طرح نوروزی شهرداری اصفهان

علیرضا صلواتی با اشاره به اینکه پیام‌های ترافیکی ایام نوروز از طریق مراکز رسانه‌ای روابط عمومی شهرداری به شهروندان و گردشگران اعلام می‌شود، اضافه کرد: صدای شهر و سیمای شهر در برنامه «اینجا اصفهان» وضعیت ترافیک و معرفی پارکینگ‌ها را به مسافران و شهروندان اطلاع‌رسانی می‌کنند. همچنین این موارد از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های رسمی شهرداری اصفهان در فضای مجازی نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 فعالیت ناوگان اتوبوسرانی با تمام ظرفیت

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به تشکیل ستاد ناوگان اتوبوسرانی در ایام نوروز خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسرانی از ۲۵ تا ۳۰ اسفند سال جاری با تمام ظرفیت تا ساعت ۲۲ فعال است. فعال بودن این ناوگان در این مدت برای افزایش توان سرویس دهی در ایام پایانی سال به‌خصوص در خیابان‌های منتهی به مراکز خرید و برای رفاه بیشتر شهروندان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تا ۲۹ اسفند سال‌جاری زمان سرویس‌دهی بخشی از ناوگان اتوبوسرانی خطوط منتهی به مراکز خرید و خیابان‌های اصلی شهر تا ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه و از میادین اصلی تا ساعت ۲۱ و ۳۰ خواهد بود، ادامه داد: در این مدت بخشی از ناوگان اتوبوسرانی به‌صورت فوق‌العاده در مسیرهای اصلی مشغول به کار خواهند بود.

 به‌کارگیری روزانه ۶۰۰ دستگاه اتوبوس

صلواتی با بیان اینکه در روز ۲۹ اسفند با توجه به افزایش حجم مسافران ورودی به شهر، تمام ناوگان دولتی و خصوصی در خطوط فعال است، ادامه داد: اطلاع‌رسانی مربوط به نرخ‌های سفر، همچنین مسیرها، نقشه خطوط و زمانبندی تردد ناوگان طی ایام نوروز در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: سرویس‌دهی به تورهای مختلف، نظارت مستمر بر ناوگان فعال خطوط، فعال بودن روزانه حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در ایام تعطیلات نوروز و سرویس‌دهی ویژه به آرامستان باغ رضوان و گلستان شهدا به‌خصوص در روزهای پایانی سال و اولین روز سال و استقرار اتوبوس در باغ فدک برای تردد گردشگران به نقاط تاریخی و مرکز شهر، از دیگر برنامه‌های نوروزی این معاونت در بخش ناوگان اتوبوسرانی است.

 معاینه فنی همه روزه بدون تعطیلی

صلواتی همچنین گفت: در مراکز گردشگری همچون میدان امام (ره)، تله کابین صفه، شهر رویاها، تله سیژ و ناژوان در قالب ۱۵ ایستگاه تاکسی‌هایی از سوی سازمان تاکسیرانی مستقر خواهد شد.وی با اشاره به فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو تحت نظارت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در ایام نوروز اظهار کرد: در ایام نوروز دو مرکز معاینه فنی جی در خیابان همدانیان و خیابان فرزانگان فعالیت داشته و خدمات لازم را تا ۱۲ فروردین به شهروندان ارائه می‌دهند.معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این ایام ستاد معاینه فنی همه روزه بدون تعطیلی و در ساعات اداری آماده پاسخگویی به شهروندان است. همچنین مرکز معاینه فنی جی مستقر در پایانه مسافربری جی به غیر از روز اول فروردین سال ۹۷، همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۲ آماده ارائه خدمات به مسافران عزیز است.

 اطلاعات سفر به‌صورت آنلاین

وی به برنامه‌های سازمان پایانه‌های شهر اصفهان در ایام نوروز اشاره و اظهار کرد: هتل‌های کاوه و صفه برای پذیرایی مسافران آمادگی کامل دارند.وی با بیان اینکه مسافران و شهروندان می‌توانند برای خرید بلیت به‌صورت غیرحضوری از طریق سایت www.payaneha.com وwww.payaneh.ir اقدام کنند، اظهار کرد: پایانه‌‌های مسافربری پنجگانه شهر اصفهان با داشتن امکاناتی همچون مسجد، حمام، اتاق مادر و کودک، وسایل حرکت درمانی، رستوران و انواع غرفه‌های سوغات آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است. صلواتی ادامه داد: مسافران و شهروندان با استفاده از سامانه سنا به صورت آنلاین می‌توانند اطلاعات سفر، مقصد و ساعت حرکت خود را مشاهده کنند.