روشن شدن مشعل گاز در روستاهای مازندران

ربیع فلاح جلودار در مراسم افتتاح گازرسانی به این ۶ روستا با اشاره به آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در توجه به محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و روستایی، اظهار کرد: این آرمان‌ها اکنون در حال تحقق است. وی افزود: اعتقاد به توسعه روستایی به عنوان محور فعالیت‌های هر دولتی باید باشد که روستاهای هزارجریب تا کنون محرومیت فراوانی کشیدند و باید در این دولت در اولویت قرار بگیرند، چرا که مردم این منطقه هیچ فرقی با مکان‌های دیگر ندارند. فلاح جلودار، توجه به اهمیت تولید و اشتغال را ضروری دانست و اضافه کرد: همه امکانات برای تولید و اشتغال به‌خصوص در مناطق روستایی و محروم باید در اولویت قرار گرفته و سرعت بیشتری به خود بگیرند.

استاندار مازندران با اعلام برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای رفع مشکل گاز منطقه برای همیشه، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در قالب گازرسانی به بیش از ۱۵۱ روستای منطقه هزارجریب شرق مازندران، مشکل مردم این مناطق با تزریق مستقیم گاز از جنوب کشور برای همیشه رفع می‌شود و مشکلی نخواهیم داشت.وی گفت: تلاش می‌شود تا مشکل گاز تمام روستاهای مازندران در این دولت رفع شود تا در کنار سایر مشکلات موجود در روستاها از راه روستایی گرفته تا آبرسانی و در موضوع تولید و اشتغال هرچه سریع‌تر سایر خدمات به رفع محرومیت‌ها منجر شود. در ادامه محمد اسماعیل ابراهیم‌زاده، مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه طرح گازرسانی به ۶ روستا در مدت کوتاهی با تلاش پیمانکاران طرح به بهره‌برداری رسید، گفت: ۵۰۰ انشعاب در این روستاها روی شبکه گازدار نصب خواهد شد. وی اظهار امیدواری کرد: قبل از شروع فصل سرما مردم منطقه از نعمت گاز برخوردار شوند. ابراهیم‌زاده با اشاره به اجرای ۱۷هزار و ۷۰۰ متر شبکه در این ۶ روستا، خاطرنشان کرد: اکنون ۶ روستای منطقه هزارجریب از نعمت گاز برخوردار هستند و گازرسانی به ۱۴۵ روستای دیگر نیز در حال اقدام است. وی توضیح داد: با جریان یافتن گاز در خط لوله دامغان - ساری و گازدار شدن بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی بخش هزارجریب نکاء، بهشهر و گلوگاه در واقع انقلابی در حفاظت از عرصه‌های طبیعی و جنگلی صورت می‌گیرد. مدیرعامل شرکت گاز مازندران ادامه داد: با گازرسانی به بیش از ۱۵۱روستای این بخش، استفاده از سوخت فسیلی به‌ویژه چوب و هیزم جنگلی نیز از بین می‌رود.

ابراهیم‌زاده به اجرای طرح‌های مایع‌سازی گاز طبیعی برای گازدار شدن روستاهای مناطق کوهستانی اشاره کرد و گفت: برای نخستین ‌بار در کشور طرح گازرسانی به مناطق کوهستانی و سخت‌گذر با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری شرکت‌های ژاپنی و آلمانی آغاز شده است.وی با اشاره به توفیق‌های ارزشمند شرکت ملی گاز طی چهار سال اخیر، اظهار کرد: روزانه در کشور ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌شود که معادل ۴ میلیون بشکه گاز طبیعی است. ابراهیم‌زاده با بیان اینکه باید نکات ایمنی را در مصرف گاز رعایت کرد، گفت: ۷۰ درصد از اتفاقاتی که در بخش گاز برای هموطنان پیش می‌آید ناشی از لوله‌های بخاری گازی است که باید در این زمینه نکات ایمنی را رعایت کرد. مدیر‌عامل شرکت گاز مازندران گفت: ادامه پیگیری نصب کنتور و روشن شدن علمک گاز منازل از سوی اهالی روستا باید صورت گیرد. ابراهیم‌زاده تصریح کرد: مشترکان باید به این موضوع توجه داشته باشند که پس از نصب علمک سعی در اشتراک پذیری و اتمام کار آن داشته باشند و از مصرف نفت و گازوئیل پرهیز کنند؛ چرا که این کار برای دولت که مجبور به پرداخت یارانه می‌شود، مقرون به‌صرفه نیست.

مدیر‌عامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه پس از علامت‌گذاری علمک‌ها باید لوله‌کشی گاز منازل از سوی مشترکان در دستور کار قرار بگیرد، تاکید کرد: با تایید نظام مهندسی و واریز پول به دفتر پیشخوان دولت در مدت ۴۸ ساعت کار گازرسانی انجام می‌شود از این رو از اهالی این ۶روستا می‌خواهیم تا در این زمینه کوتاهی نکنند.ابراهیم‌زاده با تاکید بر رعایت مسائل ایمنی از سوی مشترکان اظهار کرد: باید سعی شود از بخاری و آبگرمکن به صورت استاندارد استفاده شود.وی یاد آور شد: خدمات نصب کنتور از سوی شرکت گاز به صورت رایگان است و کارکنان شرکت گاز به صورت ۲۴ ساعته خدمات به مشترکان ارائه می‌دهند و این خدمتی است که از سوی دولت تدبیر و امید انجام می‌شود.