سوراب کومار اظهار کرد: خوزستان در عرصه تولیدات شیمیایی و پتروشیمی فعالیت چشمگیری دارد و برای هندوستان از استان‌های مهم ایران به شمار می‌رود. وی افزود: خوزستان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد منطقه‌ای ارزشمند برای سرمایه‌گذاری است.سفیر هندوستان در ایران با اشاره به پیشرفت این کشور در زمینه تکنولوژی و IT گفت: هندوستان می‌تواند نقش تاثیرگذاری در اقتصاد منطقه آزاد اروند داشته باشد، برای روان‌تر کردن ارتباطات بین ایران و هند باید زمینه همکاری‌های اقتصادی در این منطقه فراهم شود.

کومار تصریح کرد: حذف ویزا و تبادلات بانکی از دیگر راهکارها برای مستحکم‌تر کردن ارتباطات اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور خواهد بود که با توجه به دوستی این دو کشور می‌توان این موارد را اجرایی کرد. وی افزود: پس از دوران پسابرجام تبادلات تجاری بین هندوستان و ایران، از ۷۰ میلیون دلار در سال به ۲۲۷میلیون دلار رسیده است. کومار اظهار کرد: هندوستان تمایل دارد وسعت همکاری اقتصادی خود را با ایران افزایش دهد و در زمینه فناوری ارتباطات بین هندوستان و ایران پیشرفت‌های سریعی ایجاد شود.وی با اشاره به ایجاد کریدور ترانزیتی از سوی هندوستان در منطقه آزاد اروند افزود: در سال‌جاری در دیداری که نخست‌وزیر هندوستان با مسوولان عالی‌رتبه ایرانی داشت، زمینه همکاری دوکشور مطرح شد و ما می‌توانیم با ایجاد کریدور ترانزیتی در منطقه آزاد اروند همکاری‌ها را افزایش دهیم. کومار با اشاره به سفر وزیر حمل و نقل هندوستان به ایران گفت: در این سفر توافق‌هایی بین ایران و هند در زمینه سرمایه‌گذاری انجام شد که مهم‌ترین مورد آن ایجاد تسهیلاتی همچون ویزا بود که مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

اسماعیل زمانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست گفت: منطقه آزاد اروند با ظرفیت‌های مناسبی که دارد می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی بین دو کشور ایران و هندوستان باشد. وی اظهار کرد: منطقه آزاد اروند با دسترسی به راه‌های زمینی، هوایی، دریایی و ریلی که دارد، نقش تعیین‌کننده‌ای برای ایجاد و گسترش روابط ایران با کشورهای همسایه دارد. زمانی حذف روادید برای اتباع خارجی را زمینه‌ساز آسان‌تر شدن مراحل سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند دانست و گفت: با حذف روادید برای اتباع خارجه، امکان سفرهای مستقیم کشورهای خارجه به غیر از رژیم صهیونیستی فراهم شده است و ما آماده ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاران خارجی در این منطقه هستیم. وی تصریح کرد: هند شرایط ویژه‌ای در خاورمیانه دارد و منطقه آزاد اروند بهترین جایگاه برای نقش‌آفرینی این کشور است.زمانی خواستار حضور کنسولگری هندوستان در منطقه آزاد اروند شد و گفت:کنسولگری هند قبل از جنگ در خرمشهر دایر بوده است که ما خواهان از سرگیری دوباره این کنسولگری در منطقه آزاد اروند هستیم.