زاهدی در سی‌وپنجمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: حرکت به سمت کشت‌های گلخانه‌ای و استفاده از شیوه‌های مدرن آبیاری و نصب کنتورهای هوشمند با اولویت اجرا برای مصرف‌کنندگان عمده منابع آبی از راهکارهای پیش رو برای مدیریت مصرف آب است.وی در ادامه با اشاره به قیمت تمام شده آب خواستار تعیین قیمت براساس تفکیک مصرف‌کنندگان شد. زاهدی همچنین خواهان تعیین تکلیف چاه‌های بدون پروانه فرم یک با هدف احیای دشت قزوین شد.

پویا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین نیز با اشاره به میزان بارندگی در سال آبی گذشته اظهار کرد: میزان بارندگی در سال گذشته ۳۲۴ میلی‌متر بوده است که این میزان بارندگی نسبت به سال قبل ۶/ ۱۱ درصد کاهش داشته اما این میزان نسبت به میانگین بلندمدت ۳/ ۲ درصد افزایش بارندگی در استان را نشان می‌دهد.وی در ادامه افزود: حجم ذخیره مفید در سد طالقان اکنون ۱۹۵ میلیون مترمکعب است و این در حالی است که در سال آبی گذشته به‌دلیل بارندگی‌های مناسب در این زمان برابر ۲۰۴ میلیون مترمکعب بود. حجم آب انتقالی از سد طالقان به میزان ۲۶۵ میلیون مترمکعب است که برای انجام کشاورزی در شبکه دشت قزوین رهاسازی شده است.  

پویا میزان تغذیه مصنوعی در سال آبی گذشته را ۴۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در ادامه با اشاره به چالش‌های فرآوری بخش آب استان کاهش آورد سالانه رودخانه‌های استان به‌ویژه در حوزه مرکزی به دلایل مختلف، به‌خصوص استفاده بی‌رویه استان‌های بالادست از منابع آبی را یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی مدیریت منابع آب استان برشمرد.

پویا در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قالب طرح احیا و تعادل بخشی اظهار کرد: از ابتدای سال آبی ۹۳ تاکنون ۱۷۲۲ حلقه چاه غیرمجاز پلمپ و مسلوب‌المنفعه شده و از اضافه برداشت ۲۴۳ حلقه چاه مجاز نیز جلوگیری به عمل آمده است که با انجام این اقدامات ۳۲۱ میلیون مترمکعب آب در سفره‌های زیرزمینی حفظ و باعث شده تا شاهد کاهش افت آب‌های زیرزمینی در دشت وسیع قزوین باشیم؛ به‌طوری‌که میزان افت از ۱۶۸ سانتی‌متر در سال آبی ۹۴-۹۳ به ۸۰ سانتی‌متر در سال آبی ۹۶-۹۵ رسیده است. و این خود گواه اثر بخشی اقدامات صورت گرفته در بخش مدیریت منابع آب استان است.