یک انتخاب فوق العاده برای سفر در نوروز 99

 از استانبول و آنکارا گرفته، تا وان و... اما آیا تا به حال تجربه سفر به کوش آداسی را داشته اید؟ همین حالا جهت رزرو آنلاین تور های کوش آداسی اینجا را کلیک کنید.

کوش آداسی کجاست؟

کوش آداسی یکی از شهرهای ترکیه به حساب می آید به سواحل بی شمارش مشهور است و در بین گردشگران محبوبیت خاصی دارد. نام این جزیره، به معنای جزیرۀ پرنده است و در نوار ساحلی دریای اژه واقع شده است. کوش آداسی در فاصله ۷۱ کیلومتری از آیدین ترکیه قرار گرفته و از نزدیک ترین شهرهای ترکیه به یونان به حساب می آید. از آن جا که با سر زدن به این شهر می توان به جزایر یونان هم سر زد، گردشگران تمایل زیادی دارند تا از این شهر دیدن کنند. نزدیک ترین جزیره یونانی به کوش آداسی، ساموس نام دارد و به جشن ها و فستیوال های جالبی که در آن برگزار می شود معروف است. جالب اینجا است که می توان با تنها یک قایق موتوری ساده، از کوش آداسی به این جزیره سفر کرد. طبق آمار، کوش آداسی جمعیتی نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر را دارا است. این شهر آب و هوایی معتدل دارد که باعث می شود این شهر در تمامی فصول برای سفر مناسب باشد.

نشانه های زندگی انسان و تمدن های قدیمی در این شهر، طبق یافته های محققان به ۳ هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. در حقیقت طی زمان های گذشته، شهری به نام اِفسوس در نزدیکی کوش آداسی وجود داشته است که تا قرن پنجم پیش از میلاد در تصرف ایرانی ها بود اما بعد به دست رومی ها افتاد و با گذشت زمان و بر اثر زلزله از بین رفت تا شهری به نام اسکالا جای آن را بگیرد.

الی گشت1

درمورد کوش آداسی نکات جالب زیادی وجود دارد. برای مثال، کوش آداسی آفتابی ترین شهر ترکیه است و بیش از ۳۰۰ روز آفتابی را طی یک سال پشت سر می گذارد. به همین دلیل یکی از نکات مهم در سفر به این جزیره، همراه داشتن کرم ضد آفتاب، کلاه آفتابی و عینک است.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی که حتما باید ببینید!

از جمله معروف ترین جاذبه های شهر کوش آداسی، شهر تاریخی پرین یا پرینه است. وجه تسمیه پرینه، شباهتش با تخت جمشید ایران است اما معماری آن به سبکی یونانی است. از آن جا که این شهر دیگر امکان سکونت ندارد، به عنوان جاذبه توریستی گردشگری مورد توجه قرار دارد. بازدید از منطقه رایگان است،  بنابراین لازم نیست بابت دیدن این جاذبه توریستی هزینه پرداخت کنید. از دیگر جاذبه های کوش آداسی، کلیسای سنت جان است که آن را در قرن چهارم میلادی از سنگ و آجر ساخته اند. برای پیک نیک می توانید به روستای کرازلی سر بزنید و از تفریحات رایگان در آن استفاده کنید. گشت و گذار در خیابان های باریک و بین خانه های کاه گلی یا کاملا سفید می تواند روحیه شما را تازه کند. این روستا از آن دسته جاذبه های زنده در این شهر است که همیشه برای جذب توریست و گردشگر آماده است و هر ۴ فصلش زیباست.

اگر هم از افرادی هستید که به طبیعت گردی علاقه دارند، گشتن در شبه جزیره دیلک را که یکی دیگر از تفریحات رایگان در کوش آداسی است، به شما پیشنهاد می کنیم؛ چراکه در این منطقه نقاط زیادی وجود دارد که می توان در آن ها به پیاده روی یا کوه نوردی پرداخت.

برای دریافت اطلاعات کامل و رزرو بلیط هواپیما ازمیر به وب سایت الی گشت مراجعه کنید:

https://www.eligasht.com/ticket/بلیط-هواپیما-ازمیر/

در کوش آداسی به خرید بروید!

بازارهای زیبا و متنوعی در کوش آداسی وجود دارد که بازدید از آن ها می تواند برای هر گردشگری یک فرصت فوق العاده باشد. از جمله مهم ترین این بازارها می توان به بازار حجیوات اشاره کرد. در این بازار می توانید انواع و اقسام صنایع دستی را پیدا کنید؛ بخصوص که بازار حجیوات به انواع ظروف چینی و سفالی که در آن به فروش می رسد، معروف است. این ظروف با رنگ های سبز و آبی زیبا، محبوبیت زیادی را نصیب این بازار کرده اند.

این بازار آنقدر زیبا است که پیشنهاد می کنیم، حتی اگر قصد خرید ندارید هم از این بازار دیدن کنید؛ زیرا فضای دوستانه و زیبای آن شما را مجذوب خود می کند و این امکان را برای شما فراهم می آورد تا با بومیان و هنرمندان این کشور ارتباط برقرار کنید و با آن ها آشنا شوید. علاوه بر این، شهر کوش آداسی پر از مراکز خرید مدرن و امروزی است که بازدید و خرید در هر کدام از آن ها می تواند برای دوستداران خرید از جذابیت های زیادی برخوردار باشد. اکثر این مراکز خرید نوین، مضاف بر فضای خرید، شامل بخش های مختلف تفریحی از جمله سینما و زمین بازی کودکان و همچنین کافه، فودکورت و رستوران هستند.

الی گشت2

از غذاهای کوش آداسی غافل نشوید!

غذاهای کوش آداسی سرشار رنگ و عطر و طعم هستند و مهم نیست که شما در این شهر سکونت دارید یا آماده برای سفر در کوش آداسی هستید؛ در هر صورت، قدم زدن در خیابان های آن و چشیدن از غذاهای خیابانی یا نشستن در رستوران های آن هستید می تواند ذائقه شما را سر حال بیاورد. از این خوراکی های جذاب و فوق العاده، می توان به کومرو (نوعی ساندویچ ترکی، تهیه شده از پنیر، گوجه فرنگی، سوسیس و نان همبرگر) یا کباب دونر گوشت و مرغ که از غذاهای معروف ترکی به حساب می آید، اشاره کرد. جهت دریافت اطلاعات کامل هتل های کوش آداسی اینجا را کلیک کنید.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.