میرمحمد غراوی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان در خانه تاریخی کبیر افزود: داشتن یک طرح جامع و نقشه راه باعث می‌شود علاوه‌بر اینکه مسوولان ذی‌ربط در آن مسیر به درستی حرکت کنند سرمایه‌گذاران (بخش خصوصی) و مردمی که در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند رغبت بیشتری برای ورود در این حوزه از خود نشان دهند.وی ادامه داد: تامین خدمات و سرانه‌های عمومی در این مناطق باید تعمیم داده شود که این وظیفه به‌عهده سازمان‌های متولی دولتی و از عواملی است که می‌تواند در افزایش انگیزه‌های مشارکت اهالی ساکن در بافت و بخش خصوصی درحوزه بازآفرینی شهری نقش داشته باشد. تمرکز خدمات در یک محدوده سبب افزایش تراکم جمعیتی در آن مناطق بوده و از عدالت به دور است.معاون امور عمرانی استانداری گلستان اظهار کرد: در نظر گرفتن مکانیزم‌های تشویقی از دیگر عوامل مهم در رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده خواهد شد.

وی افزایش تراکم به صورت یک طبقه مازاد بر طبقات مجاز در محدوده بافت‌های فرسوده با نظارت راه و شهرسازی در بافت فرسوده را به عنوان طرح تشویقی برای مشارکت و مداخله مردمی در بافت‌های فرسوده اعلام کرد.

جانشین ستاد بازآفرینی استان گلستان ادامه داد: بازسازی و مرمت ساختمان‌های فاخر و قدیمی در شهرهای استان نیز از دیگر اموری است که باید در اولویت سازمان‌های متولی همچون راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و شهرداری قرار گیرد. چرا که با احیای این آثار آداب و سنن گذشتگان در سطح جامعه ترویج خواهد شد.وی اظهار امیدواری کرد: در سال جاری اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود.

محبوبی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان نیز در این جلسه گفت: محله‌ها و محدوده‌های هدف بازآفرینی استان ۶۲/ ۱۶ درصد از مساحت شهرهای استان به مقدار ۲۶۲۱ هکتار است که حدود ۳/ ۲۸ درصد جمعیت شهری استان باجمعیتی قریب به ۲۸۰ هزار نفر در محدوده‌های بافت‌های تاریخی، بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند.دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان افزود: سال گذشته و سال قبل از آن ۳۰ طرح شامل بازسازی تکایا، مساجد، تملک و مرمت بناها و خانه‌های تاریخی، همچنین بهسازی و توانمندسازی اهالی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای استان با اعتبار ۵۱ میلیارد ریال از سوی این اداره کل اجرا شده است.