سیر تا پیاز خرید کوادکوپتر و هلی شات

دستگاهی که آن را بیشتر با عنوان پهپاد می شناسند. و در ایران بیشتر به هلی شات معروف هست. ابزاری که هم جنبه تجاری و فیلمبرداری صنعتی دارد و هم جنبه سرگرمی. از کوادکوپتر در صنعت سینما و فیلمبرداری، تا کشاورزی، پزشکی، حمل نقل، حیات وحش و سایر زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرد. و همین الان که در حال خواندن این مطلب هستید. شرکت های بزرگ تکنولوژی مثل آمازون سرویس حمل نقل و ارسال کالا با پهپاد برای مشتریان خود را راه اندازه کرده اند. و بدون شک در آینده از این وسیله در صنعت حمل نقل استفاده بیشتری خواهد شد.

پس در این مطلب منظور ما از کوادکوپتر همان هواپیمای بدون سرنشین که دارای چهار پروانه برای نیروی پیشرانش می باشد. هر چند اخیر کمپانی دی جی آی مدل های مختلفی از کواروتور و هگزاکوپتر تولید کرده است که دارای ۸ موتور و ملخ یا پروانه جهت پرواز با قدرت بیشتر می باشند.

اکثر کاربران تکنولوژی و فضای مجازی اطلاعات اندکی در مورد کوادکوپتر دارند. و خیلی ها از وجود چنین محصولاتی نیز بی اطلاع هستند. هدف ما نوشتن این پست راهنمایی و کمک به شما در انتخاب و خرید بهترین کوادکوپتر متناسب با نیاز و کار شما می باشد. پس برای دانستن سیر تا پیاز خرید کوادکوپتر با آی پهباد بزرگترین مرکز خرید هلی شات در ایران همراه باشید.

در ابتدای مقاله به شما درباره تعریف و کاربرد کوادکوپتر به طور مختصر توضیح داده ایم. در ادامه خواهیم گفت که کدام کوادکوپتر را خریداری کنیم؟ بهترین برندهای کوادکوپتر در سطح جهانی کدامند؟ و در آخر متوجه خواهی شد که کدام کوادکوپترها ارزش خرید ندارند.

قبل از شروع بحث بدانید که این هواپیماهای بدون سرنشین دارای القاب و عناوین متفاوتی نظیر پهپاد، کوادکوپتر، مولتی روتور، هلی شات، کوادروتور، هگزاکوپتر و .. می باشد. در واقع هنگام خرید کوادکوپتر باید به سه چیر توجه کنید بودجه، تجربه خود در استفاده از این نوع دستگاه ها، اهداف و انتظارات خود از کوادکوپتر مورد نظر. با درک این سه موضوع و دریافت راهنمایی و مشاوره از متخصصان آی پهباد خواهی توانست بهترین کوادکوپتر را برای کار خود انتخاب کنید.

هنگام خرید پهپاد به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

هلی شات2

اولین مبحث سیر تا پیاز خرید کوادکوپتر دوربین دار مربوط به نحوه انتخاب محصول می باشد که برای انتخاب پهپاد مورد علاقه خود ابتدا باید انتظارت خود از کوادکوپتر مورد نظر در نظر بگیرید. یعنی در اولین نگاه شما باید بدانید هدف خود از خرید پهپاد چیست؟ در چه زمینه ای قصد استفاده از آن را دارید،

اهداف و انتظارات شما از خرید کوادکوپتر:

  • آیا برای فیلمبرداری از جشن ها و مراسمات می خواهید؟

  • یا برای طبیعت گردی و مسافرت؟

  • و یا برای اسباب بازی فرزند خود؟

  • و یا با برای کاربرد حرفه ای مثل فیلمبرداری صنعتی؟

پس ابتدا هدف و انتظارات خود را مشخص کنید چرا که هدف و انتظارات شما نوع دستگاه و حتی برند آن را تعیین می کند.

اگر می خواهید برای آتلیه، ساخت کلیپ عروسی و جشن ها هلی شات خریداری کنید بدون شک کارشناسان ما محصولات dji مثل مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو را به شما پیشنهاد می کنند.

اگر هدف شما از خرید کوادکوپتر برای طبیعت گردی و مسافرت می باشد. باز هم پیشنهاد ما محصولات دی جی آی هستند. اما این نکته کاملا فنی را در نظر بگیرید که برای فیلمبرداری از طبیعت و مسافرت هر پهپادی توان پرواز مخصوص به خود را دارد که مدل های متوسط دی جی آی حداکثر 30 دقیقه قادر به پرواز هستند. البته شما می توانید با خرید چند باتری اضافی بیش از 2 ساعت فیلمبرداری انجام دهید.

و این نکته را در نظر بگیرد که برای فیلمبرداری در طبیعت و شرایط آب و هوایی نامناسب هر هلی شاتی مناسب این کار نمی باشد. که برای کسب اطلاعات تخصصی تر باید با تیم فنی آی پهباد تماس بگیرید.

چنانچه قصد شما از خرید کوادکوپتر فقط برای سرگرمی و اسباب بازی هست باز هم می توانید از محصولات قدرتمند دی جی آی مثل اسپارک، مویک ایر، مویک مینی را خریداری کنید. که نوع انتخاب شما بستگی به بودجه و توان شما دارد. البته برندهای دیگر مثل Sayma و MJX بیشتر محصولات اساب بازی هستند. و بیشتر مشتریان برای خرید کوادکوپتر اسباب بازی به سراغ این دو برند می روند. هر چند طول عمر و کارایی بالایی ندارد.

و در آخر چنانچه به دنبال خرید پهپاد حرفه ای هستند باید از همه برندهای دیگر چشم پوشی کنید و حتی محصولات سری فانتوم و مویک دی جی آی را هم نادید بگیرد و مستقیم به سراغ کوادکوپترهای قدرتمند و حرفه ای مثل اینسپایر 2، ماتریس 200 و dji matrice 600 pro بروید.

میزان بودجه و قیمت کوادکوپتر:

پس از اینکه شما هدف و نیاز خود را مشخص کرده اید. باید قیمت کوادکوپتر و میزان بودجه و توان مالی خود را در نظر بگیرید. در بازار از200 هزار تومان تا 250 میلیون پهپاد وجود دارد. اینجاست که بعد از هدف و نیاز، میزان بودجه شما تعیین می کند که کدام مدل را خریداری کنید. کوادکوپترهای دی جی آی مثل اسپارک و مویک مینی قیمت آنها حدود 9 میلیون تومان هست. اما نسبت به سایر محصولات این کمپانی بیشتر در حد اسباب بازی و سرگرمی هستند. هر چند مویک مینی توان فیلمبرداری بسیار عالی دارد.

و حتی پرچمداران سایما و MJX مثل باگز 5 و باگز 4 به لحاظ قدرت و امکانات در حد پرنده های اسباب بازی دی جی آی نیستند. یعنی شما می توانید با 9 میلیون تومان می توانید یک مویک مینی یا اسپارک خریداری کنید. در صورتی که با همین میزان بودجه می توان دو عدد هلی شات باگز 4w خرید کنید. اما این نکته را در نظر بگیرید که دو هلی شات ذکر شده و سایر محصولات مشابه به لحاظ تکنولوژی و امکانات در حد و اندازه محصولات دی جی آی نیستند.پس برای خرید کوادکوپتر دوربین دار علاوه بر هدف و نیاز، میزان بودجه، برند و تکنولوژی آن را نیز در نظر بگیرید.

چند نکته در رابطه با پهپادها که باید بدانید؛

  •  اکثر پهپادها پس از تصادف به راحتی قابل تعمیر هستند اما هزینه تعویض قطعات را نیز در نظر بگیرید.

  • این دستگاها به دلیل نوع سوخت که از باتری های لیتیومی تغذیه می شوند زمان پرواز محدود دارند: حتما هواپیمای بدون سرنشین را قبل از اتمام شارژ به خانه بیاورید.

  • تمام این مولتی روتورها بیشتر از زمان پرواز برای شارژ کردن باتری زمان نیاز دارند. توصیه می شود برای پرواز بیشتر و بدون وقفه باتری یدکی تهیه کنید.

  • خارج شدن از محدوده کنترل باعث گم شدن کوادکوپتر و در نتیجه یک سقوط ناخودآگاه و نابودی پهپاد می شود.

  • برای آشنایی بیشتر با این هواپیماهای بدون سرنشین در صورت امکان از یک شبیه ساز یا پهپاد اسباب بازی استفاده کنید.

  • در بیشتر کشورها پهپادی که بیش از 250 گرم وزن داشته باشد باید در آژانس هوایی و سازمان امور هوانوردی غیر نظامی آن کشور ثبت شود.

  • در میان پهپادها، کوادکوپتر معتبرترین است و از کاربردهای زیادی برخوردار است.

  • کوادکوپترهای مدرن و حرفه ای صرف نظر از اندازه و نوع ، دستگاه های پیچیده ای هستند که بیشترین قابلیت های پروازی را ارائه می دهند.

کوادکوپتر با بیشترین کاربرد در میان تمامی پهپادها

بیشتر پهپادها کوادکوپتر هستند؛ هلیکوپترهایی با چهار ملخ متصل به 4 روتور که برای جلوگیری از چرخش پرنده حول محور خود خلاف جهت همدیگر می چرخند و با استفاده از منبع تغذیه لیتیومی وزن پرنده را تحمل کرده و پروازی ایده آل ارائه می دهند. بعضی از هواپیماهای بدون سرنشین از روتورهای بیشتری استفاده می کنند (هگزاکوپتر یا شش روتوره) و برخی دیگر مدل های بال ثابت هستند ، بیشتر شبیه هواپیماها. کوادکوپترها دارای قیمت های متنوع می باشند از محصولات 35 دلاری سایما گرفته تا پهپادهای صنعتی ماتریس با قیمت 6.000 دلار که بین این دو طیف وسیعی از پهپادهای حرفه ای و نیمه حرفه ای وجود دارد و کاربران مطمئنا تفاوت میان پهپادهای هابی 35 دلاری با سری ماتریس شرکت دی جی ای را با نگاهی به قابلیت ها و امکانات آنها درک خواهند کرد.

انواع کوادکوپتر

هلی شات3

کوادکوپترها به چند دسته هابی (مبتدی)، دوربین دار (هلی شات) و مسابقه ای تقسیم می شوند. کاربران مبتدی برای آموزش و تجربه اولین پروازهای خود از پهپادهای شبیه ساز یا نمونه های اسباب بازی استفاده می کنند تا بتوانند به سطح بالایی از مهارت های لازم برای کنترل و استفاده از نسخ های پپشرفته تر برسند. اما یکی از کاربردهای اساسی که این روزها کوادکوپترها ارائه می دهند فیلم برداری و تصویر برداری هوایی می باشد. دوربین ها مهمترین و اساسی ترین نقش را در رسانه ها ایفا می کنند. و اکنون پهپادها آمده اند تا دوربین ها را به هوا ببرند و از زاویه های مختلف فیلم برداری کنند، و این نهایت خلاقیت بشر تا به امروز است.

پهپادهای مسابقه ای همانند سایرین علاقمندان خاص خود را دارد و از مهمترین ویژگی این پرنده ها می توان به سرعت پرواز آنها اشاره کرد. بیشتر کاربران برای تجربه این هیجان بی نظیر به صورت شخصی کیت های پروازی می سازند که سرعت بالایی داشته باشند و هیجان کافی را به ارمغان بیاورند. از مولتی روتورهای مسابقه ای می توان به محصولات والکرا و Walkera Rodeo 110 اشاره کرد. اما هنگام خرید کوادکوپتر حتما می خواهید بدانید از چه برندی محصول خرید می کنید؟ در پایین معتبرین برند و شرکت جهان در زمینه پهپاد غیر تجاری یعنی کمپانی دی جی آی اشاره خواهیم کرد. کمپانی که بیش از 70 درصد سهم بازار را در اختیار دارد.

کوادکوپتر دی جی آی

معتبرترین برند ساخت کواکوپتر شرکت چینی DJI می باشد که در زمینه ساخت هلی شات، دوربین های پیشرفته و پهپادهای کشاورزی فعالیت می کند. این کمپانی همچنین با استفاده از دوربین های هاسلبلاد بر روی محصولات خود توانسته کیت های پروازی و فیلم برداری بی نظیر به بازار عرضه کند که در گروه های مختلف هر ساله محصولات خود را بروزرسانی می کند. پهپادهای مویک، فانتوم، اینسپایر، ماتریس و همچنین نمونه های هابی این کمپانی یعنی اسپارک و تلو همگی در نوع خود یک محصول ویژه به حساب می آیند. این کمپانی همچنین در زمینه ساخت انواع لرزشگیر رونین، دوربین های زنوس نظیر X7s و غیره عملکرد بسیار عالی داشت.

مهمترین قابلیت پهپادهای دی جی آی کیفیت دوربین، پایداری پرواز، مداومت شارژی بالا و برد مسافتی بی نظیر می باشد. قیمت کوادکوپتر دی جی ای هم وابسته به همین قابلیت ها و امکاناتی است که در هیچ محصول دیگری نمی توان آنها را مشاهده کرد. مطمئنا کسانی که اقدام به خرید کوادکوپتر دی جی آی می کنند توقعات بالایی داشتند که نظر به خرید از چنین برندی کرده اند. بیشتر هواپیماهای بدون سرنشین DJI به صورت تاشو ساخته شده اند تا به راحتی حمل و نگهداری شوند.

کوادکوپتر از کجا خرید کنیم؟

شما می توانید جهت خرید کوادکوپتر به فروشگاه آی پهباد https://ipahbad.com مراجعه کنید تا انواع کوادکوپتر دوربین دار ، ارزان، حرفه ای از بهترین برنده های جهان را به همراه قطعات یدکی، لوازم جانبی با بهترین قیمت خریداری کنید. از آنجا که هنگام خرید کوادکوپتر باید خدمات پس از فروش را در نظر گرفت. چرا که پس از خرید کوادکوپتر مشتری به آموزش و راهنمایی نیاز دارد. خدمات آی پهباد شامل مشاوره قبل از خرید برای انتخاب بهترین پهپاد، آموزش و راهنمایی پس از خرید در مورد نحوه کار کردن با کواد کوپتر و از همه مهمتر تامین و ارائه لوازم جانبی و یدکی کوادکوپتر می باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.