باگشایش شعبه نمونه بانکداری اسلامی تحت نظارت مشترک علمای شیعه و اهل سنت در ارومیه، استان آذربایجان غربی هم به شبکه بانکداری نمونه اسلامی پیوست. در آیین افتتاح این شعبه که با هدف ارائه خدمات بانکی به هموطنان اهل سنت استان آذربایجان غربی صورت گرفت، بر اعتمادآفرین بودن این حرکت بانک انصار و تسری آن به همه استان‌های دارای ساکنان اهل سنت تاکید شد.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و تبلیغات، در نشست آغازین این افتتاحیه که در سالن جلسات مجتمع حمزه استان آذربایجان‌غربی برپا شد، دکترابراهیمی مدیرعامل این بانک، بانک‌انصار را بانکی معرفی کرد که قاعده سود حداکثری بانک‌های تجاری را به هرقیمتی تعقیب نمی‌کند. وی گفت: تاسیس بانک انصار با پیشینه صندوق قرض‌الحسنه و موسسه اعتباری، واکنش مسوولان وقت به تحولات محیطی، توسعه نیازهای مشتریان و احساس مسوولیت مبتنی بر مدیریت جهادی و استحکام بانکداری اسلامی بود.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به حضور ۱۲ و نیم میلیون مشتری در بانک انصار و تاثیر بانکداری خُرد بر کاهش معوقات بانکی، رونق تولید در کشور وکمک به اقشار ضعیف و متوسط اظهار کرد: در حوزه بانکداری خُرد ورود ما همواره با سیاست اشتغال‌زایی همراه بوده است و ارائه خدمت به همه مردم اهل سنت برای ما یک اولویت است تا همچون سایر هموطنانمان برای آنان زمینه کار و اشتغال و سنت نیکوی ازدواج فراهم شود. مدیرعامل بانک انصار در پایان تصریح کرد: باید در حوزه بانکداری اسلامی این الگوسازی‌های عملی ادامه یابد تا بتوان آن را به جهان اسلام معرفی کرد و در عرصه بانکداری بین‌المللی صاحب جایگاه شایسته شد.