بازار خراب نیست، تکنیک‌های بازاریابی نوین نیاز است!

فرض کنید تجارت خاصی در سال ۲۰۱۹ در میان رقبا به عنوان موفق‌ترین تجارت شناخته شده است. آیا می‌توان پیش‌بینی کرد که تا ده سال آینده نیز وضعیت به همین منوال باقی خواهد ماند؟ قطعا پاسخ منفی است! شرکت نوکیا را در نظر بگیرید. بله همان غول تکنولوژی فنلاندی که ۱۴ سال، مقام بزرگترین تولید کننده‌ تلفن همراه در جهان از آن او بود. اما سال ۲۰۱۲ همزمان با ظهور امپراطوری سامسونگ، نوکیا جایگاهش را به رقیب جاه‌طلب آسیایی‌ خود واگذار کرد. نوکیا زمانی سقوط کرد که از نظر مالی و اعتباری با هیچ مشکلی مواجه نبود؛ حتی از لحاظ طراحی و سخت‌افزار هم ضعفی نداشت. پس واقعا چه بر سر نوکیا آمد؟ بزرگترین اشتباه این شرکت معتبر و صاحب نام، تنها یک چیز بود؛ بی‌ میلی به اعمال تغییرات بزرگ! 

بازار کار امروز بسیار بی رحم است. بازاری که در آن به قول معروف برادر به برادر رحم نمی‌کند. به یاد داشته باشید که رقبا برای جذب مشتریان، همین اطراف در کمین شما نشسته‌اند. پس دائما به دنبال یادگیری شیوه‌های جدید و ایجاد تغییرات مثبت در سیاست‌های بازاریابی خود باشید. قطعا استفاده از اصول بازاریابی نوین در این مسیر یاری‌گر شما خواهند بود.

جهت یادگیری روش‌های بازاریابی نوین هزینه کنید!

کسب اطلاعات ارزشمند در زمینه‌ بازاریابی نوین برای آنکه در آینده به عنوان یک مدیر بازاریابی موفق در این موقعیت شغلی مشغول فعالیت شوید، بسیار حائز اهمیت است. اولین مرجعی که به ذهن هر کسی میرسد، گذراندن تحصیلات آکادمیک در دانشگاه‌ و کالج است. اما آیا واقعا این مراکز آموزشی هر آنچه که باید را به شما می‌آموزند؟ اکثر دانشگاه‌ها اطلاعاتی را که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند، راجع به مباحث روز دنیا نیست. اما حتی اگر بهترین کالج‌های معتبر دنیا در این زمینه را هم در نظر بگیریم، شهریه‌ای که سالانه باید پرداخت کنیم بسیار بالاست. این مبلغ چیزی در حدود ۱۲ هزار تا ۴۰ هزار دلار در سال برآورد شده است. درست است که در ابتدای همین بخش به این موضوع اشاره کردیم که کسب دانش مستلزم صرف هزینه است. اما مهم‌تر آن است که بدانید این بها را چطور و چگونه پرداخت کنید.

در اینکه اطلاعات آموزشی کسب شده از معتبرترین دانشگاه‌های جهان بسیار ناب و مفید هستند، شکی نیست. اما این معلومات، برای به کار بستن در بازار کار کاربردی نیستند. اگر به دنبال یادگیری اصول بازاریابی نوین هستید، بهترین کار استفاده از تجارب افرادی است که در حال انجام آن هستند. اشخاص بزرگ و موفقی  وجود دارند که در این زمینه مشغول فعالیت هستند. برای آنکه در بازاریابی به مدارج عالی دست یابید، پیش از آنکه به سراغ تحصیلات علمی بروید با سرگذشت افراد بزرگ و موفق در این عرصه آشنا شوید. در این صورت می‌دانید که قرار است برای یادگیری چه چیزی پول خرج کنید. در نهایت، از شرکت در دوره‌ها و سمینارهای تضمینی که مختص تعلیم شیوه‌های نوین بازاریابی هستند، غافل نشوید.

با کوله‌باری از آگاهی و تجربه وارد بازار کار شوید!

برای اینکه بتوانید موقعیت شغلی آگهی استخدام مدیر بازاریابی یا کارشناس بازاریابی در شرکت‌های معتبر را به دست آورید، باید مهارت و توانایی خود در این زمینه را تقویت کنید. برای کسب مهارت دو راه پیش رو دارید. اولین راه این است که استوارانه در این مسیر گام برداشته و به تجاربی دست یابید. اما برای کامیابی در این روش نیازمند آزمون و خطاهای بسیاری هستید. امتحان کردن تمام روش‌ها برای خبره شدن در امر بازاریابی و مارکتینگ، ریسک بزرگی است. در چنین حالتی قطعا زمان و پول زیادی را از دست خواهید داد. راه دومی که می‌توانید انتخاب کنید، مشاوره گرفتن از افراد پیشتاز در حوزه‌ی بازاریابی نوین است. با این کار زودتر به مقصد و رویایی که در سر دارید خواهید رسید.

سایت‌های آنلاین داخلی و خارجی بسیاری وجود دارند که علاوه بر مقالات علمی، وبینارهای آموزشی بسیاری در رابطه با بازاریابی نوین ارائه می‌دهند. می‌توانید در این سایت‌ها عضو شده و از خدمات آنها بهره‌مند شوید. سایت‌هایی مثل انجمن بازاریابی آمریکا به خوبی بینش‌ها و راهنمایی‌های لازم را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند. اعضای این انجمن متشکل از یک تیم متخصص و حرفه‌ای در زمینه‌ی مارکتینگ هستند. در حال حاضر، مجلات معتبر علمی و پژوهشی بسیاری مرتبط با بازاریابی نوین توسط این انجمن منتشر می‌شود. علاوه بر اینها مطالعه‌ی سرگذشت افراد موفق بازاریاب در این سایت، به شما در استفاده از تجربیات و شکست‌های آنها بسیار کمک خواهد کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.