علی اصغر نقی‌ئی اظهار کرد: کشاورزی با هدف تامین غذای سالم جامعه عهده‌دار وظیفه سنگینی است که اگر بخش کشاورزی تضعیف شود به‌طور قطع سایر بخش‌های اقتصادی نیز ضعیف و متوقف می‌شوند. وی با اشاره به وجود چند برنامه عملیاتی در بخش سرمایه‌گذاری اظهار کرد: کل تولیدات بخش کشاورزی استان در سال ۹۶ به میزان ۴ میلیون و ۷۵۷ هزار تن و به ارزش ۶۵ هزار میلیارد ریال بوده است. نقی‌ئی با بیان اینکه ۱۵ هزار بهره‌بردار در استان فعال هستند، افزود: حمایت از تولید و اشتغال موجود، ایجاد و توسعه تولید متناسب با ظرفیت‌های استان و مدیریت در مصرف آب از برنامه‌های عملیاتی است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: حجم تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش کشارزی به‌شدت افزایش یافته است و تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است. وی با بیان اینکه ۲۱۰۰ واحد صنعتی در بخش کشاورزی در استان فعال هستند، افزود: باتوجه به محدودیت منابع آبی در استان ۱۲ هزار هکتار از اراضی مستعد استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند.مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه واحدهای کوچک روستایی شناسنامه‌دار می‌شوند، گفت: حتی فعالیت‌های زراعی و باغی را نیز در قالب مجوزهای صنفی شناسنامه دار می‌کنیم تا هویت پیدا کنند.

نقی‌ئی در ادامه با بیان اینکه 10 ردیف اعتباری در بودجه ۹۶ استان پیش‌بینی شده که جذب آن تا تیر ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است و تا پایان خرداد حداقل به ۴۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.وی افزود: در بخش تسهیلات رونق تولید ۷۴ میلیارد تومان اعتبار، صندوق توسعه ملی ۳۸ میلیارد تومان، اشتغال فراگیر سه میلیارد تومان، توسعه روستایی (تفاهم نامه) ۱۰ میلیارد تومان، توسعه روستایی و عشایری ۱۵ میلیارد تومان، در بخش مکانیزاسیون ۴۰ میلیارد تومان، کشت‌های زراعی ۱۹۰ میلیارد تومان، کشت‌های بذر ۱۲ میلیارد تومان و در بخش آبیاری تحت فشار ۳۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان درباره صادرات سال ۹۶ استان همدان اعلام کرد: سال گذشته افزون بر ۲۹۱ هزار تن صادرات محصولات کشاورزی معادل ۹۷۲میلیارد تومان و معادل ارزی ۳۰۰ میلیون دلار با نرخ ارز سال گذشته انجام شده است ضمن اینکه در سال ۹۵ به میزان ۲۸۷ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش معادل ریالی ۸۳۲ میلیارد تومان و معادل ارزی ۲۹۶ میلیون دلار صادرات انجام شده بود.