای چینی مخصوص این شب را همچون برنج ژلاتینی، پیراشکی دامپلینگ و ماهی بخارپز که نمادی از ثروت و برکت است در کنار هم میل نمایند.

الی گشت1

در شب سال نو چینی مردم گل ارکیده می خرند و در فستیوال های نمایشی خیابانی و مراسم های آتش بازی شرکت می کنند. یکی از پر طرفدارترین بخش های پایکوبی چینی ها به مناسبت سال نو، نمایش اژدهاست. آن ها معتقدند که اژدها برای آن ها خوش یمنی می آورد. همچنین از آنجایی که چینی ها معتقدند که صحبت از سال گذشته برای آن ها بد یمنی می آورد، به هیچ عنوان در سال جدید از وقایع سال گذشته صحبت نمی کنند. جالب است بدانید که بسته به اعتقاد قدیمی چینی ها، روز دوم سال جدید، روز تولد سگ هاست و به همین خاطر آن ها در این روز بسیار متفاوت تر از هر زمانی با سگ ها برخورد می کنند. ما در این مطلب برای شما همه چیز را درباره ی سال نو چینی ها بیان کردیم. اگر مسافر چین هستید و یا در زمان تحویل سال چینی در این کشور حضور دارید، اوقات خوب و خوشی را برایتان آرزو می کنیم. فراموش نکنید برای دریافت اطلاعات کامل هتل های چین اینجا را کلیک کنید.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت

تلفن: ۰۲۱۸۵۴۰

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.