مدیر عامل شرکت پتروشیمی فجر گفت: امروزه شرکت‌ها تنها از طریق برتری عملیاتی یا مالی نمی‌توانند در عرصه رقابت پیروز باشند و مشتریان را با خود همراه سازند. در دنیای امروز چیزی بیش از اینها نیاز است تا شرکت را به مزیت رقابتی برساند. عصر حاضر، زمانی است که مشتریان و افراد جامعه از شرکت‌ها و سازمان‌ها انتظار دارند که مسوولیت‌پذیر باشند و در فعالیت‌ها و عملیات خود نسل‌های آینده را نیز در نظر داشته باشند.  نشان‌زاده افزود: اهمیت دادن سازمان‌ها به نسل‌های آینده در انجام فعالیت‌های خود و نیز مصرف منابع، گامی مثبت در جهت رسیدن به توسعه پایدار بوده و نشانگر پاسخگویی شفاف سازمان به ذی‌نفعان است.

افراد جامعه همچنین از سازمان‌ها انتظار دارند که اثرات فعالیت‌های خود را بر جامعه در جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی به‌طور شفاف بیان کنند.  وی ادامه داد: یکی از راه‌های بیان فعالیت‌ها و اثرات سازمان می‌تواند ارائه گزارش پایداری یا گزارش مسوولیت اجتماعی شرکت باشد. امروزه شرکت‌های مطرح در سطح جهانی هر سال چنین گزارش‌هایی را ارائه می‌دهند که در آنها به بیان فعالیت‌ها و اثرات خود بر جامعه در راستای مسوولیت اجتماعی سازمانی می‌پردازند.   مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر یادآور شد: یکی از استانداردهایی که به کمک سازمان‌ها به منظور تهیه گزارش مسوولیت اجتماعی آمده است، GRI است که شرکت پتروشیمی فجر اولین گزارش آن را منتشر کرده است.

نشان‌زاده با اشاره به وارد شدن پتروشیمی فجر به بورس تصریح کرد: شرکت پتروشیمی فجر برای نزدیک شدن به چشم‌انداز خود و برای تحقق شفافیتی که در ارزش‌های سازمانی خود در نظر گرفته است و برای مسوولیت اجتماعی که در استراتژی‌های کلان خود دیده، اقدام به تهیه این گزارش کرده است. وی خاطر‌نشان کرد: مسوولیت اجتماعی شرکتی مفهومی است که امروزه در دنیای کسب‌و‌کار کاربرد فراوانی دارد و هدف نهایی آن توجه به مسوولیت‌های شرکت و پایداری کسب و کار آن است، شهروندی شرکتی، عمدتا به فعالیت‌های بشر‌دوستانه و توسعه جوامع اشاره دارد؛ در حالی که مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها فعالیت‌هایی فراتر از الزامات قانونی شرکت است و به منظور یکپارچه کردن اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی شرکت در راستای استراتژی شرکت انجام شده و به مثابه یک سیستم عمل می‌کند.