علی ربیعی اظهار کرد: ۵۱ درصد از سهام پتروشیمی مسجدسلیمان در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری است و این بخش در مسجدسلیمان سرمایه‌گذاری کرده است. امیدواریم در این منطقه تا پایان امسال به دو هزار شغل دست پیدا کنیم. پیشرفت این طرح از ۱۶درصد به ۶۰درصد رسیده است.وی افزود: ۴میلیارد دلار قرارداد اجرای این طرح منعقد شده که در فاز اول میزان قرارداد ۲میلیارد دلار است و در نهایت در منطقه زیلایی مسجدسلیمان برای ۵هزار نفر شغل مستقیم ایجاد خواهیم کرد.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: علاوه بر جنبه ایجاد شغل برای مردم، تولیدات کارخانه پتروشیمی مسجدسلیمان می‌تواند به صادرات کشور نیز کمک کند. مسجدسلیمان پس از اکتشاف اولیه نفت در آن از رونق افتاده بود و این کارخانه می‌تواند رونق را مجددا به مسجدسلیمان بازگرداند.

ربیعی اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری که از سوی صندوق بازنشستگی کشوری صورت گرفته است از نظر اجتماعی، ایجاد اشتغال و صادرات یکی از طرح‌هایی است که به منظور اقتصاد مقاومتی است. خوشبختانه سرعت کار اجرای طرح بالا است و حدود ۸۵درصد از منابع این طرح به‌صورت فاینانس است و شرکت‌های خارجی نیز علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این طرح هستند.وی ادامه داد: در ارتباط با اشتغال روستایی، کشاورزی و شهرهایی با جمعیت کمتر از ۱۰هزار نفر، ۴۸۰میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۴ و ۶درصد برای استان اختصاص داده شده است که می‌تواند اشتغال روستایی و همچنین صنایع جانبی، باغداری، خدمات مولد، خدمات حوزه ICT و حمل و نقل را متحول کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۲۳۷میلیارد تومان از محل منابع اشتغال فراگیر نیز برای استان اختصاص یافته و همچنین حدود ۴۲میلیارد تومان نیز صندوق کارآفرینی امید در استان سرمایه‌گذاری کرده است. ربیعی اظهار کرد: مجموع اشتغال ایجاد شده در استان در هشت ماه امسال ۲۷هزار نفر بوده است که دفترچه‌های تامین اجتماعی نیز این میزان شغل ایجاد شده را گواهی می‌دهند. همچنین نرخ مشارکت استان نیز افزایش پیدا کرده هرچند نرخ بیکاری استان خوزستان هنوز بالا است.وی ادامه داد: در سال ۹۰ نرخ بیکاری استان ۷/ ۲۵ درصد بود اما اکنون به ۳/ ۱۴ درصد رسیده است. این نرخ بیکاری برای ما قابل قبول نیست و امیدواریم با نرخ مشارکت ۸/ ۴۰ درصد استان و سرمایه‌گذاری‌هایی که صورت می‌گیرد، شاهد کاهش نرخ بیکاری خوزستان باشیم.