بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی آذربایجان شرقی به مدت سه روز (روزهای چهارم، پنجم و ششم اردیبهشت) از دیگر مصوبه‌های آخرین نشست شورای سیاست‌گذاری تبریز ۲۰۱۸ بود. در این جلسه مقرر شد، تخفیف بلیت قطارها و هواپیماها، تخفیف خرید شیرینی و شکلات‌ تبریز نیز پیگیری شود.محمد محب‌خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این جلسه گفت: رویداد تبریز ۲۰۱۸ فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی و دیگر استان‌های کشور است و باید از این فرصت برای معرفی هرچه بهتر ایران استفاده کرد.

وی اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه این رویداد، پیش‌بینی می‌شود، رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت، مهمانان خارجی و جمعی از مسوولان و مهمانان داخلی حضور داشته باشند و فرصت بسیار مناسبی برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشورمان است و می‌تواند پایه‌گذار برگزاری دیگر مناسبت‌ها با هدف توسعه و رونق گردشگری باشد. محب‌خدایی برگزاری جشنواره اقوام را پیشنهاد کرد و ادامه داد: با توجه به احتمال سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان شرقی، باید در مسیرهای تردد و حضور رئیس جمهوری  نمایشگاه‌های صنایع‌دستی راه‌اندازی شود.وی با بیان اینکه برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد تبریز ۲۰۱۸ یک همایش نیست، گفت: ما نمی‌خواهیم همایش برگزار کنیم بلکه باید مشارکت مردمی را افزایش دهیم و با برگزاری کارناوال‌های شادی و نیز جشنواره‌های مختلف جو با نشاط و شادی را در استان و تبریز به‌وجود آوریم و مشارکت مردم را افزایش دهیم.

مرتضی آبدار، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: پیش‌بینی حضور مهمانان خارجی در این مراسم شده است و در افتتاحیه این رویداد آمادگی میزبانی از وزرا و سفرای خارجی را داریم و در همین ارتباط هتل‌های استان برای میزبانی شایسته از مهمانان داخلی و خارجی آماده شده‌اند. وی با اشاره به اینکه پوشش خبری مناسب مراسم افتتاحیه از سوی رسانه‌های داخلی و خارجی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در این خصوص نیز پیش‌بینی‌های لازم شده است.ویدا توحدی، مشاور معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این نشست گفت: همزمان با برگزاری افتتاحیه این رویداد، نمایشگاه فرش و صنایع‌دستی با توجه به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش برگزار می‌شود.